مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. دى 1394 - 10:35   |   کد مطلب: 16523
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان:
دانشجویان با نگاه موشکافانه نقاط ضعف را رصد کنند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دانشجویان با نگاه تیزبین و موشکافانه، نقص‌ها و نقاط ضعف دانشگاه را به خوبی رصد کنند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، سعید جامه‎بزرگی در نخستین جلسه مشاوران دانشجویی که در سالن ابن‌سینا دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد، به تشریح چرایی تشکیل کمیته مشاوران دانشجویی، چگونگی فرایند مشاوره دانشجویان و میزان تأثیرگذاری دانشجویان در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دانشگاه پرداخت.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد همدان، واحد جامع دانشگاهی است و از همین رو اداره چنین سیستمی از عهده یک نفر برنمی‌آید و قطعاً بخش‌هایی از دید مدیریت ارشد دانشگاه پنهان می‌ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: بر این اساس بازوهایی برای رئیس دانشگاه مد نظر قرار گرفته که از جمله آنها می‌توان به مشارکت بدنه دانشجویی برای آشکارسازی ضعف‌های سیستم اشاره کرد.

وی افزود: دانشجویان با نگاه تیزبین و موشکافانه خود نقص‌ها و نقاط ضعف را به خوبی رصد می‌کنند و اگر راهکاری به وجود آید که این نقایص را از مجاری صحیح به گوش مدیران برساند، هم دانشجویان و هم سیستم مدیریتی منتفع خواهد شد.

جامه‎بزرگی با بیان اینکه تشکیل گروه مشاوران دانشجویی به منظور انتقال ایده‌های دانشجویان به مدیریت دانشگاه است، بیان کرد: دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و فرهنگی امکان ارائه نظرات خود را به هیئت رئیسه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در قالب این موضوع خود دانشجویان نیز به مرور با مباحث مدیریتی آشنا می‌شوند و از این طریق مدیران آینده استان و کشور پرورش پیدا می‌یابند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: برای پویا بودن سیستم باید انتظارات را از یکدیگر مشخص کرد و حد و مرزها به خوبی تبیین شوند تا امور به بهترین نحو پیش بروند.

وی یادآور شد: انتظار ما از گروه مشاوران جوان این است که به عنوان حلقه واسط میان دانشجویان واحد همدان و بدنه مدیریتی این دانشگاه عمل کنند.

جامه‌بزرگی در ادامه افزود: به دلیل تعداد انبوه دانشجویان و ازدیاد گروه‌های علمی در مقاطع مختلف تحصیلی، کمرنگ شدن ارتباط مستقیم دانشجویان و مدیریت دانشگاه را به دنبال دارد، که بر این اساس ضرورت تشکیل گروه مشاوران دانشجویی بیش از پیش آشکار می‌شود.

وی تصریح کرد: مشاوران نخستین گروهی هستند که در زمینه‌های مختلف مشاوره خود را ارائه داده و در فرآیند تصمیم‌سازی مشارکت مستقیم دارند، اما باید توجه داشت که مشاوران مجری نیستند و در مواقعی که فرآیند اجرا با نظرات آنها متفاوت شود باید با سعه صدر و صبر برخورد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان تأکید کرد: دانشگاه اطلاعات متنوع و مورد نیاز مشاوران را به راحتی در اختیار سرگروه‌ها قرار می‌دهد تا آنها توان تجزیه و تحلیل مناسبی در اختیار داشته باشند و اطلاعات بدون مرزبندی خاصی به آنها ارائه شود.

در ادامه گروه‌بندی مشاوران دانشجویی انجام شد و دانشجویان مطابق با سلیقه و توانمندی خود در چهار کارگروه آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی نام‌نویسی کردند.

در پایان این مراسم اهدای جوایز مسابقه بزرگ با عنوان «اگر رئیس دانشگاه بودم» صورت گرفت که به همت روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان طرح شده بود و برندگان، پنج گوشی هوشمند خود را از رئیس دانشگاه آزاد دریافت کردند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار