مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. بهمن 1394 - 23:40   |   کد مطلب: 17109
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور كشور خبر داد
پذيرش دانشجو از ۶۵ كشور دنيا در دانشگاه پيام نور
معاون آموزشي دانشگاه پيام نور كشور از پذيرش دانشجو از ۶۵ كشور دنيا در دانشگاه پيام نور خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، ساختمان اداري و آموزشي دانشگاه پيام نور خاوران به مساحت ۲۳۰۰ متر مربع و با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان در دو طبقه افتتاح و با حضور معاون آموزشي دانشگاه پيام نور كشور آماده بهره برداري شد.

 

جمال زاده، معاون آموزشي دانشگاه پيام نور كشور در اين مراسم حضور خيرين در فعاليت هاي دانشگاه پيام نور را زمينه ساز رشد و توسعه بيش از پيش اين دانشگاه برشمرد و از خدمات ارزنده آنان به عنوان باقيات و صالحات نام برد.

 

وي اظهار داشت: توسعه آموزش عالي یكي از شاخص هاي اصلي جوامع توسعه يافته است؛ چرا كه توسعه آموزش عالي موجب ارتقا سطح رفاه اجتماعي و توسعه اقتصاد دانش بنيان در كشورها خواهد شد.

 

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور كشور با بیان اینکه دانشگاه هاي امروز دنيا دانشگاه هاي نسل سوم هستند، افزود: به عنوان دانشگاه هاي كارآفرين عمل كرده و محور اصلي توسعه كشورها هستند، اين دانشگاه ها به دنبال خلاقيت، ايده پردازي و خلق و توليد ثروت از علم هستند. دانشگاه هاي نسل سوم در توسعه صنعتي و اقتصادي كشورها نيز نقش زيادي دارند.

 

جمال زاده با مقايسه جمعيت دانشجويان دانشگاه ها در قبل از انقلاب و وضعيت امروز اظهارداشت: امروز به بركت نظام جمهوري اسلامي چهار ميليون و ۶۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور مشغول به تحصيل هستند كه نسبت به اوايل دوره انقلاب از رشد ۲۵درصدي برخوردار است.

 

وي توسعه كيفي را سرلوحه فعاليت هاي دانشگاه پيام نور ذكر كرد و اظهار داشت: دانشگاه پيام نور، دانشگاه محرومين بوده و كمترين شهريه را دريافت مي کند. دانشگاه پيام نور، تنها دانشگاه نيمه حضوري و از راه دور كشور است كه به دليل آزمون محور و منبع محور بودن بيشترين آمار قبولي را در مقاطع تحصيلات تكميلي دارا مي باشد و فارغ التحصيلان آن از توان علمي بالايي برخوردارند.

 

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور كشور توسعه آموزش تركيبي را يكي از سياست هاي مهم دانشگاه پيام نور برشمرد و در اين خصوص يادآور شد كه در اين دانشگاه، دروس به دو شيوه عادي و الكترونيكي ارائه مي شود.

 

جمال زاده يادآور شد: در حال حاضر ۲۰۰۰ دانشجوي خارجي از ۶۵ كشور در دانشگاه پيام نور مشغول به تحصيل هستند و ۶۰۰۰ دانشجوي خارجي مقيم كشور نيز در دانشگاه پيام نور در حال تحصيل مي باشند.

 

وي توسعه رشته هاي الكترونيكي و در نتيجه پذيرش دانشجو به صورت الكترونيكي، پذيرش دانشجويان خارجي و ايجاد مراكز بين الملل در نقاط مرزي و همچنين توجه جدي به ارتقاي كيفيت آموزشي را جزو برنامه هاي اساسي و بنيادي اين دانشگاه ذكر كرد.

 

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور خاطر نشان كرد: با توجه به فضاهاي مناسب ايجاد شده در دانشگاه پيام نور خاوران، امكان راه اندازي چند رشته در مقطع كارشناسي ارشد اين واحد دانشگاهي وجود دارد.

 

جمال زاده يادآور شد: براي توسعه دانشگاه نبايد تنها به منابع دولتي متكي بود، در ايجاد زيرساخت ها و احداث فضاهاي مورد نياز و حتي تجهيز آزمايشگاه ها و كارگاه هاي مورد نياز بايد از پتانسيل هاي مردمي و مشاركت خيرين نيز بهره جست.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار