مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. دى 1394 - 8:45   |   کد مطلب: 16686
رئیس سازمان صنعت و معدن همدان:
صادرات سیمان از همدان ۱۲ درصد کاهش یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات ۱۰۱ میلیون دلاری از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: صادرات سیمان از همدان ۱۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تسنیم، حمیدرضا متین در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 101 میلیون و 364 هزار دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده که 800 هزار تن وزن داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش جدی برای افزایش میزان صادرات از همدان به‌کار گرفته شده است، افزود: صادرات 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی دو درصد و از نظر وزنی چهار درصد افزایش داشته است.

متین با بیان اینکه تراز تجاری استان همدان مثبت بوده است، گفت: روند صادرات کالا از همدان در ابتدای سال کاهشی بوده که با برنامه‌ریزی مناسب شاهد بهبود صادرات و روند صعودی در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تجار و بازرگانان استان همدان باید از شرایط پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها استفاده مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: صادرکنندگان همدان باید از ماه‌های قبل خود را برای حضور در بازارهای جهانی پس از رفع تحریم‌ها آماده می‌کردند و در حال حاضر کمی دیر است ولی با تلاش می‌توان زمان از دست رفته را جبران کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: صادرات کالاهای با منشا تولید همدان تنها منحصر به گمرک همدان نبوده و شاهد صادرات این کالاها از سایر گمرکات کشور هستیم که متاسفانه بخشی از آن در آمار استان همدان لحاظ نمی‌شود.

وی هدفگذاری صادرات کالا از همدان در سال 94 را 800 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کالاهای تولید همدان از گمرک همدان سایر گمرکات کشور به بازارهای جهانی صادر می‌شود می‌توان پیش‌بینی کرد که این میزان محقق شود.

وی از صادرات 57 میلیون و 74 هزار دلار کالا در بخش صنعت استان همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: این میزان کالا 712 هزار تن وزن داشته که 56 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است.

متین با اعلام اینکه سیمان با صادرات 31 میلیون دلاری 31 درصد از صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: صادرات سیمان از استان همدان به سایر کشورها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: الکترو موتور با ارزش چهار میلیون و 666 هزار دلار، موتورآبی با دو میلیون و 899 هزار دلار، شور و ترشیجات با دو میلیون و 44 هزار دلار و کلینگر با صادرات یک میلیون و 866 هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: این زیر بخش شامل 60 کالای صادراتی است که به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، سوئد، ترکمنستان، مصر، افغانستان و عراق صادر شده است.
انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار