مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. شهريور 1394 - 17:44   |   کد مطلب: 15852
درهمایش استانی ستاد ساماندهی شءون فرهنگی مطرح شد:
ولایت فقیه ستون خیمه های نظام اسلامی است
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت:مردم ما با تمسک به آموزه های عاشورایی توانستند در مقابل استکبار جهانی با شجاعت بایستند.

 

حجت الاسلام روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی  امروز در همایش استانی ستاد ساماندهی شءون فرهنگی درمناسبتهای مذهبی گفت: ملت ولایی ما باید بدانند که دشمن درصدد ضربه زدن به سرمایه های مذهبی است افزود: مردم ما با تمسک به آموزه های عاشورایی توانستند در مقابل  استکبار با شجاعت بایستند وهمین آموزه وفرهنگ مذهبی بود که به انها شجاعت وقدرت وایستادگی در برابر دشمنان داده بود.
وی با تاکید بر اینکه آگاه سازی مردم در برابر افکار شوم نظام سلطه برای  از بین بردن ارزشهای مذهبی واجب است بیان داشت :دشمن امروز با برنامه وهدف از پیش تعیین شده  برای ازبین بردن این نظام اسلامی که بر گرفته از سرمایه ها وآموزه های نظام دینی وولایی است  همت گماشته است.و برای مقابله با فرهنگ اهل بیت و عاشورایی از هر وسیله ای استفاده می کند.

وی افزود: در این خصوص ما به یک راه قانونی و محکم احتیاج داشتیم که این مهم به وسیله  شورای عالی انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد تا کسانی که در این امر دغدغه و یا راهکاری دارند با دلگرمی از این مصوبات این شورا استفاده کنند.وی با اشاره به اینکه

محرم از سرمایه های مهم فرهنگی اجتماعی ومذهبی  ما است بیان داشت:بر اساس یک پیمایش  ده ساله که  در حوزه فرهنگی مذهبی صورت گرفته است به ابن نتیجه رسیدیم که سرمایه های مذهبی و عاشورایی ما در معرض تحریف قرار گرفته است.

حجت الاسلام روحانی نژاد با این بیان که ما باید از سرمایه های مذهبی بخوبی استفاده بکنیم یاد آور شد :ما دردوران 8سال دفاع مقدس از همین سرمایه های مذهبی و عاشورایی استفاده کردیم و این روحیه جهادی و شهادت بود که  جوانهای ما رابه جبهه ها می برد وباعث می شد در مقابل دشمن پایداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: زمانیکه دشمن واقف شد که باجنگ سرد نمی تواند در مفابل سرمایه های مذهبی و ملی ما جبهه گیری کند بر ان شد از طریق جنگ نرم وارد میدان عمل شود و تا حدودی نیز  به خواسته خود دست یافته است .
 وی در ادامه  تاکید کرد:دشمن می کوشد که به هرطریقی راه نفوذ را هموار کند و از هر وسیله ای بهره می گیرد،دراین میان افرادی از خودیها نا خواسته  در جلگه دشمن قرار گرفتند واب به اسیاب دشمن ریختند.
 وی با اشاره  به اینکه هجمه های دشمن در محرم 93 نشان از برنامه ای واحد برا ی ضربه زدن به فرهنگ آیینی وعاشورایی داشت افزود:در تحقیقاتی که توسط نیرو های اطلاعاتی به عمل امد این نتیجه حاصل شد که  از حیث پوشش وآرایش زنان،مدل طراحی و موی سرجوانان وغیره یک حرکت خزنده با برنامه ای واحد سعی در انحراف مسیر دارد.
حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه دشمنان برای اعتقادات  جوانان ما برنامه دارند ودر این مورد کار می کنند بیان داشت:باید مسولین امر در این مورد چاره اندیشه کنند و ماحصل این فکرباید عملی وکاربردی شود.
 

حجت الاسلام روحانی نژاد با بیان اینکه بعضی از رفتارها تبدیل به عبادت می شوند  افزود:در مورد عزاداری  سید الشهدا علما ومراجع اعتقاد دارند که این اعمال افضل قربات الهی و دینی است.وبرپایی مراسم دهه محرم ویادوخاطره سید الشهدا عبادت وواجب است لذا باید از تحریف وانحرافات در این مورد جلوگیری کرد  .

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در تحقیقات میدانی خود به این نتیجه رسیدند که عاشورا وانتظار دو مقوله اعتقادی هستند که ستونهای نظام اسلامی را برپا نگاه داشتند  خاطر نشان کرد :دشمنان می گویند ما اگر ولایت فقیه را از مردم  بگیریم می توانیم این نظام را که بر پایه جهادو انتظار استوار شده به شکست بکشانیم.
روحانی نژاد در ادامه به بیان تحریفاتی که در مقوله عاشورا  اتفاق افتاده پرداخت،وبیان داشت:استفاده از تمثال اهل بیت(ع)،ابزار موسیقی، علامات ونشان،ضربه زدن به خود،عریان شدن ،اشعار بی محتوا،موسیقی پاپ،وغیره  از مصادیق تحریفات می باشند.

وی با اشاره به کارشکنی های دشمنان اسلام بیان داشت : علیرغم تلاش دشمن در کارشکنی ها و تحریف ها به برکت انقلاب اسلامی  امام حسین (ع) از جنوب لبنان وعراق به اندازه تمام جغرافیای جهان وسعت پیدا کرده  وروز به روز  قطره هابه اقیانوس بزرگ تشیع گرایش پیدا می کنند.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار