مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. بهمن 1394 - 10:43   |   کد مطلب: 16820
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه در دوران پسابرجام شرایط خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی در اختیار دولت قرار گرفته است افزود: ما در ابتدای فعالیت‌های اقتصادی در دنیا هستیم و بخش خصوصی باید فعالانه وارد گود شود و از فرصت‌هایی که تا پیش از این به دلیل تحریم‌ در اختیار نداشته استفاده کند و دولت هم در دوران پساتحریم باید این بخش را به خوبی حمایت کند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از راه دانا، حمیدرضا برادران شرکا کارشناس مسائل اقتصادی؛ با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهار داشت: کاهش قیمت نفت همواره به ضرر کشور ما بوده و در آینده هم خواهد بود چرا که بخش مهمی از اقتصاد کشور ما برپایه فروش نفت اداره می‌شود و همه باید تلاش کنند تا کشور هرچه سریعتر از این وضعیت خارج شود.

وی افزود: خام فروشی نفت یکی از مشکلات اساسی ما است که این موضوع همواره از سال‌های گذشته مطرح بوده و دولت باید تلاش کند تا با راه‌اندازی کارخانه‌ها پتروشیمی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این کارخانه‌ها حداقل مسئله خام‌فروشی نفت را حل کند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه عوامل مختلف درونی و بیرونی در اقتصاد کشورها موثر هستند گفت: برخلاف عوامل خارجی که کشورها در کنترل آن نقش زیادی ندارند، عوامل داخلی عواملی هستند که دولت‌ها به خوبی می‌توانند آن‌ها را کنترل کنند.

برادران‌شرکا تصریح کرد: دولت امروز می‌تواند از سرمایه‌گذاران خارجی در داخل کشور استفاده کند و در این موضوع باید در دوران پسابرجام به دنبال بازارهای صادراتی برای محصولات ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه در دوران پسابرجام شرایط خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی در اختیار دولت قرار گرفته است افزود: این شرایط خوب هستند ولی کافی نیستند، شرایط کافی شرایطی است که در آن مسئولان درایت، مدیریت و تلاش به‌خرج بدهند تا از وضع به وجود آمده حداکثر بهره‌بردرای را کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور عنوان کرد: هم‌اکنون بیشتر فعالیت‌های اقتصادی کشور ما در اختیار بخش دولتی است و این بر خلاف روند کشورهای توسعه‌یافته‌ای است که گاهی به کشور ما هم مراجعه می‌کنند.

برادران‌شرکا افزود: در سفرهای کشورهای اروپایی به کشور ما هرچند در راس هیئتی میهمان یک وزیر یا معاون وزیری حضور دارد ولی سایر افراد از فعالان بخش خصوصی کشورها هستند و دولت‌ها در سایر کشورها برای بخش خصوصی نقش تسهیل‌گری ایفا می‌کنند نه مداخله‌گری.

وی با بیان اینکه بخش خصوص کشورهای خارجی باید با بخش خصوصی کشور ما همکاری داشته باشد گفت: دولت باید تنگناهایی که در مسیر بخش خصوص قرار دارد را برطرف کند و به تسهیل امور مربوط به خصوصی‌سازی بپردازد و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران داخلی هم باید رو به بخش خصوصی بیاورند و به دنبال مطالعه و معرفی خودشان در عرصه اقتصاد جهانی باشند.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های داخلی یک وب‌سایت زبان انگلیسی ندارند اظهار داشت: ما در ابتدای فعالیت‌های اقتصادی در دنیا هستیم و بخش خصوصی باید فعالانه وارد گود شود و از فرصت‌هایی که تا پیش از این به دلیل تحریم‌ در اختیار نداشته استفاده کند و دولت هم در دوران پساتحریم باید این بخش را به خوبی حمایت کند.

انتهای پیام/نج

دیدگاه شما

آخرین اخبار