مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. مهر 1394 - 5:30   |   کد مطلب: 16045
مؤسس موزه "آمادای" دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: این موزه به سبب دارا بودن آثار متنوع می‌تواند با موزه‌های بین‌المللی و مشهور جهان رقابت کند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایسنا،"محمدجعفر علیزاده" در حاشیه افتتاح موزه مردم‌شناسی و حیات وحش "آمادای" گفت: با توجه به اینکه فرهنگ و تمدن همدان به سبب تهاجم فرهنگی در حال فراموشی است، به منظور جلوگیری از این اتفاق و حفظ فرهنگ و تمدن گذشته 7 هزار اثر در موزه "آمادای" به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه موزه "آمادای" دانشگاه آزاد همدان از نظر تنوع در ایران منحصر به فرد است، افزود: این موزه دارای هفت هزار شیء است که سه هزار اثر در بخش مردم‌شناسی و مابقی در بخش حیات وحش بوده است.

علیزاده با بیان اینکه تاکنون 10 موزه در ایران احداث کرده‌ام، گفت: در این موزه‌ها همیشه به دنبال این بودیم تا ایده‌آل‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه چندین میلیارد تومان برای راه‌اندازی موزه "آمادای" در دانشگاه آزاد هزینه شده است، افزود: موزه برای القا و انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده است. متاسفانه با تاریخ خود بسیار نامناسب رفتار کرده‌ایم در صورتی که این تاریخ به افراد جامعه هویت می بخشد.

 

علیزاده موزه مردم‌شناسی را یک پدیده انفجاری در ایران عنوان کرد و گفت: میراث فرهنگی متولی اصلی کار در زمینه موزه‌ها بوده اما متاسفانه کاستی‌هایی نیز در این زمینه داشته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار