مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. آبان 1394 - 16:50   |   کد مطلب: 16259
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایش بزرگ «الی بیت‌المقدس» با ۱۲۰ گردان بسیج و مشارکت 6 استان در حوالی قم خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از راه دانا؛ صبح امروز نشست خبری سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با محوریت هفته بسیج در بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سردار نقدی در ابتدای این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج گفت: هفته بسیج در راه است و ما تلاش داریم که به شکل نمادین آثاری  از نعمات بی شمار بسیج را برای مردم کشور و دنیا بازگو کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: حقیقتاً امروز نعمت‌های الهی بسیج آنقدر زیاد است که قابل احصاء نیست. مردم ما عاشق ارزش‌های انقلاب هستند و بسیج در همه اقشار گسترده است و در تمام زوایا مردم سازمان دهی شده و تلاش دارند خلاء را پرکنند.

نقدی با اشاره به نقش بسیج مردمی تاکید کرد: آنچه که سوریه را نجات داد، آنچه که لبنان را نجات داد بسیج مردمی بود که امروز جهانی شده برای رهایی از ظلم ظالمان.

وی در ادامه افزود: در پنج شنبه این هفته همایش جامعه اساتید پزشکی سراسر کشور را خواهیم داشت و همچنین در روز پنج شنبه رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس» با حضور 120گردان بسیج در حوالی قم با شرکت 6 استان برگزار می شود و اختتامیه این رزمایش جمعه 29 آبان است.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی حلقه های صالحین در میعادگاه‌های نماز جمعه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیج بزرگترین حلقه های تربیتی را زیر نظر بهترین اساتید اخلاق دارد.

نقدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پاسخ دولت به فرمان استفاده از توانمندی های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: متاسفانه دکترین مدیریت کنونی ادارات استفاده از ظرفیت های مردمی و گسترده بسیج نیست.

نقدی در ادامه گفت: بسیج یک ارگان مردمی است که نمونه و مشابه دیگری در دنیا ندارد، کارهای اداری ما برگرفته از روشهای متداول دنیاست و دکترین اداری ما دکترینی نیست که بتواند یک نهاد مردمی بزرگ را در دل خود ببیند و از ظرفیت آن بهره برداری کند. این مشکل بزرگی است که وجود دارد، البته معاون اول رئیس جمهور از ما دعوت کردند و ما طرح های خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه دادیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جزئیات این جلسه افزود: جهانگیری اعلام کرد که طرح های خوبی است و اگر فقط مشکل مالی داشته باشد حل می کنیم ولی از لحاظ تخصصی باید وزارتخانه های مربوطه آنها را تایید کند، طرح ها را از ما خواستند و مکتوب فرستادیم ایشان هم به وزارتخانه های ذی‎ربط ارجاع دادند و ما همچنان منتظر پاسخ آنان هستیم.

وی خاطر نشان کرد متاسفانه دکترین مدیریت ما مبتنی بر بهره برداری از جریانهای مردمی نیست و این یک نقطه ضعف است، در ابتدای جنگ نیز همینگونه بود، کسی مردم را باور نداشت ولی مردم خودشان را در دفاع مقدس اثبات کردند و نیروهای مسلح هم از این ظرفیت مردمی استفاده کردند، ولی دستگاه های اداری ما این قابلیت را پیدا نکرده اند که نظیر نیروهای مسلح عمل کنند و بتوانند برنامه ریزی کنند غیر از چند مورد مثل بسیج سازندگی که با هماهنگی نهادهای دولتی فعالیت می کن، هرچند که استفاده کاملی هم از ظرفیت بسیج سازندگی صورت نمی گیرد.

نقدی در ادامه افزود: ما باید بسیاری از مشکلات را به صورت مردمی حل کنیم و تنها به ارگان های دولتی که با آن قرارداد می بندیم تکیه نکنیم، مثلا اگر بخواهیم بی سوادی را با تلاش مردم ریشه کن کنیم طی سه سال مردم آن را به صفر می رسانند، این توانایی در مردم هست و ما به عنوان سازمان دهنده مردم این مسائل را تضمین می کنیم، این نکته ای است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها متذکر شده اند که از مردم برای حل مسائل استفاده کنید.

وی بیان داشت: رسانه ها می‌توانند کمک کنند همان خطی مشی که بچه های بسیجی در جنگ به جبهه ها رفتند و با دشمن درگیر شدند در حوزه اقتصاد مقاومتی هم اجرا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش موثر بسیج در پیشبرد اهداف کشور تصریح کرد: بسیج تعداد زیادی از واحد های تولیدی را تاسیس و ایجاد شغل کرده و وقتی با مسئولین صحبت میکنیم کسی این طرح ها را رو نمی کند ولی مدام ارجاع می شود.

نقدی با هشدار نسبت به عواقب فراموش کردن نقش بسیج توسط مسئولین گفت: باید مسئولین را به استفاده از ظرفیت مردمی تشویق کرد مثلا فرض کنید در حادثه ای مثل سیل یا زلزله، اگر مردم و بسیج را خط بزنید چه فاجعه ای اتفاق خواهد افتاد؟

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر در تامین امنیت کشور بسیج را حذف کنید این مسایل را باید دید و از ظرفیت مردمی برای پیشبرد کارها استفاده کرد که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

ادامه دارد...

دیدگاه شما

آخرین اخبار