مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. بهمن 1394 - 10:26   |   کد مطلب: 16782
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: فتنه 88 قدرت انحلال و سرنگونی 5 نظام را داشت.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، سهراب صلاحی  در جلسه مجمع عالی بسیج اساتید استان کهگیلویه و بویراحمد بسیج را جمعیت مردمی که باعث ساری و جاری شدن روح انقلاب در کالبد نظام می‌شود، خواند و با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی در منطقه اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی در حوزه جغرافیایی منطقه تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی است و در حوزه جهان هدف انقلاب اسلامی استمرار تمدن اسلامی و تشکیل جبهه استقلال‌طلبی از ملت‌ها و دولت‌ها است.

رئیس بسیج اساتید کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تمامی منابع و شرایط لازم برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی و جهانی را در اختیار دارد که داشتن مبانی نظری و فکری، رهبری آگاه جامعه، پشتیبانی مردمی از نظام، داشتن عنصر و موقعیت ژئوپلوتیک، پیشینه تاریخی و نفوذ عمیق در منطقه‌ همه از شرایطی است که موجب می‌شود جمهوری اسلامی به قدرت برتر در جهان تبدیل شود.

وی با اشاره نقش رهبری در قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: در سال‌های اخیر و علی‌رغم کودتاها و نقشه‌های شوم دشمنان، انقلاب اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری با قدرت هر چه تمام‌تر به اهداف خود ادامه می‌دهد و درایت‌های مقام معظم رهبری نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

این مسئول اضافه کرد: فتنه‌ای که دشمنان نظام در سال 88 برای کشور ما برنامه‌ریزی کرده بودند می‌توانست پنج نظام را سرنگون کند اما رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور مردم در 9 دی سال 88 این فتنه بزرگ را نقش بر آب کرد.

صلاحی با بیان اینکه شورایی کردن رهبری در ایران هرگز امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: امام با شورایی کردن رهبری مخالف بودند و این موضوع را جمع کردند همانطور که شورای عالی قضایی و شورای فرماندهی سپاه را جمع کردند.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: مردم با تمام توان و قدرت پشت سر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در هیچ‌ جای دنیا نظام‌ها از حمایت و پشتیبانی مردمی برخوردار نیستند، اگر انگلیس به عنوان امپراطوری قرن 18 مطرح بود و امروز آمریکا در تلاش بر سلطه بر جهان است همه به خاطر قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران 80 درصد راه تبدیل شدن به قدرت جهانی را پیموده و با یاری خداوند و رهبری مقام معظم رهبری و پشتیبانی و حمایت مردم 20 درصد راه را نیز خواهد پیمود.

این مسئول، اقتصاد و جلوگیری از نفوذ را دو الزام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ایران دارای بازار 80 میلیونی است و حدود 400 میلیون جمعیت در اطراف ما است که می‌توانیم بیش از میلیاردها دلار به این کشورها صادرات داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی توانستیم با حداقل‌ها، دشمن تا دندان مسلح را شکست دهیم و به زانو درآوریم اما امروزه وقتی شهر موشکی زیرزمینی سپاه رونمایی می‌شود، دشمن می‌ترسد، امروزه اقتصاد ما نیازمند روحیه جهادی زمان جنگ است.

این مسئول با اشاره به رشد پایین اقتصاد اروپا افزود: رشد اقتصادی اروپا صفر است و در بازار کالا به اشباع رسیدند و تلاش می‌کنند با حضور و نفوذ در کشور و وارد کردن کالاهای خود کارگران و کارخانه‌های ما را تعطیلی کنند که در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های ما تعطیل و بسیاری از کارگران ما بیکار شدند.

صلاحی با اشاره به اینکه آمریکا می‌داند اگر اقتصاد مقاومتی در ایران اجرا شود کارش  تمام است، خاطرنشان کرد: 400 هزار مهندس بیکار در رشته‌های کشاورزی و دامپروری در کشور وجود دارد آن وقت 90 درصد روغن مصرفی ما از خارج وارد می‌شود، در نفت و پتروشیمی هزاران مهندس بیکار داریم که می‌توان با ایجاد پالایشگاه‌های کوچک در بوشهر، هرمزگان و زاهدان و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را رشد داد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران نیازمند مدیران جهادی است، بیان کرد: مگر می‌شود با روحیه اشرافی‌گری و سرمایه‌داری و چشم انتظار کمک دشمن بودن جمهوری اسلامی ایران کشور را اداره کرد که به فرموده امام خمینی(ره) وای به حال روزی که سرمایه‌داران بر کشور حاکم شوند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از ورود بنزین‌های آلوده به کشور انتقاد کرد و یادآور شد: عده‌ای به بهانه آلوده بودن بنزین 13 پالایشگاه بزرگ را در کشور بستند اما خودشان بنزینی از خارج کشور وارد کردند که آلوده‌تر و بی‌کیفیت‌تر بود و این کار یعنی کشتن انگیزه و تولید داخل است، چرا کسانی که نمی‌توانند در کشور مدیریت کنند به مردم توهین می‌کنند.

وی در خصوص نفوذ دشمن به کشور افزود: آمریکا در منطقه و در کشورهای عراق، افغانستان و فلسطین کلکسیونی از شکست‌ را در برابر جمهوری اسلامی دارد و به فضل خداوند در یمن و سوریه هم شکست خواهد خورد.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون دوبار در کشور بحث رابطه با آمریکا مطرح شد یک بار در سال 83 که آمریکا به عراق حمله کرده بود رئیس جمهور وقت ما به جرج بوش نامه نوشت و گفت ما با پیشنهاد پنج شرط در برابر آمریکا تسلیم خواهیم شد اینکه به آمریکا کمک می‌کنیم تا حزب‌الله خلع سلاح شود، تعهد می‌دهیم که جمهوری اسلامی اسرائیل را به رسمیت بشناسد و علاوه بر این دولت مستقل فلسطین تشکیل شود، دولت موافق شما در عراق تشکیل شود، ما انرژی هسته‌ای را رها می‌کنیم و پنجم حقوق بشر را رعایت می‌کنیم.

صلاحی با اشاره به اینکه حزب‌الله افتخار جهان اسلام و بازوی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: در جنگ عراق 60 هزار اسیر عراقی در اختیار ایران بود اما حتی یک نفر را شکنجه نکردیم اما آمریکا که خود ناقض حقوق بشر است در جنگ عراق حداقل یک میلیون از مردم این کشور را کشت و در زندان ابوغریب بیش از 427 زن را به اسارت گرفت و بدترین جنایت‌ها را در عراق و افغانستان و سایر کشورها ایجاد کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: بار دوم که بحث رابطه با آمریکا پیش آمد در همین دو سال اخیر است که رئیس جمهور محترم ما جناب آقای روحانی از خودش و مردم برای رابطه با آمریکا هزینه می‌کند و وقتی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا صحبت می‌کند یعنی از خودش و مردم هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: وقتی از رئیس جمهور ما سوال می‌شود نظرتان راجع به رئیس جمهور آمریکا چیست می‌گوید آدم مودب و نجیبی است بعد خانم وندی شرمن می‌گوید دی‌.ان.ای ایران‌ها خراب است و باید اصلاح شود، رئیس جمهور ما با کسانی که با رابطه به آمریکا مخالف هستند با تشر صحبت می‌کند اما آمریکا معاون رئیس جمهور ما جناب آقای ابوطالبی را به سازمان ملل که با آمریکا ربط ندارد راه نمی‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: به قول خود آمریکایی‌ها 80 درصد صنعت هسته‌ای کشور در زمان آقای روحانی زمین‌گیر شد، 14 هزار سانتریفیوژ ما به بیرون برده شد، 98 درصد اورانیوم غنی شده ما به آمریکا برده شد، قلب راکتور هسته‌ای ما که حاصل زحمت 25 سال دانشمندان ما بود با بتون پر شد بعد دولت آمریکا با دیدین چندین افراد ضعیف‌النفس صدها بار ما را به حملات هسته‌ای و موشکی تهدیدی می‌کند و هنوز جوهر برجام خشک نشده ما را دوباره تحریم‌ می‌کند بعد دولتمردان ما می‌خواهند با آمریکا رابطه داشته باشیم.

صلاحی اضافه کرد: در نامه اخیر رئیس جمهور به مقام معظم رهبری ایشان گفتند به مردم بگوید برای به دست آوردن همین حداقل چه امتیازی و چه هزینه سنگینی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: آمریکا طالب صلح با ایران نیست بلکه با حمله به کشورهای مختلف و ایجاد انواع گروهک‌های تروریستی سعی در نفوذ به کشور و سیطره بر منابع انرژی ما و سپس سلطه بر جهان دارد.

این مسئول با بیان اینکه به یاری خداوند پایان عمر رژیم آل‌سعود نزدیک است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز آمریکا را به عنوان کدخدا به رسیمت نمی‌شناسد که اگر می‌خواست آمریکا با این عنوان به رسمیت بشناسد هرگز انقلاب نمی‌کرد و در جنگ هشت ساله بر عراق 250 هزار شهید نمی‌داد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار