مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مهر 1394 - 10:06   |   کد مطلب: 16027
رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: دشمنان در حال تلاش هستند تا نقطه قوت مسلمانان را که سالی یک بار در مناسک حج کنار هم جمع می شوند را به نقطه ضعف تبدیل کنند و چهره دیگری از اسلام را نشان دهند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم،داود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری  در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد با اشاره به مقاومت مردم ایران در مقابل اسکتبار اظهار داشت: یک اصل تاریخی در کل معادلات دنیا وجود دارد که هر زمان شما مقابل یک ظالم ایستادگی و مقاومت کردید پیروز خواهید شد.

وی افزود: امسال نیز باید از این شرایط درس گرفت و برای شرایط روز الهام گرفتن از آن اهمیت ویژه ای دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود با اشاره به فاجعه منا، گفت: مسئله و اتفاق منا یک اتفاق طبیعی نیست اگر بخواهیم همه جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم نمی‌شود گفت که این فاجعه یک حادثه طبیعی بوده است.

گودرزی تصریح کرد: دولت عربستان باید پاسخگوی این فاجعه باشد، عده ای در این حادثه مظلومانه جان خود را از دست دادند و این فاجعه به عزت و آبروی مسلمانان خدشه وارد کرده است.

وی افزود: دشمنان در حال تلاش هستند تا نقطه قوت مسلمانان را که سالی یک بار در مناسک حج کنار هم جمع می شوند را به نقطه ضعف تبدیل کنند و چهره دیگری از اسلام را نشان دهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: اینکه عده‌ای در داخل و در شبکه‌های  اجتماعی از این حادثه سوء استفاده می‌کنند و به اصل فریضه حج خدشه وارد کردند و موضوع را به دعوای بین عرب و عجم تقلیل دهند، ظلم به جان‌باختگان این حادثه است. کسی که علاقه‌مند به ایران و ایرانی است، نباید با این فاجعه این‌گونه برخورد کند.

گودرزی ادامه داد: از همه مسلمانان می‌خواهیم به وظیفه دینی خود عمل کنند و این موضوع را مورد مطالبه قرار دهند زیرا مطالبه در این زمینه حق آنهاست، معتقدیم باید اجماعی شکل گیرد و علاقه مندان به آبروی اسلام مطالبه به حق خود را داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به عملکرد بسیج دانشجویی در تابستان اشاره کرد و گفت: ما دوره آموزشی ـ‌ تشکیلاتی خط امام(ره) را به صورت متمرکز در تهران، مشهد و برخی استان‌های دیگر برگزار کردیم که در حدود 5 هزار و 100 نفر را با عناوین فرهنگی، سیاسی، زنان و خانواده، طرح ولایت، سازندگی تحت اموزش این دوره قرار گرفتند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی افزود: 7 هزار و 200 نفر نیز در مراکز استان‌ها بصورت غیر متمرکز دوره دیدند که در مجموع 12 هزار و 300 نفر دانشجوی بسیجی را در این دوره شرکت کردند.

گودرزی در ادامه سخنان خود به گروه‌های جهادی اشاره  کرد و گفت: در این دوره گروه‌های جهادی  30 هزار دانشجو را در قالب هزار و 100 گروه جهادی به مناطق محروم کشور اعزام کردیم.

وی تصریح کرد: رویکرد بسیج دانشجویی در گروه‌های جهادی کارآفرینی و اشتغال ذیل بحث کلان اقتصاد مقاومتی است و تلاش دوستان ما در این گروه‌ها این بود که علاوه بر خدمت‌رسانی شرایطی را فراهم کنند تا مردم بومی منطقه به سمت کارآفرینی بروند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت‌های پیش روی بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: نشاط سیاسی، علمی و معنوی در دانشگاه‌ها، تبین فرهنگ اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی و جلوگیری از نفوذ آمریکا، احیای امر به معروف و نهی از منکر، حرکت در مسیر اتحاد و انسجام ملی، مبارزه با فساد اقتصادی و جذب حداکثری در بسیج دانشجویی از جمله الویت های ما در سال تحصیلی 94-95 است.

گودرزی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که فضای دانشگاه‌ها را یک فضای بانشاط تبدیل کنیم، تا استاد و دانشجو در یک فضای آرام توأم با آزادی به بیان عقاید خود بپردازند. علاوه بر این به دنبال این موضوع هستیم که اجازه کم شدن شتاب علمی کشور را ندهیم، در عین اینکه فضای معنوی دانشگاه‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ بسیج دانشجویی درخصوص جلوگیری از نفوذ آمریکا و همچنین بحث استکبارستیزی، گفت: ما به دنبال شناسایی اصل نفوذ، کجایی روزنه‌های نفوذ، چیستی سناریوهای دشمن و چیستی راه‌های مقابله با آن هستیم، البته در کنار این موارد احیای امر به معروف و نهی از منکر از اولویت‌های ماست؛ چراکه اگر قرار است اصلاحی در حوزه فرهنگی صورت بگیرد، ما باید بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنیم.

رئیس سازمان بسیج درباره تبین اتحاد و انسجام ملی، اضافه کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال نفوذ است، اختلاف در سطوح کشور برای دشمن یک مسئله راهبردی است و ما هر چقدر بتوانیم اتحاد را در فضای کشور دنبال کنیم، اقدامی راهبردی خواهد بود، ما به دنبال ارتقای بصیرت در بین دانشجویان و مردم هستیم.

وی افزود: مبارزه با فساد اقتصادی نیز در دستور کار بسیج دانشجویی است؛ چرا که معتقدیم اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد اقتصادی مکمل یکدیگرند، همچنین فراگیری و جذب حداکثری در حوزه بسیج دانشجویی را پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی به سازوکار دشمن برای نفوذ اشاره کرد و گفت: 6 راه نفوذ در سازو کار دشمن است اول، اختلال در سیستم محاسباتی مردم و مسئولین است؛ آنها تلاش می‌کند مردم و دولتمردان ما به تشخیص غلط برسند و تصورات‌شان از واقعیات و ظرفیت‌های درونی غلط شود.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: کسانی هستند که در مواجه با دشمن تصور می‌کنند اگر در مقابل کدخدا کرنش کنند، آن هم کرنش می‌کند و اگر در مقابل نظام سلطه کوتاه بیایند و امتیاز بدهند، آنها نیز امتیاز می‌دهند که این از تصور اشتباه مسئولان است.

وی سرمایه‌گذاری برای شکل دادن و رشد جهت‌دار طبقه متوسط در جامعه را یکی دیگر از سازوکار دشمن برای نفوذ عنوان کرد و گفت:‌ دشمن در حال تلاش است، سبک زندگی خاصی را برای این طبقه رقم بزند.

رئیس سازمان بسیج دانشجوی سومین سازوکار دشمن در نفوذ را سرمایه‌گذاری بر روی جریان روشنفکری ایران، دانست و گفت: از جمله اقداماتی که دشمنان به‌وسیله این جریان روشنفکری انجام می‌دهند، تقویت فقاهت سنتی و سکولار، تقلیل دین و اخلاق و عرفان خودبنیاد، رشد بدیل‌های دینی، پرداختن به جریان مشروطه و مصدق را به جای امام نشان دادن، تحریف خط و اصول امام و گسترش اسلام رحمانی و پیاده‌سازی پروژه اصلاحات همانند پروژه شوروی بعد از فروپاشی است.

گودرزی تقویت دیپلماسی عمومی و فرهنگی را از چهارمین سازوکار دشمن برای نفوذ دانست و گفت: اوباما به صراحت می‌گوید برای رفع چالش‌ها دیگر نمی‌توانند از زور استفاده کنند، به همین خاطر به دنبال تغییر تاکتیک و سرمایه‌گذاری بر روی مردم است، بر همین اساس دیپلماسی عمومی و فرهنگی را انتخاب کرده‌ است.

وی پنجمین سازوکار دشمن را طراحی و برنامه ریزی برای اثرگذاری بر طرح کلان توسعه ایران دانست و تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که ایران در آینده یک کشور ضعیف از لحاظ صنعت و رشد علمی باشد. تضعیف صنعت هسته‌ای ما نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ششمین و آخرین سازوکار دشمن را تجزیه همه قدرت‌ها و کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت: دشمن به دنبال این است که در منطقه ما هیچ کشور بزرگی که تأثیرگذار باشد، وجود نداشته باشد.

گودرزی با اشاره به سخنان روز گذشته اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه "شعار مرگ بر آمریکا هنوز برای مردم ایران ایجاد اشتغال نمی‌کند" گفت: یکی از دلایلی که آمریکا دیپلماسی عمومی را انتخاب کرده این است که به نقطه قوت ما که همان مردم هستند، پی برده است و سرمایه‌گذاری جدی در این خصوص انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر شعار مرگ بر آمریکا ایجاد اشتغال نمی‌کند پس چگونه ما از 36 سال گذشته تا به امروز مستقل ایستاده‌ایم و مقابل نظام سلطه مقاومت کردیم. اما  آمریکا در این مدت نه تنها هیچ کمکی به ما نکرده، بلکه مشکلات بسیاری از تحریم تا توطئه و دشمنی انجام داده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دو شعار "مرگ بر آمریکا" و "ما می‌توانیم" را عامل رشد و پیشرفت کشور دانست و تاکید کرد: ما به آمریکا نه گفتیم و شعار مرگ بر آمریکا دادیم و به خود و دین‌مان اتکا کردیم و ظرفیت‌های درونی‌مان را باور کردیم و این باعث شد امروز به پیشرفت برسیم.

گودرزی به مذاکرات هسته‌ای و برجام اشاره کرد و گفت: بسیج دانشجویی درمسئله برجام به دنبال کار کارشناسی بوده است و از زاویه منافع ملی به موضوع نگاه کرده، از ابتدای انتشار برجام کارگروهی تشکیل دادیم و طبق شاخص‌های موجود از جمله خطوط قرمز مذاکرات به بررسی‌ برجام اقدام کردیم؛ ما معتقدیم آمریکا برای گسترش نفوذ خود چه در کشور ما و چه در منطقه به یک محور نیاز داشته که آن را توافق هسته‌ای گذاشته است.

وی افزود: اولویت‌ ما حفظ وحدت و انسجام ملی است و دنبال دعوای سیاسی نیستیم، ما خوشحال می‌شدیم که خطوط قرمز در برجام حفظ می‌شد، ما نمی‌توانیم واقعیات را نادیده بگیریم. اگر قرار بوده که تحریم‌ها رفع بشود و دسترسی خارج از معاهده به کسی داده نشود، ما این را در متن برجام نمی‌بینیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به موضع سازمان متبوعش گفت: بسیج دانشجویی توافق برجام را به مصلحت جامعه و مردم نمی‌داند و از مجلس توقع داریم به وظیفه تاریخی خود عمل کرده و منافع ملت را تأمین کند. این موضع بسیج دانشجویی پس از ساعت‌ها بحث کارشناسی درخصوص برجام است، ما مسئله نفوذ را مهم می‌دانیم و معتقدیم برجام  به مثابه دروازه‌ای برای نفوذ است.

گودرزی به ایرادات برجام اشاره کرد و گفت: در برجام داده و ستانده توافق متوازن نیست، علی‌رغم ذکر واژه "لغو"، ما در مفهوم شاهد "تعلیق تحریم‌ها" هستیم، ساختار تحریم ها حفظ شده و پول نفت و گاز ایران بلوکه شده باقی مانده است.

وی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه معاون سیاسی استانداری تهران علت لغو تجمع دانشجویان در مقابل سفارت عربستان را درخواست دیرهنگام عنوان کرده، گفت: ما از روز چهارشنبه تصمیم به برگزاری این تجمع گرفتیم و به دلیل تعطیلی مجبور شدیم نامه درخواست را صبح روز شنبه به استانداری ارسال کنیم و خواستیم که یکشنبه بعدازظهر اجازه تجمع مقابل سفارت عربستان را به ما بدهند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: عصر روز شنبه وزیر کشور در خصوص تجمع مقابل سفارت عربستان گفتند که این نقض صحبت معاون استانداری است.

گودرزی در پایان تصرح کرد: دولت بداند این اقدامات کمک به سیاست‌های دولت است، چراکه اصل قوت ما پشتوانه مردمی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار