مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. شهريور 1394 - 8:26   |   کد مطلب: 15754
رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: با ایجاد دانشکده علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی در ملایر موافق هستیم که در آینده در ملایر افتتاح شود.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل ازتسنیم، مهران شیراوند اظهار داشت: ملایر در 5 سال آینده اگر همین مسیر ادامه پیدا کند از شهری محلی به شهر منطقه‌ای تبدیل می‌شود که این نتیجه وجود اتحاد و انسجام است.

وی با بیان اینکه تمام شدن پروژه‌های ملایر با قیمت پایین یکی از عواملی است که در مدیریت شایسته شهر ملایر وجود دارد، تصریح کرد: 2 لایحه مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهری در حال پیگیری است.

شیراوند تصریح کرد: شهرداری تا درآمد پایدار و مستمر نداشته باشد نمی‌تواند کار کند که این امر با لایحه مدیریت شهری اصلاح می‌شود، شهردار در ایران اختیارات زیادی ندارد و اختیارات شهردار در کشورهای توسعه یافته بسیار زیادتر از ایران است و هر چه در شهر اتفاق بیفتد مدیر  و پاسخگو شهردار است ما در حال انجام کاری هستیم که این اتفاق در ایران هم بیفتد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در مدیریت شهری مشکل دفع پسماند است، افزود: پسماند در کشورهای توسعه یافته ثروت است و به انرژی تبدیل می‌شود، همچنین یکی از مواردی که به آن تاکید می‌شود مسائل فرهنگی، اجتماعی و هنری است که با حفظ اختیارات نهادهای ذیربط، شهرداری‌ها می‌توانند در این امور ورود پیدا کنند.

شیراوند با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر ملایر موفق عمل کرده و با برنامه‌های که داشتند در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نمره بسیار خوب و مطلوبی دارند، اظهار داشت: دو پیشنهاد داریم، یکی ایجاد دانشکده علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی است که با آن موافقت می‌کنیم که در آینده در ملایر افتتاح شود، پیشنهاد دوم هم ایجاد مرکزی فرهنگی، اجتماعی و هنری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار