مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. اسفند 1394 - 12:26   |   کد مطلب: 17320
عبدالله جاسبی گفت: بازار کار تنها مرجعی نیست که میتواند رشته ها را مشخص کند، در تعیین رشته ها عوامل موثری وجود دارد که یکی از آنها بازار کار است، یکی خاص مردم و افزایش آگاهی ها است، و موارد دیگر.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، عبدالله جاسبی عضو هیات موسس دانشگاه آزاد؛ در حاشیه اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی، درباره وضعیت حضور خود در این دانشگاه گفت: من در هیات موسس و امنا هستم، ولی در اداره و کارهای اجرایی دانشگاه ها، حضور ندارم و کسانی دیگر هستند.

جاسبی در ادامه درباره وضعیت آموزشی و کیفی دانشگاه آزاد گفت: بنا است که در این دهه که دو سه سال دیگر از آن مانده است، کیفیت را به شدت افزایش دهند، و ما هم امیدوار هستیم به نتیجه برسد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه دانشگاه آزاد چقدر تنوانسته است، رشته های دانشگاهی خود را با بازار کار تنظیم کند، گفت: بازار کار تنها مرجعی نیست که میتواند رشته ها را مشخص کند، در تعیین رشته ها عوامل موثری وجود دارد که یکی از آنها بازار کار است، یکی خاص مردم و افزایش آگاهی ها است، و موارد دیگر.

 

وی افزود: بنابر این نباید اینطوری فکر کرد که فقط بازار کار است که میتواند تعداد رشته ها را مشخص کند.

جاسبی با اشاره به روند علمی این دانشگاه طی چندسال گذشته نیز گفت: ما به دنبال مطلوب شدن کیفیت آموزشی هستیم، البته هیچ وقت به آن حد مطلوب نخواهیم رسید. اما ما دائما منحنی صعودی در دانشگاه داشته ایم و امدیواریم تا آخر این دهه رتبه خوبی در جهان کسب کنیم.

وی درپایان با اشاره به اخباری که از تعدادی از دانشگاه های آزاد از حضور تعداد 40 نفر در کلاس های دکتری گفت: من هم این سوال را ازمسئولین سوال کردم و آنها تکذیب کردند؛ البته خواسته من هم همین است که مسئولین دانشگاه این مسئله را پیگیری کنند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار