مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. شهريور 1394 - 14:11   |   کد مطلب: 15897
كشتي همدان در سال هاي اخير با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم كرده است. تلنبار شدن بدهي‌هاي زياد يكي از اين موارد است.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل ازایسنا، سوغات حضور همدان در ليگ‌هاي برتر كشتي در چند سال اخير يا به سبك و سياق جديد كه آن را مسابقات فصلي نامگذاري كرده‌اند، بدهي‌هاي زيادي است كه كمر هيات كشتي را خم كرده و امروز به معضلي اساسي تبديل شده است.

تلنبار شدن بدهي‌هاي زياد تاوان حضور چشم بسته استان در ليگ‌هاي برتر بوده است. مسابقاتي كه هزينه‌هاي سنگين روي دست هيات گذاشته و بيشتر به بنگاه اقتصادي كشتي گيران تبديل شده تا با بازار گرمي، رقابت مالي ميان تيم‌ها براي جذبشان ايجاد كنند.

همدان در سال‌هاي اخير اگرچه به عناوين قابل توجهي در ليگ‌هاي برتر رسيده و همواره به عنوان يكي از مدعيان قدعلم كرده است اما نبايد فراموش كنيم كه تيمداري كج‌دار و مريض ناشي از بي پولي يا كم پولي هيچوقت عاقبت ورزش اول استان را ختم به خير نكرده و تجربه چند ساله حضور در ليگ برتر همواره اين قضيه را ثابت كرده است.

علاقه مردم همدان به تيمداري در ليگ برتر و رقابت گوش شكسته‌هاي همداني با بزرگان اين رشته ورزشي در آوردگاه ليگ برتر از يك سو و نبود اسپانسر، كارخانجات صنعتي و همچنين نبود حمايت‌هاي مالي قوي از سوي استان از يك سو همواره دست اندركاران هيات كشتي همدان را ميان 2 راهي حضور يا عدم حضور در ليگ برتر قرار داده است.

با اين حال خيلي از بزرگان كشتي از جمله داريوش ميرابيان با تيمداري در ليگ برتر و صرف هزينه‌هاي زياد براي جذب ورزشكاران خارجي مخالفند و برخي هم حضور در ليگ برتر را عامل پويايي و رونق ورزش مي‌دانند.

تمام اين تناقضات، همه ساله كشتي استان را با مشكلاتي عديده مواجه كرده و شايد تيمداري در دقيقه 90 كه به عادت هيشگي همداني‌ها تبديل شده ناشي از همين شك و ترديدهاست.

سال گذشته شركت صنايع غذايي سحر همدان جور ورزش اول استان را كشيد و همدان در رقابت‌هاي فصلي با كشتي گيران بومي و غيربومي روي تشك رفت. امسال هم شهرداري و شوراي شهر براي حمايت از كشتي پاپيش گذاشته و فصل اول مسابقات كه بهار امسال در كرج برگزار شد شاهد تيمداري همدان با نام شهرداري بوديم.

انصراف عجيب همدان، حاصل شانتاژ گوش شكسته‌ها

پارسال در حالی که کمتر از یک ساعت به وزن‌کشی فصل دوم مسابقات کشتی باشگاه‌های کشور باقی مانده بود خبری به گوش رسید مبنی بر اینکه تیم سحر همدان به علت مشکلات مالی از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده است! اين خبر در شرايطي از سالن وزن كشي مسابقات به بيرون درز كرد كه بعدها مشخص شد علت اصلي آن كشتي گيران سابق همدان و آدرسي بوده كه به كشتي‌گيران تيم سحر داده‌اند.

كشتي گيران فصول قبل كه مطالبات زيادي از همدان داشتند، سال قبل مانع از وزن‌كشي اعضاي تيم سحر شدند تا همدان از حضور در مسابقات انصراف دهد.

با اين اوصاف و در آشفته بازار ليگ برتر كه مسئولان هيات كشتي كاري از پيش نبرده و بايد گوش به فرمان اسپانسرهاي مالي باشند، هستند كشتي‌گيراني كه همدان را بدحساب ترين استان در ليگ خطاب مي‌كنند!

همين بدحسابي موجب شده تا كمتر كشتي‌گيري راه حضور در همدان را در پيش گيرد. شنيده‌هاي خبرنگار ورزشي همدان‌پيام حتي حاكي از آن است كه نفرات بومي نظير ميثم مصطفي‌جوكار براي حضور در تيم همدان در فصل دوم كشتي مردد هستند و ترس از عدم پرداخت مطالبات مالي، كشتي گيران بومي و غيربومي را به همدان نمي‌كشاند!

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار