مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. بهمن 1394 - 23:11   |   کد مطلب: 16918
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به آغاز رتبه‌بندی غذای دانشجویان، گفت: با اتمام کار رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی، سال آینده قیمت و نرخ خوابگاه‌ها براساس رتبه آنها تعیین می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به اتمام رتبه‌بندی خوابگاه‌های دولتی در بهمن ماه سال 94، گفت: بعد از این کار مهمی که صورت گرفت، ما در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کار رتبه‌بندی تغذیه دانشجویان و غذای دانشگاه‌ها را آغاز کردیم.

وی گفت: در همین راستا برای آشپزخانه و سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌ها شاخص‌ها و زیرشاخص‌هایی را مشخص کردیم و در حال طراحی فرم برای رتبه‌بندی وضعیت تغذیه دانشگاه هستیم.

یزدان‌مهر تصریح کرد: در این رتبه‌بندی ما 7 شاخص مختلف داریم، که کیفیت و ارزش تغذیه‌ای، آنالیز غذایی، فرآیند پخت و پخش، عوامل موثر در رضایت‌مندی، بهینه‌سازی الگوی مصرف، قرارداد و نیروی انسانی، فضا و تجهیزات 7 شاخص اصلی هستند که برای این شاخص‌ها، زیر شاخص‌هایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه در رابطه با رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: قرار بر این شده تا سال آینده قیمت خوابگاه براساس رتبه خوابگاه تعیین شود و قیمت هر خوابگاه براساس رتبه‌ای که دارد مشخص خواهد شد.

یزدان‌مهر تاکید کرد: ما تمام خوابگاه‌های دانشجویی دولتی را از بین صفر تا 10  رتبه‌بندی کردیم و با توجه به امتیازاتی که خوابگاه‌ها کسب کردند آنها را در 5 کلاس یا طبقه تقسیم‌بندی خواهیم کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خاتمه اظهار داشت: با اجرای رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی آنها هم مانند هتل‌هایی که ستاره دارند، در 5 کلاس A, B, C, D, E, F طبقه‌بندی خواهند شد و نرخ خوابگاه هم براساس، امکانات آن، نوع شهر و رتبه‌ای که دارد، تعیین می‌شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار