مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. مهر 1394 - 3:56   |   کد مطلب: 16034
درجشن عید غدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان شد:
امت بدون امام و رهبرشکست خورده است
امام جمعه موقت همدان گفت:درسایه امامت و ولایت است که اتحاد داخلی و پیشرفت اقتصادی و آرامش در جامعه برقرار می شود.

به گزارش خبر نگار صدای دانشجو،حجت الاسلام ناصر نقوی امام جمعه موقت همدان در جشن عید غدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تبریک این عید بزرگ گفت:قرآن نسبت به غدیر نگاه ویژه ای دارد و با نشانه های خاص و غیر قابل انکار وبا تأکید فراوان ، آن را بیان می کند.

وی با اشاره به آیه اکمال دین و شاخصه های آن افزود:خداوند می فرماید:«الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا.. »،با توجه به اینکه از ابتدای بعثت تا حجه الوداع حدود 90%قرآن نازل شده بود اما خداوند نفرموده بود که دین بر شما کامل شد اما در روز عید غدیر خداوند می فرماید که امروز دین را بر شما کامل کردم.
وی بیان داشت:شاخصه دوم آیه این است که می فرماید:واتممت علیکم نعمتی ،یعنی امروز نعمت را بر شما تمام کردم ،قطعا خداوند نعمات فراوانی به ما عطا کرده است طوریکه به فرموده ی خود قرآن ،ان تعدوا نعمت الله لا تحصوها ؛اما با دادن نعمت ولایت فرمو نعمت بر شما تمام شد.
حجت السلام نقوی با بیان اینکه خداوند هر کس که دینی غیر از اسلام داشته باشد را نمی پذیرد تصریح کرد:دینهای زیادی پشت سر هم آمدند و عوض شدن،مسیح،یهود،اسلام ؛اما به اسلام که رسید خداوند فرمود:و رضیت لکم الاسلام دینا؛یعنی امروز راضی شدم مسلمان بمانید.
وی بااشاره به اینکه شاخصه های حدیثی غدیر بسیار زیاد است افزود:خداوند از ابتدای عالم به 18 ذی الحجه توجه و عنایتی خاص داشته است و اتفاقات زیادی در این تاریخ رخ داده است از جمله؛قبولی تنبه حضرت آدم ،نجات کشتی نوح از طوفان،گلستان شدن آتش نمرود برای ابراهیم،معرفی شیث بعنوان جانشین حضرت آدم،جانشینی اسماعیلبه جای ابراهیم،جانشینی شمعون الصفا به جای عیسی و...
وی در ادامه گفت:در احادیث با عبارتی خاص از این روز تعبیر شده است از جمله ؛العهد المعهود و العهد المأخوذ:یعنی عهدی که از پیامبران گرفته شده که 18 ذی الحجه را تحویل بگیرند.
وی با بیان اینکه همه احادیث در مورد غدیر دارای یک شاخصه مشترک هستند تاکید کرد:شاخصه همه این احادیث این است که امت بدون امام و رهبر شکست خورده است  و نمی تواند پیش برود و علت این همه تأکید بر این روز نیز همین است.
وی در پایان بیان داشت:روز عید غدیر روز قائد و پیشواست و بیش از 120 عالم شیعه و سنی حادثه 18 ذی الحجه را تأیید کرده اند ودرسایه امامت و ولایت است که اتحاد داخلی و پیشرفت اقتصادی و آرامش در جامعه برقرار می شود لذا خداوند می فرماید دیگر از کفار نترسید و فقط از من بترسید.    

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار