مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. بهمن 1394 - 11:02   |   کد مطلب: 16811
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مذاکرات ظریف و کری در حوزه هایی غیر از هسته‌ای خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است چرا که ایشان فرموده بودند ما صرفا در حوزه هسته ای با آمریکایی ها مذاکره می کنیم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به گفت‌وگوی اخیر وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه کشورمان پیرامون آمریکایی های ربوده شده در عراق اظهار داشت: این امر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است چرا که ایشان فرموده بودند ما صرفا در حوزه هسته ای با آمریکایی ها مذاکره می کنیم.

 

وی ادامه داد: البته پیش از این نیز شاهد بودیم جان کری مدعی شده بود که در رابطه با مسئله یمن نیز با ایران وارد گفت‌وگو شده است؛ طبق گفته وزیر خارجه آمریکا، کری طی تماسی با ظریف خواهان عدم استقرار کشتی های حامل کمک های انسان دوستانه ایران می شود که در نهایت وزیر خارجه کشورمان با نظر همتای آمریکایی‌اش موافقت کرده و این خواسته نیز تامین می شود.

 

ایزدی با بیان اینکه طرف مقابل در تلاش است تا در شرایط کنونی قدرت منطقه‌ای ایران را مدیریت کند، تصریح کرد: در حال حاضر با اجرایی شدن برجام غرب می خواهد تا ابزارهای قدرت ایران را از دستانش بگیرد و قدرت تسلیحاتی و موشکی کشورمان را مدیریت کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ظریف طی مصاحبه ای که چند روز پیش با شبکه سی ان ان داشت اعلام کرد که به صورت مرتب از طریق ایمیل و تلفن با کری در تماس هستم؛ این در حالی است که با رصد اتفاقات چند ماه گذشته به این نکته می رسیم که  طرف آمریکایی هرگاه درخواستی داشته آن را از طریق ارتباط تلفنی و یا بوسیله ایمیل با طرف ایرانی مطرح کرده است که در عمل هم تا حدودی به نتایج دلخواه اش رسیده است.

 

وی با بیان اینکه برقراری این گونه ارتباط میان ایران و آمریکا در گذشته سابقه ای ندارد، بیان داشت: ما در گذشته هرگز به دنبال تامین نظر و خواسته آمریکایی ها نبودیم حتی دستور مقام معظم رهبری همواره این بوده که مذاکره ایران با آمریکا در موضوع هسته ای یک استثنا است و هرگونه مذاکره دیگری با این کشور  ممنوع است.

 

ایزدی تاکید کرد که باید اینگونه روابط دیپلماتیک مستمر میان ظریف و کری قطع شود چرا که در اغلب موارد پس از برقراری رابطه طرف مقابل از آن سود برده است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو  این تعاملات دو سویه که تعداد آن نیز زیاد است و معمولا هم طرف مقابل سود می برد نیاز به یک بازبینی دارد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار