مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. آذر 1394 - 9:34   |   کد مطلب: 16362
همایش سفیران سلامت دانشجویی توسط شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان ملایر با موضوع "خودمراقبتی، ازدواج شاد و پایدار و باروری سالم" برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو،دکتر حسین عرفانی  معاون امور بهداشتی دانشگاه با تبریک هفته بسیج؛ تفکر بسیجی و کار بسیجی را نقطه اتکای استقلال و آینده کشور دانست.

وی افزود: قدر و منزلت دانشجو آنقدر مهم و ارزشمند است که این قشر فرهیخته و جویای علم می‎تواند موقعیت و پیشرفت هر جامعه را رقم بزند.

رئیس مرکز بهداشت استان همچنین به بیان تعریف سلامت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، ابعاد سلامت، ویژگی‎های خودمراقبتی و عرصه‎های آن پرداخت و بر اهمیت خودمراقبتی با افزایش سواد سلامت اقشار جامعه تأکید کرد.

دکتر عرفانی در خصوص دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، گروه‌های جمعیتی استان، عناوین برنامه‎های حوزه بهداشت، هماهنگی‌های بین‎بخشی دستگاه‎های مرتبط با سلامت و لزوم همکاری مردم در این خصوص توضیحاتی را برای دانشجویان بیان کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه در خصوص لزوم بارداری سالم، گفت: در دو تا سه دهه‌ آینده، کانون‌های قدرت در دنیا به مکان‌های پرجمعیت سوق می‌یابد.

وی با اشاره به وجود سه نوع هرم سنی، بیان کرد: در سال 93، سیاست‎های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که معاونت امور بهداشتی دانشگاه با توجه به این موضوع و با الگو قرار دادن این ابلاغ با هماهنگی‌های لازم و برگزاری جلسه‌های مختلف و کارشناسی موضوع به همراه دیگر مسئولان استان، سند راهبردی باروری سالم را با تعیین اهداف قابل دسترسی در استان برای رشد طبیعی و جایگزینی مناسب جمعیت تدوین کرد که مراحل قانونی را گذرانده است و در آینده، اجرایی می‌شود.

دکتر ترکاشوند مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر هم در این همایش بر لزوم انجام خودمراقبتی در تمام جوانب سلامت توسط مردم تأکید کرد و رعایت اصول ازدواج از جانب زوجین را اساس تشکیل زندگی موفق و پایدار دانست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه به همراه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از قسمت‌های مختلف نمایشگاه جمعیت که در حاشیه این همایش برگزار شد، بازدید کردند.

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار