مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. اسفند 1394 - 0:09   |   کد مطلب: 17146
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اهداف آمریکایی ها در مسأله مذاکرات هسته ای گفت: آمریکایها با برجام به دنبال دو هدف عمده بودند، هدف اول و راهبردی آنها این بود که با مذاکره و کش دادن عمدی آن به مدت 2سال و نیم آن به اختلاف درون حاکمیتی دامن بزنند،یعنی مخالفت نظام با مذاکره و اصرار دولت به انجام آن.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان بسیجی  با اشاره به فضای پیش رو پیرامون انتخابات اظهار داشت:هر چه دشمن دشمنی خود را با کشور بیشتر می کند نشان از این است که انقلاب اسلامی در نمودار رشد و پیشرفت قرار دارد،چرا که اگر در مسیر پیشرفت نبودیم نیازی به این همه دشمنی از سوی دشمن نبود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود:وظیفه ما فهم درست و تبیین مسائل روز کشور و جامعه است.گفتمان انقلاب و سایر گفتمانها را بشناسیم،وقتی گفته می شود در جامعه سازی فرهنگ اصالت دارد بدانیم یعنی چه و وقتی گفته می شود اقتصاد اصالت دارد یعنی چه،عقلانیت اسلامی و عقلانیت سکولار چه مفهومی دارد؟و ...

وی در ادامه با بیان اینکه سوالی که چندی پیش مطرح بود این بود که آمریکا به دنبال امتیاز دادن به دولت هست یا خیر؟ آیا قصد کمک به ایجاد بدنه اجتماعی برای دولت دارند یا خیر؟ گفت:همه تحلیل های چند ماه گذشته این بود که با تزریق پول و منابع مالی بعد از برجام به جامعه،مردم شاهد گشایش قابل توجه و ملموسی خواهند بود که باعث می شود بدنه اجتماعی دولت به خوبی شکل بگیرد و نمود خود را در انتخابات آتی بروز دهد.

گودرزی اظهار داشت:در عمل چنین اتفاقی رخ نداد، حتی در این زمینه وعده های فراوانی هم غربی ها غیر مستقیم دادند و اعلام شد که با ورود دولت جدید در ایران ظرف 6 ماه همه تحریم ها برداشته خواهد شد.مردم تا کنون چیزی در سفره خود ندیده اند،چرا این تحلیل درست از آب در نیامد؟چرا با وجود عجله زیاد دولت برای اجرای برجام حتی بیشتر از طرف غربی ، اتفاقی نیفتاده است تا کنون؟

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در ادامه به بیان اهداف آمریکایی ها در مساله مذاکرات هسته ای در این دولت پرداخت و عنوان کرد: آمریکایها با برجام به دنبال دو هدف عمده بودند، هدف اول و راهبردی آنها این بود که با مذاکره و کش دادن عمدی آن به مدت 2سال و نیم آن به اختلاف درون حاکمیتی دامن بزنند،یعنی مخالفت نظام با مذاکره و اصرار دولت به انجام آن.

وی افزود:هدف بعدی آمریکایی ها تقلیل روحیه انقلابی گری مردم و ایجاد روحیه سازش پذیری با غرب بود.در این مذاکرات با تکنیک های متعدد از جمله دیدارهای متعدد ظریف و کری و بازی رسانه ای شدید حول این محور، به دنبال  این مساله بودند که تنفر ملت ایران از دشمن کم شود، قبح مذاکره با دشمن شکسته شود و رابطه عادی شکل بگیرد تا هدف مهم که همان تغییر رفتار ملت ایران بود شکل بگیرد،تغییری که نتیجه اش دست برداشتن از مقاومت و ایستادگی ملی است،بی تفاوتی به مساله فلسطین و سوریه و لبنان و یمن و... است.

گودرزی با تاکید بر اینکه اساساً  از منظر آمریکایی ها برجام معامله ای برای امتیاز دادن و امتیاز گرفتن نبود بلکه طراحی برجام برای تحقق این دو هدفی بود که بیان شد، گفت: در عمل اما هوشمندی مقام معظم رهبری دشمن را در دستیابی به این دو هدف مهم و راهبردی ناکام گذاشت.رهبر انقلاب با علم به پازل پیچیده دشمن از دولت و مذاکره کنندگان حمایت حداکثری کردند.

وی بیان داشت:سیاست های رهبری در مواجهه با دشمن هوشمندانه است،رهبر انقلاب نگاه می کنند به اینکه طراحی دشمن در یک مساله چیست؟دولت در مساله مورد نظر چه حرفی دارد؟ و افکار عمومی درباره آن مساله چه نظر و نگاهی دارند،بر اساس این سه فاکتور رهبری معظم بر مبنای اصول نظام نظرات خود را بیان می فرمایند. 

گودرزی ادامه داد: در خطبه های نماز عید فطر امسال و در دیدار های بعد از آن مقام معظم رهبری با علم به راهبرد دشمن در مذاکرات، اعلام کردند مذاکره ما و آمریکا فقط در موضوع هسته ای بوده و دشمن بداند سیاست منطقه ای ما هیچ تغییری نخواهد کرد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مرداد ماه امسال اولویت کشور را سه چیزمطرح کردند؛رشد اقتصادی،رشد علمی و تقویت روحیه انقلابی.چرا در کنار رشد علمی و اقتصادی تقویت روحیه انقلابی مطرح شده است؟بخاطر اینکه مشخص بود دشمن به دنبال بی تفاوت کردن مردم نسبت به اصول انقلاب است.اوباما در سخنرامی سالانه خود در سازمان ملل رسما و علناً اعلام می کند جوانان ایرانی بدانند که شعار مرگ بر آمریکا برای آنان اشتغال ایجاد نمی کند، دیپلماسی عمومی راهبردی بود که اوباما در سخنرانی خود در دانشگاه آمریکن به آن بعنوان راهبرد اصلی ایالت متحده در مواجهه با ایران اشاره کرده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی افزود:راهبرد مواجهه با افکار عمومی و بازی استفاده از دیپلماسی عمومی ، چیزی است که محصول انقلاب خودمان و ابداع امام راحل است.اما دشمن امروز اعلام می کند علیه ما آن را به کار گرفته است، رئیس جمهور آمریکا علناً می گوید دیگر جنگ جواب نمی دهد، فشار جواب نمی دهد، فقط و فقط مذاکره راهکاری بود که میشد از آن برای مهار انقلاب ایران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نقد ما به دولت این است که چرا شعارهای آخرین نطق رئیس جمهور همانی است که سه سال پیش بیان شده است، گفت:پس این سه سال چه شد؟چرا با وجود اینکه این همه هیئت خارجی که در این مدت به کشور آمده اند ، حتی  دو نمونه از قراردادهای مهم آن به گوش مردم نرسیده است و سرمایه گذاری صورت نگرفته است؟جوابی که خود دولتمردان می دهند این است که می گویند اروپاییها منتظر انتخابات 96 هستند تا ببینند اتفاقی در کشور می افتد یا خیر؟ منتظرند ببینند آیا واقعاً تغییرات مورد نظرشان صورت گرفته است یا خیر؟اینکه اخیراً  غربی ها می گویند دولت روحانی  هم محافظه کار است  بخاطر این است که می بینند واقعاً تغییر خاصی در اهدافی که در نظام به دنبالش بودند رخ نداده است.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه طرح آمریکای 2016 در برابر ایران استراتژی مهار و نفوذ است گفت:هر کاری برای مهار ایران از طریق فشار منطقه ای ، ضربه اقتصادی  و... انجام خواهد شد تا این مهم صورت بگیرد و در بحث نفوذ هم اولاً به دنبال تغییر در باورها و افکار عمومی مردم هستند، اینکه نسبت به گذشته پشیمان و نسبت به آینده نا امید شوند، که مردم از آرمانها دست بردارند. در ثانی بدنبال نفوذ در ارکان حاکمیت هستند، یا اینکه  آدم خود را بفرستند در بین مدیران میانی و سطح بالا، یا فردی بفرستند که آن مدیر را تحت تاثیر بگذارد،به طوری که هنگام فتنه آنقدر نیرو داشته باشند در حاکمیت که با یک اعتراض مانند یک ساختمانی که موریانه زده شده است پایه هایش فرو بریزد.

گودرزی با اشاره به یکی از جلسات محفلی اصلاح طلبان گفت: در آن جلسه که چندی پیش برگزار شده بود رئیس دولت اصلاحات در حضور برخی جوانان اصلاح طلب ملتمسانه خواهان عدم انجام رفتارهای رادیکال از سوی جریان متبوعش تا زمان رسوخ تدریجی و نفوذ این جریان در پستهای متعدد و حساس کشور شده است، حال ببینید چرا شاخص رهبری این است که باید مراقب بود و کسی باید وارد مجلس شود که صدای دشمن نشود و کشور را دودستی تقدیم به غرب و دشمن نکند.

وی افزود:اینکه شاخص ها در شرایط فعلی انقلاب این شده است که فردی وارد مجلس شود که دل بسته غرب نباشد به این خاطر است که دشمن در راستای راهبرد های خود به دنبال این است که مجلسی همسو با خود در ایران روی کار بیاید. لذا عدم گرایش به غرب شاخصی است که امروز رهبری به آن اشاره می کند.

گودرزی در پایان گفت: طراحی و عقبه جریان فتنه  جهت انتخابات در کشور که حتی چهار لایه در برخی شهرستانها چیده شده است ، با این شاخص رهبری رد می شود تا دوباره مجلس آمریکایی تشکیل نشود،تا مجلس ششمی تشکیل نشود که بلندگوی حرفهای دشمن باشد که علناً نگویند نفت داریم هسته ای می خواهیم چکار؟
 
انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار