مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. دى 1394 - 16:18   |   کد مطلب: 16623
فرماندار شهرستان همدان گفت: میانگین نرخ بیکاری استان همدان در 9 ماهه نخست سال 94 به 7.35 درصد رسیده است

به گزارش صدای دانشجوبه نقل از صبح الوند؛ علی تعالی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری اظهار داشت: میانگین نرخ بیکاری در سال‌های 92 و 93 در استان همدان 7.7 درصد بوده است که در فصل بهار امسال 6.7 درصد و فصل تابستان به 8 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری استان همدان در 9 ماهه امسال به 7.35 درصد رسیده است، گفت: سیاست‌ اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است تأکید بر خوداتکایی دارد در این راستا دولت تدبیر و امید نیز فراهم کردن زمینه فعالیت تولید و اشتغال را در اولویت قرار داده است.

تعالی با اشاره به وجود فرهنگ ایجاد مانع در مسیر سرمایه‌گذاری اظهار کرد: موانع سرمایه‌گذاری باید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در همدان رفع شود و مسیر راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک نیز روان‌سازی شود.

وی افزود: از گذشته تا کنون فرهنگی بر استان همدان رایج شده است که در مسیر سرمایه‌گذاری موانع متعدد چیده می‌شود تا منجر به فرار سرمایه‌گذار شود در این راستا باید این فرهنگ تصحیح و موانع رفع شود.

فرماندار همدان گفت: به منظور رونق اشتغال و بهود کسب و کار در مناطق روستایی، نیازسنجی از ظرفیت‌های روستاها به عمل آمده است و راه‌اندازی مشاغلی همچون پرورش قارچ، ماکیان، زنبورداری و صنایع دستی در اولویت قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تاکنون 8 طرح مشارکتی استقرار واحدهای تولیدی در روستاها در استان پیشنهاد شده است که از این تعداد 2 طرح مربوط به شهرستان همدان است که با توجه به ظرفیت‌های موجود ناچیز است و باید توسط دهیاران و بخشداران مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار