مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مهر 1394 - 20:19   |   کد مطلب: 16017
درجشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد:
ما علمی می خواهیم که در خدمت انسانیت باشد نه ضد انسانیت
رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:ما علمی میخواهیم که در خدمت انسانیت باشد نه ضد انسانیت ،علمی که برای جنگ و فحشاء و تجاوز به ملتها و در خدمت استعمار باشد بی ارزش خواهد بود.

 به گزارش صدای دانشجو،حجت الاسلام داوود خوش باور مسئول دفترنمایندگی نهاد رهبر ی در مراسم توجیحی دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی همدان  با اشاره به سالروز ولادت امام محمد تقی(ع) ونزدیک شدن به عید غدیر خم گفت: فاجعه دردناک منا را که به خاطر سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود اتفاق افتاد و جشنهای بزرگ مسلمین را نحت الشعاع خود قرار داد تسلیت عرض می نمایم.
 وی عید غدیر را عید امامت و ولایت عنوان کرد وبیان داشت :امامت یعنی پیشوایی دل و جان و جسم،امامت تکامل بخشیدن به روح ها و جانها ست و این امامت با ولایت و امامت علی(ع)آغاز شد.

حجت الاسلام خوش باوربا اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امیرالمؤمنین علی (ع)باید عامل وحدت بین مسلمانان باشد افزود:پیامبر اکرم(ص)در شان این شخصیت با عظمت می فرماید:«لإن اجتمع الناس علی حب علی ابن ابیطالب ،لما خلق الله عزوجل النار»یعنی اگر همه مردم بر حب علی (ع)جمع می شدند خداوند آتش را نمی آفرید.
وی به ایام مبارک دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت:ایران اسلامی 8سال یک تنه در مقابل یک دنیا عده و عُده و نامردی ایستاد و مبارزه کرد و در این مدت به عظمت اسلام و انقلاب و خون شهدا و ولایت یک وجب از خاک ما به دست دشمن نیافتاد.
حجت الاسلام خوش باور اظهار داشت:طبق فرمایش مقام معظم رهبری ،ایران مرکز استعدادها و مرکز نخبه پروری است،مهد علم و فرهنگ وتمدن است  و این کشور به نیروی انسانی نیازمند است و شما عزیزان نیروی جوان و با استعداد و پارسا و نو آور آن هستید.
وی با اشاره به زحمات فراوان دانشجویان برای ورود به عرصه های علمی اشاره و تصریح کرد:دانشجویان باید در کنار علم ،تقوا و پرهیزگاری نیز داشته باشند و از فضایلی چون صداقت ،اخلاق ،معنویت و فرهنگ نیز بهره مند شوند ،چراکه علم مانند وسیله ای است که بستگی دارد در دست چه کسی قرار بگیرد تا مفید یا مضر باشد.
مسئول دفتر نهاد رهبری افزود:ما علمی میخواهیم که در خدمت انسانیت باشد نه ضد انسانیت ،علمی که برای جنگ و فحشاء و تجاوز به ملتها و در خدمت استعمار باشد بی ارزش خواهد بود.لذا علم برای اینکه ما را به قله برساند باید در کنار تقوا باشد.
وی در ادامه به دانشجویان چند توصیه کرد و گفت:سعی کنید به سمت اسلامی شدن دانشگاه قدم بردارید و لازمه آن ،ایمان،شور مقدس و علم آموزی مؤمنانه است.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشجویان را به تکریم استاد،عدالت خواهی و آرمان طلبی،آزاد اندیشی و آزآدیخواهی و تولید علم سفارش کرد و بیان داشت:ما از علم غرب و شرق استفاده می کنیم اما علمی که جدای از دین و اخلاق و معرفت باشد را نمی پذیریم .
حجت الاسلام خوش باوردانشجویان را به مطالعه سایر کتب کلیدی از جمله آثار شهید مطهری در کنار مباحث درسی توصیه  و تصریح کرد:مراقب تهاجم فرهنگی دشمن باشید چراکه خطر و تلفات در جنگ نرم از جنگ با توپ و تانک بیشتر است،استفاده از تکنولوژی و رسانه ها خوب است به شرطی که بدانیم چگونه از آنها استفاده کنیم.
وی  در ادامه به بحث تحریمها اشاره کرد و افزود:طبق فرمایش مقام معظم رهبری کشور ما به بمب اتم نیاز ندارد چرا که جوانها ی متعهدو کشور یکپارچه ی ما ،خود بمب اتم است.
حجت الاسلام خوش باور با اشاره به فعالیتهای  نهاد در دانشگاه علوم پزشکی  خاطر نشان کرد:دفتر نهاد مرجع وملجا آرامش روانی برای تمام دانشجویان است.
وی با بیان اینکه دفتر نهاد رهبری یکی از متولیان اصلی در بحث کرسیهای آزاد اندیشی است تصریح کرد :از دیگر فعالیت این نهاد می توان به برنامه نهضت قر آن و تفسیر،ارتقاء و اعزام ائمه جماعت،مبلغین و مشاورین به سطح دانشگاه وخوابگاه های دانشجویی،ضیافت اندیشه برای اساتید ودانشجویان وفعالین در کانونها به عنوان افسران جنگ نرم وجلسات هم اندیشی و مراسم ملی مذهبی و..اشاره کرد.
وی در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از جوانان 3چیز می خواهند:تحصیل،تهذیب و ورزش از دانشجویان خواست در کنار درس با قرآن و ادعیه و نماز جماعت مأنوس باشند.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار