مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مرداد 1391 - 10:38   |   کد مطلب: 1674
مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران از روز قدس به عنوان یادگار امام خمینی یاد کرد و بزرگداشت این روز را طبق آموزه‌های توراتی واجب دانست.

به گزارش صدای دانشجو، خاخام ماشاءالله گلستانی‌نژاد در گفت‌وگو با فارس در خصوص گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: روز قدس یادگار و وصیت بزرگ‌مردی الهی است و بر همه دوستداران امام خمینی و ما که به ایشان علاقمندیم، واجب است این روز را گرامی داریم.

وی افزود: احترام به بزرگان و فرهیختگان یک فرمان توراتی است و ما بر همین اساس سخن امام خمینی که خود را تمام و کمال وقف راه خدا کرده بود و اکنون نیز به محضر قدسی خدا رسیده، به جان می‌خریم.

مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران گفت: روز قدس نماد دفاع از مظلوم است و کلیمیان ایران همه ساله همراه با آحاد ملت در راهپیمایی با شکوه این روز شرکت می‌کنند و امسال هم در این مراسم حضور خواهیم یافت.

خاخام گلستانی‌نژاد با بیان اینکه ظلم و خون‌ریزی از نظر تورات حرام است، افزود: همه باید جنگ افروزی‌ها و ظلم و تعدی صهیونیست‌ها در حق فلسطینی‌ها را محکوم کنیم.

وی ادامه داد: یهودیان موحد به عنوان پیروان شریعت موسی (س) دعا می‌کنند که روزی برسد هیچ جانداری در عذاب نباشد و ظلمی صورت نگیرد و حقیقتا از اینکه حقوق انسان‌ها نادیده گرفته شود، متاسفیم.

"تورات، کتاب مهربانی و دوستی است و بر اساس یکی از 10 فرمان که صریحا دستور داده "لو تعسوق" (ظلم نکن)، حق نداریم با دیگران دشمنی کنیم و یا حتی در دل خود کینه راه دهیم و به حقوق دیگران تعدی کنیم".

مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران گفت: یهودیت و صهیونیسم دو مقوله جدا هستند و تفکر صهیونیستی در تورات جایی ندارد و رفتار صهیونیست‌ها با رفتار پیروان مذاهب واقعی یهودی که از آموزه‌های حضرت موسی نشأت گرفته، تفاوت دارد.

وی به عنوان نمونه به مناسک ویژه یهودیان در روز شنبه اشاره کرد و گفت: شنبه برای ما عزیز است و کارهایی که تورات معین کرده، در این روز ممنوع است اما صهیونیست‌ها هیچ‌یک از دستورات تورات درباره "شابات" (شنبه) را اجرا نمی کنند و این بهترین سند برای تفاوت صهیونیسم با یهودیت است.

مرجع دینی رسمی کلیمیان ایران در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس تاکید کرد که "صهیونیزم، بر اساس سنت حقه الهی زوال خواهد یافت".

خاخام گلستانی‌نژاد گفت: اگر در طول تاریخ بنگرید، هیچ حکومت ظلمی ماندگار نبوده و نخواهد ماند و صهیونیست‌ها نیز، آخرین نفس هایشان را می کشند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه امروز می شنویم برخی ساکنان اسرائیل در اعتراض به وضعیت معیشت خود و ظلم‌هایی که به آنها می‌شود، دست به خودسوزی می‌زنند، نشانه آن است که ظلم و تعدی دامن‌گیر ظالم می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار