مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. بهمن 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 16797
جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به مسئولان کشور:
تکلیف پرونده دانشجویان بورسیه را در محاکم صالحه قضایی مشخص کنید
جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به مسئولان کشور خواستار تعیین تکلیف پرونده دانشجویان بورسیه در محاکم صالحه قضایی طبق دستور مقام معظم رهبری، در آستانه نیمسال تحصیلی جدید، شدند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه،‌ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف پرونده دانشجویان بورسیه در محاکم صالحه قضایی طبق دستور مقام معظم رهبری، در آستانه نیمسال تحصیلی جدید، شدند.

در ابتدای این نامه آمده است: همان­گونه که مستحضرید مساله بورسیه‌ها یکی از مهم ترین پرونده‌های حوزه آموزش عالی است که به علت درگیر بودن حدوده 3700 دانشجوی دکترای جوان بورسیه و احتمال عمدی بودن آن در راستای پروژه نفوذ غرب گرایان در دانشگاه ها، از اهمیت خاصی برخوردار است. اهمیت این پرونده به حدی بود که مقام معظم رهبری درباره آن بیاناتی را ایراد فرمودند و دستور ورود قوه قضائیه را در این پرونده خاص و حساس صادر کرده‌اند.

این دانشجویان در ادامه نامه خود آوردند: متاسفانه وزارت علوم هیچ یک از تصمیمات کمیسیون‌های اصل 90 و آموزش در خصوص دانشجویان بورسیه را اجرایی نکرده است و همچنان رویه ای را که از گذشته در پیش گرفته در جهت حذف دانشجویان بورسیه ادامه می‌دهد. بر طبق تصمیمات کمیسیون‌های اصل 90 و آموزش تمام بورسیه ها قانونی هستند و وزارت علوم موظف به جایابی و پرداخت مقرری به انها است ولی تاکنون هیچ یک از این تصمیمات اجرایی نشده است به گونه ای که تمام نهادهای نظارتی  و مجلس شورای اسلامی با علم به این موضوع همچنان سکوت کرده‌اند.

دانشجویان بورسیه در ادامه نامه خود ادامه دادند: با وجود پیگیری‌های دانشجویان بورسیه، به مدد حضور ستاد جنگ در وزارت علوم  هنوز قسمت عمده مشکلات پا برجاست در عبارتی بهتر اتفاق خاصی در وضعیت دانشجویان بورسیه تاکنون  رخ نداده است. در ملاقات‌های اخیر و پیگیری‌های ویژه  نماینده دانشجویان بورسیه با مسئولان سازمان امور دانشجویان، اظهار شده است که برای ادامه تحصیل دانشجویان بورسیه در ترم اینده (بهمن ماه) قول مساعد برای پیگیری داده می شود.

در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه مسئولین نمی‌خواهند به این حق طبیعی دانشجویان اعتراف کنند که مطالبات ما اساسا فراتر از یک تحصیل رایگان ساده است. تحصیل رایگان به هیچ وجه قابل نقض نیست که نیاز به قول مساعد آن هم نه برای انجام بلکه برای پیگیری داشته باشد. مساله اصلی دانشجویان بورسیه تضمین استخدام به عنوان هیات علمی پس از فارغ التحصیلی و پرداخت مقرری حین تحصیل مطابق روال چند دهه اخیر است. سازمان دانشجویان حق وحقوق دانشجویان بورسیه را طبق اسناد و مدارک اداره بورس به رسمیت نمی شناسد.

دانشجویان بورسیه در نامه خود ادامه دادند: متاسفانه مسئولان وزارت علوم در محاسبات خود انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را دخیل کرده اند و منتظر نتیجه آن هستند. این در حالی است که رعایت حقوق غیرقابل خدشه دانشجویان بورسیه به هیچ پارامتری غیر از استنادات حقوقی و قانونی وابسته نیست.

این دانشجویان در پایان نامه خود خواستند تا ترتیبی اتخاذ شود تا در محاکم صالحه قضایی و در آستانه نیمسال تحصیلی جدید، پرونده دانشجویان بورسیه طبق دستور مقام معظم رهبری تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار