مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. مهر 1394 - 22:51   |   کد مطلب: 16007
امام جمعه همدان دراجتماع بزرگ مردمی علیه بی کفایتی آل سعود کفت:اختلاف ما با آمریکا ریشه ای است و تا جنایتکاران از کل دنیا محو نشوند امنیت بر جهان حاکم نخواهد شد .

به گزارش صدای دانشجو،غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان امروز در تجمع بزرگ امت حزب الله همدان در اعتراض به بی کفایتی آل سعود در حادثه مرگبار منابا تسلیت به بازماندگان حادثه وتشکر از حضور مردم  گفت :رهبر معظم انقلاب همواره بر بیداری انقلابی، سیاسی و دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمن تاکید دارند.
وی با اشاره به بی کفایتی آل سعود در اداره حج بیان داشت : ما دولت عربستان را مسئول این واقعه مرگبار می دانیم که بایدحکام عربستان پاسخگوی مدیریت غلط و بی تدبیری خود در حوادث پیش آمده باشند.
آیت الله طه محمدی گفت:زمانی که مردم در مدینه منتظر ورود امام حسین (ع)به مدینه بودند دشمن با ترفندهای شیطانی خود آنها را گول زد و از آنها سوء استفاده کرد.عبیدالله بن زیاد استاندار بصره بود وهم از طرف یزید و هم معاویه به او وعده استانداری بصره داده شده بود.
وی افزود:عبیدالله برای حب جاه و ریاست شایعه کرد امام حسین وارد مدینه شده و غروب آفتاب در حالیکه نقاب بر صورت انداخته بود وارد مدینه و دار الاماره شد و جنایات بعد از آن را انجام داد.
امام جمعه همدان در ادامه بیان داشت:مردم در تاریک روشن هوا رکاب عبیدالله را به جای امام حسین بوسیدند و اگر آن روز کلاه سر مردم نمی رفت فاجعه کربلا شکل نمی گرفت.
امام جمعه خطاب به همه مردم خصوصا رسانه ها  توصیه کرد وگفت :ما باید هوشیار بوده و قدم به قدم از نقشه های شوم دشمن آگاه باشیم.
وی به بیانات رییس جمهور کشور مبنی بر اینکه با دست دادن با آمریکا اختلافات ما حل نمی شود تصریح کرد:اختلاف ما با آمریکا ریشه ای است و تا جنایتکاران از کل دنیا محو نشوند امنیت بر جهان حاکم نخواهد شد .
وی در پایان به آیه ای از قرآن اشاره کرد و گفت:خداوند می فرماید:و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه و یکون الدین لله،ما به مبارزه با دشمن ادامه خواهیم داد تا زمانی که پرچم را به دست صاحب واقعی انقلاب بدهیم.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای آل سعود خادم آمریکا است، از غاصبان مکه و منا است و مرگ بر آمریکاخواستار رسیدگی به این حادثه غمبار شدند.

در پایان این تجمع بیانیه ای که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه و حوزه علمیه همدان منتشر شده بود  بند هایی از این بیانیه قرائت شد.. 
در این بیانیه آمده است: ما دولت عربستان را مسئول این واقعه تلخ می دانیم که باید پاسخگوی مدیریت غلط و بی تدبیری در حوادث پیش آمده باشد. 
 مسئولان تمام تلاش خود را در مدیریت حادثه، رسیدگی به امور حجاج و مجروحان به کار بگیرند و فرامین رهبر معظم انقلاب را که به صورت شفاف بیان فرمودند، عمل کنند. 
در ادامه این بیانیه آمده است: ما به خاک و خون کشیدن مردم توسط تکفیری ها و تروریست های صهیونیستی و حوادث تاسف بار و خونین در مناطق شام، یمن و غزه را توطئه مشترک استکبار جهانی و ادامه سیاست های آمریکا در منطقه برای خونریزی و ایجاد اختلاف قومی و مذهبی در بین مسلمانان دانسته و آن را محکوم می کنیم. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار