مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. شهريور 1394 - 18:29   |   کد مطلب: 15864
یک استاد حوزه ودانشگاه :
مادر یک جنگ نابرابر فرهنگی قرار داریم
استاد حوزه ودانشگاه همدان با اشاره به اینکه امروز دشمنان با تشکیل شبکه های ماهواره ای علیه مناسبات مذهبی مشغول به فعالیت است بیان داشت:طبق آمار هم اکنون 35 شبکه ماهواره ای فعالیت های ضد شیعی دارند و با توجه به محدودیت های رسانه ای در کشور ،ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی قرار گرفته ایم.

 

 به گزارش صدای دانشجو،دکترحجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت:نخستین گام در بحث ترویج شعائر دینی ،فرهنگ سازی است و در قدم بعدی این فرهنگ باید تبدیل به اعتقاد شود.چرا که اگرچیزی تبدیل به اعتقاد شد شخص از باب الزامات فکری به آن عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز عوامل مختلف،با تشکیل شبکه های گسترده علیه مناسبات مذهبی مشغول به فعالیت هستند بیان داشت:طبق آمار هم اکنون 35 شبکه ماهواره ای فعالیت های ضد شیعی دارند و با توجه به محدودیت های رسانه ای در کشور ،ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی قرار گرفته ایم.

وی با تاکید بر نقش موثر رسانه و استفاده از نمادهای مذهبی در تبدیل شعایر دینی به فرهنگ تصریح کرد:اهل سنت در جنوب کشور با استفاده از همین نمادهای مذهبی و ساخت مساجد یک مناره بصورت بسیار شکیل و صرف هزینه های کلان،فرهنگ و اعتقاد خود را ترویج می دهند.

وی افزود:دربحث عاشورا و محرم ،نمادهای مذهبی عاشورا،بیرق های مشکی و پوشیدن لباس مشکی برای اقامه ی عزای ابی عبدالله (ع)تبدیل به یک فرهنگ و اعتقاد راسخ شده لذا دشمن برای مقابله با آن ازراههایی چون تحریف و ترویج خرافات استفاده میکند.

دکتر فلاح عمق بخشی و معرفت افزایی در زمینه مناسبت های مذهبی را از وظایف مهم روحانیت برشمرد و تصریح کرد:دشمن معتقد است که عاشورا،مهدویت و مرجعیت از نقاط قوت شیعه محسوب میشوند و سعی دارد مردم را از اطراف مرجعیت پراکنده کند .

وی افزود:در زمینه مناسبات مذهبی دشمن برآن است که مراسم مذهبی را از تعقل به سوی احساسات سوق دهد لذا بیان فلسفه قیام امام حسین (ع) را مانعی برای رسیدن به اهداف خود می بیند و سعی در تحریف آن دارد.

وی بیان داشت :متاسفانه امروزه مرکزیت مساجد به عنوان ترویج شعائر دینی و ملی از بین رفته است و بدنبال آن نقش روحانی مساجد نیز کمرنگ شده است.

وی در پایان توصیه کرد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید در زمینه دشمن شناسی آگاهی های خود را بالا برده و تاریخ100سال اول اسلام را مورد مطالعه قرار دهیم.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار