مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 20. بهمن 1394 - 13:50   |   کد مطلب: 16937
میانبرهای دانشجویی را بیشتر بشناسید؛
دانشجویان کارشناسی چگونه «جایزه تحصیلی» می‌گیرند؟
برای دانشجویان راههای مختلفی وجود دارد تا بتوانند پله‌های ترقی را به سرعت و پشت سر هم و حتی دو تا یکی بگذرانند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ یکی از مشکلات بزرگ آموزش عالی در کشور، نداشتن اطلاعات کافی دانشجویان و حتی اساتید از راههای مختلف تشویق و ترغیب برای کسب علم در کشور است؛ از وام‌های متعدد دانشجویی گرفته تا دانشجوی نمونه یا مشمول جایزه تحصیلی شدن؛ البته راههای بسیار دیگری نیز وجود دارد که قواعد نانوشته ای دارد. مثلا تسهیلات خاص برخی دانشگاهها به دانشجویانشان. هدیه رئیس دانشگاه یا مسئولین دیگر در جشن های ازدواج دانشجویی و مواردی از این دست، جزو راههای مذکور است.

اما به راستی چند درصد از دانشجویان در کشور از حقوق خود آگاهند؟ اطلاع از منشور حقوق دانشجویی نیز خود پروژه دیگری است از یک مدل خدمات دانشجویی؛ حقوقی که یک دانشجو با دانستن آن خیلی جلو می‌افتد.

آئین نامه‌های آموزشی و دانشجویی در دانشگاهها نیز بخش دیگری از اطلاعات ملزوم دانشجویان است؛ اطلاعاتی که دانشجویان با دانستن آنها می‌توانند وضعیت تحصیلی خود را روشن تر ببیند و در مواجهه با مشکلات تحصیلی، راحتتر و البته سریعتر و با کمترین حاشیه عبور کنند.

کار دانشجویی نیز در جرگه همین خدمات و تسهیلات و به وعی امتیازات ویژه دانشجویان قرار می گیرد..

در این میان، یکی از سوژه‌های کمتر پرداخته شده که احتمالا دانشجویان زیادی از آن خبر ندارند، جوایز تحصیلی است که به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

بنیاد ملّی نخبگان با هدف تسهیل فرایند فعالیت های علمی دانشجویان برگزیده دوره کارشناسی (و نیز دانشجویان چهارسالۀ اول دوره دکتری حرفه ای)، تسهیلاتی را در قالب چهار جایزه «آموزش»، «پژوهش»، «فرهنگ» و «فنّاوری» به آنان اعطا می‌کند.

دانشجویان مشمول این جایزه ها براساس فعالیت های نخبگانی در دانشگاه محل تحصیل و براساس انتخاب دانشگاه و تأیید بنیاد ملّی نخبگان برگزیده می‌‍شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار