مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. بهمن 1394 - 21:31   |   کد مطلب: 17086
استاندار همدان خطاب به کاندیداها
برای کسب رأی چنگ به صورت دولت نکشید
استاندار همدان با اشاره به اینکه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خدمات دولت را مصادره و کمرنگ نکنند، گفت: برای کسب رای چنگ به صورت دولت نکشند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‎ریزی استان همدان با اشاره به حضور چشمگیر و گسترده مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: برای این حضور گسترده و چشمگیر از عموم شهروندان استان همدان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که مردم استان در روز 7 اسفند ماه نیز با مشارکت حداکثری و حضوری گسترده پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

*نامزدها سعی در اثبات خود داشته باشند

وی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات سعی در اثبات خود داشته باشند، افزود: تخریب دیگر نامزدها کار اخلاقی نیست و نامزدها به دنبال تخریب رقیبان خود نباشند چراکه این فضا، جو استان را ملتهب می‌کند.

استاندار همدان از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست تا خدمات دولت را مصادره و کمرنگ نکنند و بیان کرد: برای کسب رأی چنگ به صورت دولت نکشند.

وی با بیان اینکه در جلسه با مدیران بانک‌های ملی، مرکزی و صنعت و معدن مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان مطرح شد، خاطر نشان کرد: مشکلات پتروشیمی ابن سینا در جلسه‌ای مدیرعامل بانک صنعت و معدن مطرح و مبلغ یک‎هزار میلیارد تومان برای این واحد تولیدی لحاظ شد.

*بدهی 80 میلیاردی دستگاه‌های اجرایی به شرکت برق

نیکبخت با تاکید بر اینکه دستگاه‎های اجرایی طلب دستگاه‌های خدمات‌رسان را پرداخت کنند، گفت: شرکت توزیع برق استان در حدود 80 میلیارد تومان از دستگاه‎های اجرایی طلب دارند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های اصلی و اساسی استان همدان است، افزود: همدان در بحث اقتصاد مقاومتی پیشرو است و یک ماه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان همدان برگزار شد.

*استان همدان در اقتصاد مقاومتی پیشرو است

وی با بیان اینکه شنبه هفته آتی جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: توفیقات به دست آمده از طریق برجام زمینه را برای جهش و پرش اقتصادی کشور فراهم کرده است اما با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی باید از این شرایط استفاده کرد.

نیکبخت با اشاره به اینکه قرار نیست کشور ما واردکننده باشد، خاطر نشان کرد: کشور باید تولیدکننده و صادرکننده باشد و البته از تکنولوژی پیشرفته دنیا استفاده می‌کنیم.

*8 میلیارد تومان یارانه صادرات سیب‌زمینی به صادرکنندگان پرداخت شد

استاندار با اشاره به پرداخت یارانه صادرات سیب‌زمینی به صادرکنندگان استان همدان بیان کرد: این مهم در سفر ریاست جمهوری به استان همدان مطرح شد و خوشبختانه در هفته جاری 8 میلیارد تومان یارانه صادرات سیب زمینی به صادرکنندگان سیب زمینی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه عمده مشکل در جامعه بحث اشتغال است، افزود: از سال 95 به مدت 10 سال سالانه تعداد 890 هزار دانشجو از دانشگاه فارغ‎التحصیل می‎شود و ایجاد اشتغال برای این حجم فارغ‎التحصیل از طریق حوزه فناوری و ICT فراهم است.

*واگذاری پروژه‎ها 80 درصد زیر قیمت کارشناسی

نیکبخت با تاکید بر اینکه پروژه‎های قابل واگذاری از طریق دستگاه‎های اجرایی به سازمان مدیریت ارائه شوند، گفت: این پروژه‌ها با واگذاری به نتیجه خواهند رسید و مردم به نهایی شدن این پروژه‎ها و طرح‎ها چشم دوخته‎اند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‎ها 20 درصد زیر قیمت کارشناسی واگذار می‎شود، افزود: در مناطق محروم پروژه‎ها 80 درصد زیر قیمت کارشناسی واگذار می‎شود و این تنها به این دلیل است که پروژه‌ها به سرانجام برسند.

*39 پروژه از استان همدان برای واگذاری ارائه شد

استاندار همدان با بیان اینکه 39 پروژه از استان همدان جهت واگذاری از سوی دستگاه‎های اجرایی به سازمان مدیریت ارائه شده است، خاطر نشان کرد: تعداد 60 پروژه نیمه‌تمام و 15 پروژه قابل بهره‎برداری است.

وی با بیان اینکه اعلام پروژه‌های قابل واگذاری از سوی دستگاه‎ها به سازمان مدیریت اقدام بزرگی است، گفت: پیچیدگی کار واگذاری و انجام این مهم قیمت‎گذاری کارشناسی است.

استاندار همدان در خصوص انجام مزایده محدود معادن توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این مهم با نظر موافق وزیر صنعت بوده و البته به تصویب شورای برنامه‎ریزی واگذار شده است.

*معادن استان را حفظ نکنیم از دست می‌روند

وی با اشاره به اینکه اگر معادن استان را حفظ نکنیم از دست می‎روند، خاطر نشان کرد: با برگزاری مزایده نامحدود عده‎ای از استان‎های مختلف برنده مزایده می‎شوند و معادن استان را به واحدهای تولیدی نیازمند به معدن با قیمت بیشتری می‎فروشند.

نیکبخت بیان کرد: در حال حاضر در یکی از شهرستان‎های استان بدون برگزاری مزایده معدن واگذار شده است.

وی افزود: معاون به کسانی واگذار می‎شود که جواز تاسیس و یا واحد تولیدی دارند و به معدن نیازمند هستند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار