مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. بهمن 1394 - 21:24   |   کد مطلب: 16989
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی، به تشریح و دسته‌بندی اشخاصی که در جهت تحریف اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، ...

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، حجت‌الاسلام «سیدحمید روحانی» به عنوان مورخ انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و کتابی چهار جلدی دربارة تاریخ انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) نگاشته است. کتابی که در بیش از ۶۰۰۰ صفحه به وقایع انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. «روحانی» در سال ۱۳۷۶ ه. ش. از مرکز اسناد انقلاب اسلامی استعفا و در سال ۱۳۸۸ ه. ش. بنیاد جدیدی به نام «تاریخ پژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی» را تأسیس کرد .

با توجه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سراغ او رفتیم و از خطر تحریف شخصیت و اندیشه‌های حضرت امام(ره) سؤال کردیم، او هم به تشریح و دسته‌بندی اشخاصی که در جهت تحریف اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند، پرداخت و در ادامه خاطرة جالبی از دوران نهضت حضرت امام(ره) بیان کرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ درخصوص شخصیت‌های بزرگ تحریف‌های مختلفي صورت گرفته است، می‌گوید: «ازاین‌رو پیرامون تحریف شخصیت امام خمینی(ره) از زمانی که نهضت انقلابی ایشان (امام) آغاز شد تا زمان رحلتشان و حتی تا به امروز شاهد حرکت عناصر مختلفی هستیم که می‌خواهند با شیوه‌ها و روش‌های مختلف، راه امام را بی‌رهرو کنند.»

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی پس از بیان این مقدمه به واکاوی چهار دسته‌ای که در راستای تحریف اندیشه‌های امام(ره) حرکت می‌کنند، اشاره کرد و افزود: «دستة اول، مزدوران شبکه‌های جاسوسی هستند؛ آنها خط امام را خطری برای استکبار جهانی می‌دانند به همین جهت می‌خواهند با شیوه‌های مختلف خط امام را خدشه‌دار کنند تا بدین وسیله استعمار بتواند در ایران، کشورهای منطقه و حتی در جهان نقشه‌های خود را اعمال کند.

روحانی، جریان‌های راحت‌طلب را در دستة دوم این تقسیم‌بندی‌ها قرار داد و گفت: «آنها به دنبال رفاه و زندگی مرفه هستند و خواستار ارتقاي زندگی آقازاده‌ها و نور چشمی‌های خود هستند؛ آنها به دنبال این هستند تا به نحوی افکار و اندیشه‌های امام(ره) را کنار و ایشان را تحریف شخصیتی کنند تا  حداقل بتوانند از آن جهت خواسته‌های خود را محقق کنند.»

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهشی در ادامه به لیبرالیست‌های غرب‌زده اشاره کرد و آنها را در ردة سوم تحریف‌شدگان شخصیت و اندیشة امام(ره) گنجاند و افزود: «آنها نیز درصددند با کنار گذاشتن خط امام، اندیشه‌های غرب را اجرا کنند البته در این بین نباید نقش سلطنت‌طلب‌ها، منافقین را نادیده گرفت، آنها هم به دنبال محوشدن اندیشه‌های امام(ره) هستند.»

روحانی با بیان اینکه همة این افراد می‌خواهند راه امام را بی‌رهرو نشان دهند، تأکید کرد: «هدف آنان این است که القا کنند امام تنها یک عارف برجسته بوده است تا از این طریق اندیشه‌های ضد استکباری حضرت امام(ره) را سرکوب و نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی را از صحنه بیرون کنند.»

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی در ادامه خاطرة جالبی از نهضت حضرت امام(ره) نقل کرد و یادآورشد: «ما در مدتي كه در نجف اشرف در محضر امام(ره) بوديم گاهي به دفاتر سازمان‌هاي آزادي‌بخش مي‌رفتيم، آنها اولین سؤالی که براي ما مطرح می‌کردند این بود «شما در مبارزات‌تان از پشتيباني كدام يك از دولت‌هاي مقتدر برخورداريد؟» پاسخ می‌دادیم: «به هيچ قدرتي، به هيچ‌كس جز به خدا و ملتمان تكيه نداريم» پوزخند مي‌زدند، باورشان نمي‌آمد.»

روحانی اضافه کرد: «به یاد دارم در لبنان يكي از همین گروه‌های كمونيستي وقتي اين جواب را از من شنيد گفت: «شما اصلاً سياست را نفهميده‌ايد.» چون استكبار توانسته بود تزي را حاکم کند که اگر شما مي‌خواهيد در كشوري با قدرتمندانِ حاكم مبارزه كنيد، بايد به يك قدرت تكيه داشته باشيد.»

وی با بیان اینکه اما وقتی امام آمد تمام اين معيارها را به هم ريخت، خاطرنشان کرد: «ایشان به دنيا فهماند ملت‌ها مي‌توانند با ارادة پولادين خودشان بايستند و به خواسته‌هاي خودشان دست پيدا كنند.»

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامة انقلاب اسلامی با اشاره به استقلال‌خواهی جمهوری اسلامی ایران، گفت: «استقلال و انقلابی كه ايران به‌دست آورد در فلسطين، لبنان و كشورهاي دور و نزديك الگو شده و اين براي استكبار جهاني خطرناك است.»
انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار