مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. آذر 1394 - 7:57   |   کد مطلب: 16338
پیشنهاد پزشکان این است که حداقل یک ساعت قبل از خواب موبایل خود را کنار بگذارید زیرا حضور موبایل مانند قهوه خوردن برایتان بی خوابی می آورد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکثر ما طعم قهوه را خیلی دوست داریم اما معمولا قبل از خواب قهوه نمی‌خوریم چون می‌دانیم اجازه نمی‌دهد راحت بخوابیم. البته خیلی از ما میدانیم که نگاه کردن به صفحه موبایل هم تاثیر منفی بر خواب ما دارد. اما این تاثیر منفی چقدر است؟
طبق یک تحقیق علمی که در Translational Medicine انجام شده، میزان کافئینی که در قهوه اسپرسو دوبل وجود دارد به مراتب تاثیر کمتری از نگاه کردن به صفحه موبایل پیش از خواب دارد.
گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها همه و همه یک نور آبی روشن دارند که باعث می‌شود زیر نور خورشید هم بتوان تصویر آن را دید و همین نور باعث بی‌خوابی شما در شب می‌شود. تاثیر دیدن این نور پیش از خواب دو برابر بیشتر از کافئین است.

این آزمایش بر روی 50 نفر داوطلب انجام شده که برای مدت 49 روز تحت آزمایش بودند. همانطور که می‌بینید کافئین 40 دقیقه و موبایل 85 دقیقه خواب شما را عقب می‌اندازد و اگر هردو اینها را انجام دهید 105 دقیقه دیرتر از معمول می‌خوابید. پیشنهاد پزشکان این است که حداقل یک ساعت قبل از خواب موبایل خود را کنار بگذارید و هر شب 7-9 ساعت استراحت کنید.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار