مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. اسفند 1394 - 22:38   |   کد مطلب: 17135
جنجال‌های جشن رقص و آواز دانشگاه علوم پزشکی همدان تمامی ندارد؛
وقتی دانشجویان و اساتید بی‌اطلاع از محتوای جشن، آماج تهمت‌ها قرار می‌گیرند
دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان درباره ماجرای پر سر و صدا و جنجالی جشن رقص و آواز که به بهانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی برپا شده بود گفت: شخصیت‌های ارزشی و انقلابی دانشگاه که از برگزاری چنین جشنی بی اطلاع بودند، مقصر شناخته شده و مورد تهمت قرار گرفتند. این اتهامات در ایام انتخابات چه هدفی ممکن است داشته باشد؟

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ جشن انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی همدان با حاشیه‌هایی همراه بود که در ابتدا واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه و در گام بعدی، توضیحات معاونت فرهنگی را به همراه داشت.

مجتبی عبادی مفتون، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان در این باره گفت: برگزاری جشن 22 بهمن در سالن همایش های دانشگاه، در کنار نقاط مثبت و قابل تقدیری که داشت، حوادثی پیرامونش رخ داد که جای انتقاد داشت؛ اما مسئولین بجای پاسخ گویی به دنبال فرافکنی افتادند و دانشجویان و اساتید متدین و مذهبی را متهم کردند که این موضوعات در نهایت، چیزی جز دامن زدن به حواشی به وجود آمدن فضای امنیتی در پی دانشگاه نداشت.

عبادی مفتون در ادامه با اشاره به دانشجویان و اساتید ارزشی و انقلابی دانشگاه تاکید کرد: این افراد اصلا از برگزاری چنین جشنی بی اطلاع بودند در حالی که مقصر شناخته می شوند و به آن ها تهمت زده می‌شود.

وی ابراز عقیده کرد که این اتهامات در ایام انتخابات چه هدفی ممکن است داشته باشد؟

این فعال دانشجویی همچنین با بیان اینکه تشکل‌های اسلامی دانشگاه توسط مسئولین و برخی دانشجویان با اهداف خاص متهم می‌شوند، اظهار داشت: با این اقدامات وجهه این تشکل‌ها تخریب نخواهد شد.

عبادی مفتون یادآور شد: تردیدی نیست که تشکل‌های اسلامی مخالف جشن و شادی نیستند اما نه با هر روشی! روایات زیادی از معصومین که الگو و سرمشق ما هستند نقل شده که در این میان به دو سخن از امیر المومنین بسنده میکنم: «شادی مومن در چهره اوست» و «هرکس دلی را شاد کند، خداوند از آن شادی لطفی برای او قرار می‌دهد .»

وی در پایان افزود: ما خواهان اتحاد و همبستگی در بین دانشجویان مسلمان در دانشگاه هستیم و از اختلافات و دودستگی‌ها گریزانیم. باید مراقب بود که تفرقه افکنی حربه ی دشمن است.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار