مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. آبان 1394 - 18:09   |   کد مطلب: 16273
بیانیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان:عده ای معدود به بهانه های واهی , به دنبال حاشیه راندن دانشجویان و تشکل های ارزشی هستند و آنها را از بدنه فرهنگی و اجتماعی جدا می کنند...

به گزارش صدای دانشجو ،بیانیه تشکلهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مسولین دانشگاه .

بسمه تعالی

دانشگاه خوب، یك ملت را سعادتمند می ‏كند و دانشگاه غیراسلامی، دانشگاه بد، یك ملت را عقب می‏ زند."این افرادی كه از دانشگاه می‏ آیند، یا مخرّب یك كشوری هستند یا سازنده آن كشور و هر چه از خوبیها و بدیها برای یك ملتی تحقق پیدا می‏ كند: وابستگی یا استقلال، در قید و بند بودن و اختناق یا آزادی، تابع تربیتهای دانشگاهی است. امام خمینی (ره)
از ابتدای ایجاد نظام اسلامی تاکنون، دانشجویان انقلابی به‌ عنوان نخبگان جامعه همواره نقش فعال و ارزشمند خود را با شناخت عالمانه آسیب‌ها و گوشزد کردن آن به مسئولان و البته ورود در عرصه‌های مختلف ایفا کرده‌اند و همواره به‌عنوان مؤذن جامعه شناخته ‌شده‌اند، این قشر فرهیخته دائماً در تلاش بوده تا ارزش‌های انقلابی را در خود زنده نگه‌ داشته و این آرمان‌ها را به مسئولین تذکر دهد. طبیعتا ً بی‌اعتنایی به مطالبات جوانان انقلابی  ، بی‌اعتنایی به ارزش‌ها، آرمان‌ها و افرادی است که ازسر دلسوزی به بیان نقطه نظرات خود می‌پردازند.
لذا باتوجه به موقعیت حساس و خطیری که ملت و دولت در آن به سر می برد و با توجه به اولویت های علمی و فرهنگی دانشگاه ها ، ما دانشجویان انقلابی بر خود لازم می دانیم نکاتی حیاتی و تعهد آور را به مسوولین دولت و دانشگاه، تاکید کرده و تذکربدهیم:
1 – اخیرا دیده می شود که در دانشگاه ها , با شعار هایی به نام عدالت خواهی و آزادی بیان، تشکل های یک بار مصرف به صورت قارچی بر پیکره درخت نونهال اسلامی در حالت رشد و مسموم کردن فضای معنوی جامعه علمی می باشند. بدیهی است که هیچ فکر حق طلبی مخالف تاسیس تشکل دانشجویی مطابق با آرمان های نظام و به دور از استفاده های جناحی نیست. اما بارها به تجره اثبات شده که تاسیس چنین کانون ها و تشکل هایی آن هم در آستانه ی انتخابات، موجب فراهم شدن فضای التهاب و سیاست زدگی در دانشگاه است که بعضا دیده شده حمایت های اصحاب فتنه از برخی از این تشکل ها باعث انحراف آنها شده و این گمان قوت می گیرد. لازم به ذکر است در صورت تاسیس تشکل، رخداد هرگونه اقدام خلاف موازین جمهوری اسلامی پاسخ کوبنده ی دانشجویان انقلابی را در پی خواهد داشت. 
2–  مشاهدات و رویدادهای اخیر حاکی از آن است که عده ای از مسوولین سیاسی و فرهنگی کشوری و استانی درصدد نفوذ به مسیر عدالت محور دانشجویی هستند و با دخالت در تاسیس و هدایت تشکل های دانشجویی، سعی در غلبه بر شعار اصلی تشکل های دانشجویی مبنی بر استقلال و دوری از جناحی بازی دارند.  از این رو درخواست می شود که مغرضان فکر ورود سیاسی به سنگر های علمی دانشگاه را از سر بیرون کنند که در غیر این صورت با برخورد مقتضی، مقابل خواهند شد.
3- رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مورخ بیستم آبان ماه در جمع روسای دانشگاه ها فرمودند:«باید کار فرهنگی دانشگاه این‌جوری باشد که افرادی تربیت کند مؤمن، متخلّق -با اخلاق خوب- انقلابی؛ کار فرهنگی چیزی است که اینها را تأمین کند. کار فرهنگیِ درست آن چیزی است که جوان ما را انقلابی بار بیاورد.» اما متاسفانه دیده می شود مسئولان در مناصب فرهنگی در عوض تلاش در جهت تحقق این شکل از کار فرهنگی و تمرکز بر تعالی فرهنگ اسلامی در دانشگاه ها، نه تنها به دنبال اهداف سیاسی و جناحی خود بوده که دانشجوان را در این جهات ترغیب و تشویق می کنند. یکی از دلایل رویارویی با این معضل، روند عدم شایسته سالاری و نگاه جناحی در انتصاب مسئولان فرهنگی است. ما دانشجویان آگاه ، مخالفت شدید خود را با این روند انتصاب اعلام می داریم و برخورد جدی و بازدارنده را با این گونه مسئولان خاطی خواستاریم.
4 –بکارگیری اساتید غیرارزشی و نامطمئن و از هادیان فتنه منحوس 88 در دانشگاه ها و پذیرش آنان به عنوان عضو هیئت علمی، عملی نامبارک و غیر منطقی است چرا که باعث به حاشیه راندن محیط با نشاط دانشجویی خواهد شد. لذا انتظار می رود در انتخاب اساتید که الگو های عملی دانشجویان می باشند دقت نظر بیشتری به خرج داده شود.
5 – در محیط حقیقت گرای دانشگاه مقابله با شعار مرگ بر استکبار و در راس آن مرگ برآمریکا -به عنوان شیطان بزرگ- موجب کمرنگ شدن اندیشه ی حسینی و تفکر مقابله با ظالم در بین دانشجویان خواهد گردید. لذا انتظار می رود تک تک مسئولین ، خود پرچم دار تحقق این شعار بوده  و بیان متقن این اصول را مختل نسازند.
6 – شوربختانه عده ای معدود به بهانه های واهی , دنبال به حاشیه راندن دانشجویان و تشکل های ارزشی هستند و آنها را از بدنه فرهنگی و اجتماعی جدا می کنند. حال آن که با نظر به تذکرات اخیر مقام معظم رهبری در جمع روسای دانشگاه ها، فضای غالب باید دست جوانان متدین بوده و مجموعه های مومن و سرشار از ایمان به اسلام و انقلاب حرف اول را بزنند.  لذا همه مسئولان را به پیروی از منویات راهبر بزرگ انقلاب و پرهیز از ایجاد دودستگی بین دانشجویان فرا می خوانیم.
7 – برگزاری مراسم و اجرای هرگونه برنامه ای( چه از سوی دانشگاه چه دیگران) جهت تطهیر چهره ی فتنه و فتنه گران -که با بهانه های واهی 8 ماه کشور و نظام را به آشوب کشاندند- در محیط دانشگاه مطلقا ممنوع و محکوم و خلاف رویکرد انقلابی است. لذا در ابتدای امر تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار این موارد، مسئولان دانشگاه علاوه بر پاسخ گویی باید منتظر پیگیری های جدی و پاسخ قاطعانه دانشجویان و نهادهای انقلابی باشند.
در پایان ما دانشجویان انقلابی و ولایت مدار دانشگاه های استان همدان، بیداری و هوشیاری دانشجو در صیانت از ارزش های والای نظام جمهوری اسلامی ایران را گوشزد کرده  و خاطرنشان می کنیم تا آن هنگام که خون در رگ دانشجویان پیرو خط امام و شهدا جاریست، احدی فرصت تعرض به آرمان های انقلاب و عدول از خط قرمزهای ارزشی و اسلامی را نخواهد یافت.
به امید پیروزی نهایی  وارثان حقیقی جهان
شورای تبیین مواضع: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان -انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان-هیئت محبین اهل بیت(ع) دانشگاه علوم پزشکی همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار