مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. آذر 1394 - 8:29   |   کد مطلب: 16344
بسیج دانشجویی 12 دانشکده کشاورزی کشور:
رکود تورمی نتیجه پیاده شدن مدل اقتصاد لیبرالی است
بسیج دانشجویی 12 دانشکده کشاورزی با صدور بیانیه‌ای درباره امحای 1700 تن سیب زمینی تاکید کرد: امحای 1700 تن سیب زمینی تنها به دلیل نفع شخص عده‌ای فرصت طلب در داخل انجام می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم،  بسیج دانشجویی 12 دانشکده کشاورزی  با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره موضوع امحای 1700 تن سیب زمینی نکاتی را مطرح کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: عدم وجود برنامه و بازاری مشخص برای تولید محصولات چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای صادراتی، مشکل همیشگی بوده است. متأسفانه به دلیل پیاده شدن مدل اقتصاد لیبرالی در کشور که نتیجه آن رکود تورمی است، وجود رفتارهای غیر‌منطقی از سوی دولت همچون امحا مقدار فراوانی از محصولات سیب زمینی، دور از انتظار نبوده و نیست. دولت 1700 تن سیب‌زمینی را برای تعدیل بازار، یعنی حفظ قیمت بالای این کالا، امحا کرده است! با توجه به وجود تنگدستی اقشار مستضعف و محروم جامعه، دولت حجم عظیمی از سیب‌زمینی را معدوم و از بین می برد که مبادا قیمت آن در بازار پایین بیاید در حالی که شعار مبارزه با گرانی را هم سر می‌دهد. این اقدامات زشت و به دور از منطق فقط در میان برخی از سرمایه‌داران کلان پول‌پرست آمریکایی نمونه دارد.

این بیانیه می‌افزاید: نابود کردن 1700 تن سیب زمینی تنها یک چیز را در ذهن تداعی می‌کند که این مسئله تنها به دلیل نفع شخصی و نه ملی عده‌ای فرصت طلب در داخل انجام می‌شود که سعی در حفظ قیمت آن کرده‌اند و این جای بحث است که اقتصاد اسلامی بر پایه انسانیت و اقتصاد لیبرال بر پایه منفعت شخصی بنا شده است و دولتمردان باید بی‌اندیشند که در کدام سوی جریانند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اگر بخواهیم با کمی واکاوی دلیل این امر نادرست را واگویه نماییم باید به عدم اعتماد به مهندسین کشاورزی، تا حدی که حتی از آنها به عنوان مسئول همین وزارت خانه هم استفاده نمی‌شود، نتیجه عدم وجود تخصص و صلاحیت علمی در بحث برنامه‌ریزی کشاورزی و عدم اجرای قوانین موجود برای الزام کشاورزان در استفاده از کارشناسان کشاورزی باعث این موضوع و موارد مشابه شده به طوری که یک سال سیب زمینی در بازار پیدا نمی شود و سال بعد مجبور به دفن سیب زمینی و امحای آن می شوند.

اسامی امضاکنندگان:

بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی همدان

بسیج دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک

واحد علمی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه ولیعصر عج رفسنجان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار