مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. آذر 1394 - 10:02   |   کد مطلب: 16417
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان :
نفوذ راهی برای نابودی و ایجاد تزلزل در عزم رسیدن به آرمان ها
دانشجوی ولایت مدار باید آگاه باشد که دشمن با نفوذ و تغییر دادن آرمان و ارزش ها ی اسلام ناب ، می خواهد تنها پوسته ای تقلبی از آن باقی بگذارد و مغز آن را دستخوش تغییر دلخواه خود کند .

 به گزارش صدای دانشجو،انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیانیه ای در خصوص ۱۶ آذر، روز دانشجو صادر کرد.
 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

مرکب و قلم عالمان و دانش پژوهان، با فضیلت تر از خون شهیدان است؛ این عالمان هستند که می توانند در بستر زمان، موجی از حقیقت طلبی و عدالت خواهی ایجاد کنند تا جایی که در عرصه ی جنگ نرم نیز مردم، آرمان هایشان را با خون پاکشان بر لوح جان بنگارند. دانش راه حقیقت است و دانشجو در این راه رسالت حق خواهی دارد. وقتی علم دانشجو با عدالت خواهی و آزاد اندیشی تنیده شود، ریشه ای قوی در جان او و سپس در بطن جامعه خواهد دواند که روح و پیکره اش از آسیب پلیدی ها و سلطه پذیری هادر امان خواهد بود. جبهه ای که سنگرش دانشگاه و افسرانش دانشجویان روشنفکر، تمام عیار مسلمان و متدینی هستند که سالحشان علم و قلم است. شریعت رضوی ها و بزرگ نیاها و قندچی ها اینگونه بوده اند.

 

نفوذ راهی برای نابودی و ایجاد تزلزل در عزم رسیدن به آرمان ها است. دانشجوی ولایت مدار باید آگاه باشد که دشمن با نفوذ و تغییر دادن آرمان ها و ارزش های اصیلش ، می خواهد تنها پوسته ای تقلبی از آنها باقی بگذارد و مغز آن را دستخوش تغییر دلخواه خود کند . نفوذی که از اسلام چهره ای زشت و منفور در دنیا ساخته است. اما گاهی با نامه ای نجات بخش در فضای اختناق، می توان روحی تازه به آن شرایط بخشید. نامه ای از سوی رهبر دینی مسلمانان جهان به جوانان مغرب زمین که در آن فرموده اند: من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از نامالیمات امروز، قادر خواهید بود راههایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه هایی شوید که غرب را به نقطهی کنونی رسانده است.

 

حملات تروریستی مدت هاست کشورهای مختلف جهان را درگیر خود کرده و جهان شاهد صحنه های آزاردهنده و دلخراش عملیات وحشیانه آنها در این مناطق بوده است. حال چه می شود که برای مثال این حوادث تروریستی در لبنان، افرادی را به همدردی وا نمی دارد؛ اما همان حادثه در فرانسه احساسات را تحریک می کند. چطور می شود دولت ما رفتار دوگانه ای در برابر این درد مشترک و ارسال پیام تسلیت و همدردی به لبنان و فرانسه دارد؟ آیا منافع ما بر احساس همدردی کردن و لگدمال شدن انسانیت و مورد ظلم واقع شدن در هرنقطه ی جهان ارجحیت دارد؟ بنیان گذار انقالب در این زمینه جمله ی عمیقی دارند، آنجا که می فرمایند: مسئولان ما باید بدانند که انقالب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقالب بزرگ جهان اسالم به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنا فداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسئولان را از وظیفه ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسالمی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بکنند؛اما این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی سالم است، منصرف کند.

 

دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می آورد.؛گرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند؛ اما پاسخ ما به آنها با ادب و احترام و کرامت خواهد بود و ما برای صلح، آشتی و برادری کنار هم جمع شده ایم.«در نگاه اول به این سخنان با دولتی روبرو هستیم که جز با مهربانی و عطوفت با منتقدان رفتار نخواهد کرد؛ اما مگر نه اینکه این ها سخنان رئیس جمهور محترمی است که با انواع و اقسام صحبت های خود منتقدان خویش را مورد عتاب شدید قرار داده. ایشان بارها متذکر شده اند که آزادی اندیشه و بیان زمینه پیشرفت و تعالی است؛ اما نه تنها رفتار دولت اینگونه نبوده بلکه منتقدان، متهم خوانده شده و به آنها با ادبیات تند توهین می شود و هفته نامه ها و روزنامه ی های منتقد توقیف می شود و افراد را به دلیل عدم کفایت اخراج می کنند.

 

دانشجو باید صریح و به دور از این سیاست بازی انتقاد کند؛ اما با این فضای به دور از انتقاد پذیری و محدودیت آزادی بیان در دولت، او باید چه کند؟ البته شاید منظور ایشان از آزادی بیان و انتقاد کردن، آن آزادی است که منافع خودشان در آنجا باشد مثل ایجاد این تشکل های یک بار مصرف و دم انتخاباتی که به بهانه ی ایجاد فضای باز در دانشگاه ها، به سرعت و با حمایت شدید از طرف دولت و با اسم تشکل های اصلاح طلبی در حال شکل گیری هستند؟ آیا دانشجویانی که درگیر این تشکل ها می شوند، نمیدانند که وسیله ی بازی افرادی هستند که قصد دارند از احساسات عدالت خواهانه ی دانشجوبان استفاده ی سیاسی در جهت منافع خود کنند؟ آیا آنها نمیدانند که به بهانه های ظاهر فریب مثل آزادی بیان، افرادی قصد سوء استفاده سیاسی از جایگاه دانشگاه و دانشجو را دارند؟ به هر نحوی که هست توصیه ما به دانشجویان فهیم و روشن فکر این است که گول ظاهر این فعالیت های عوام فریبانه در دانشگاه ها را نخورند و با دقت و با قدرت مسائل روی داده را تحلیل کنند که رنگ رخسار خبر میدهد از سر درون!

 

و در آخر این سخن زیبا که نهایت آزادی خواهی و عدالت خواهی را به ما به عنوان بهترین شاخصه دانشجو بودن نشان می دهد.

 

فرق شمای جوان و دانشجو و صادق و پاکیزه دل، با یک آدم سیاسیکار باید در همین باشد؛ حرفتان را صریح بزنید؛ آنچه را که می زنید، از دل بزنید؛ و اگر چنانچه معلوم شد که اشتباه است، سریع پس بگیرید؛ راحت. این، به نظر من یکی از بهترین شاخصه های دانشجویی است. رهبر معظم انقلاب

 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار