مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1391 - 13:34   |   کد مطلب: 1823
به گزارش صدای دانشجو محمود احمدي‌نژاد كه پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران سخن مي‌گفت، با اشاره به اهميت روز قدس اظهار داشت:‌ من فكر مي‌كنم ابتكار نامگذاري روز قدس در ماه مبارك رمضان توسط امام ‌(ر ه) يك هديه الهي و يك لطف ويژه از سوي امام عصر (عج) است.
شرايط امروز، شرايط بسيار خطيری است/حضور صهیونیست ها در یک وجب از خاک فلسطین هم خطرناک است

رييس جمهور كشورمان، وجود رژيم صهيونيستي را توهين به تمام بشريت دانست.

محمود احمدي‌نژاد كه پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران سخن مي‌گفت، با اشاره به اهميت روز قدس اظهار داشت:‌ من فكر مي‌كنم ابتكار نامگذاري روز قدس در ماه مبارك رمضان توسط امام ‌(ر ه) يك هديه الهي و يك لطف ويژه از سوي امام عصر (عج) است.

وي با بيان اين‌كه روز قدس يك نشانه است و در برگيرنده‌ي تمام ابعاد وجودي انسان اعم از شناخت خدا و انجام مسووليت‌هاي اجتماعي است،‌ اظهار داشت: صهيونيست‌ها در نقطه‌ي مقابل كمال انسان‌ها و جامعه بشري هستند . عامل انحطاط ملت‌ها هستند و در واقع يك گروه اقليت فاسد ضد بشر و ضد ارزش‌هاي الهي به شمار مي‌روند، يك اقليت سازمان يافته و منسجم در نقطه‌ي مقابل تمام ارزش‌هاي الهي هستند.

وي ادامه داد: اين گروه فقط و فقط به قدرت و ثروت و تسلط بر ديگران مي‌انديشد و اين عده قليل ساليان سال است كه جامعه بشري را دچار تلاطم و سنگين‌ترين خسارت‌ها كرده‌اند، خسارت‌هايي بعضا جبران ناپذير.

وي با بيان اين‌كه جنگ جهاني اول و دوم با اسناد قطعي توسط صهيونيست‌هاي پشت پرده برنامه‌ريزي شده است، افزود: صهيونيست‌ها از زماني كه بر آمريكا مسلط شده‌اند، تمام امور عالم را به دست گرفته‌اند و در واقع پشت پرده دولت‌هاي متوالي آمريكا هستند. مراكز ثروت دنيا را در دست گرفتند، رسانه‌هاي اصلي دنيا در دست آنهاست و از اين ابزارها براي نابودي ارزش‌هاي الهي و موجوديت ملت‌ها استفاده مي‌كنند. هر جا تخريب گسترده اخلاقي رخ مي‌دهد، پشت آن صهيونيست‌ها و هم‌پيمايان آنها هستند هر جا كشتار و ويراني وجود دارد، پشت آن صهيونيست‌ها قرار دارند.

وي با اشاره به فلسفه تاسيس رژيم صهيونيستي توسط صهيونيست‌ها ادامه داد: آنها در تلاش هستند كه به جاي همه‌ي ارزش‌هاي متعالي در بين ملت‌ها تعهد به اين رژيم را گسترش دهند و در واقع رژيم صهيونيستي ابزار صهيونيست‌ها جهت تسلط بر

خاورميانه و جهان است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه وجود رژيم صهيونيستي توهين به بشريت و تخريب ملت‌هاست، گفت: صهيونيست‌ها در تعليمات نژاد پرستانه خود، خود را فقط انسان مي‌دانند و ساير ملت‌ها را در اِعداد حيوانات حساب مي‌كنند.

رييس جمهور همچنين با اشاره به اهميت ماه مبارك رمضان و فضيلت‌هاي اين ماه گفت:‌اين ماه يك هديه ويژه از سوي خداوند به بشريت است و در واقع اين ماه، ماه خدا و انسان است ، ماه تمام بشريت و انسان كامل است.

وي با بيان اين‌كه ماه ر مضان داراي ابعاد گوناگون است و همه‌ي ابعاد وجودي انسان را در برمي‌گيرد، افزود: ماه رمضان ماه تنظيم و توجه مجدد و درست به رابطه انسان و خداوند است. همه ارزش‌ها، زيبايي‌ها و كمالات انسان‌ها در تنظيم درست اين رابطه است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه ماه رمضان ماه خدا، توجه به خداوند و تنظيم رابطه مجدد با خداست، افزود: اين ماه در واقع ماه برگشتن به حقيقت انساني خود و شناخت ابعاد وجودي خود و استعدادهاي الهي انسان است.فرصتي است كه انسان حقيقت خود را بشناسد و اگر اين شناخت حاصل نشود انسان به جايي نمي‌رسد.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: ‌ماه رمضان ماه بازگشت به فطرت الهي ،‌ پالايش روح وجان است و كسي كه خود را به درستي بشناسد خداوند را مي‌شناسد و در واقع مي‌توان گفت ماه رمضان ماه انسان است.

رييس جمهور ادامه داد:‌اين ماه، ماه تنظيم مجدد روابط اجتماعي و بازشماري مسووليت‌هاي مهم انسان در برابر جامعه بشري است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه انسان بدون آرمان الهي و تلاش براي برپايي عدالت و حركت در اين راستا بي‌مفهوم است، ادامه داد:‌ ما خداوند را از آيات و تجليات آن مي‌شناسيم و بزرگترين آيه آن امام است. ما براي شناخت خداوند بايد انسان كامل را بشناسيم. امام كسي است كه تمام اسماء الهي در آن متجلي شده است و در واقع جلوه كامل خداوند است.

رييس جمهور با تاكيد بر اين كه امام معيار است و در واقع معيار درستي راه است، ادامه داد: امام نشانه است، نشانه‌ي درستي شناخت است و شناخت امام دروازه‌ي شناخت خداوند است. انسان در مورد شناخت خود نيز بايد امام را بشناسد .

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه در بعد اجتماعي نيز نيازمند شناخت، درك و حركت به سوي امام هستيم ادامه داد:‌ بناست جامعه‌ي سعادتمندي برپا شود كدام جامعه سعادتمند است؟ آيا غير از اين است كه فقط و فقط حكومت جهاني سرشار از عدالت توسط حضرت وليعصر (عج) جامعه سعادتمند كامل است؟‌ما براي اين كه بدانيم ر و به جلو هستيم يا نه، بايد خود را با حاكميت امام مقايسه كنيم.

رييس جمهور تاكيد كرد:‌ انسان در تمام ابعاد وجود خود نيازمند شناخت امام و حركت به سمت امام است و به همين دليل است كه بدون امام و شناخت آن زندگي جهالت است و تمام انبياء الهي امام و حكومت امام را وعده دادند.

احمدي‌نژاد گفت:‌ انقلاب جمهوري اسلامي ايران با تمام عظمت خود بر پا شده تا بشريت را به امام و حكومت امام دعوت كند.

رييس جمهور در ادامه با بيان اين‌كه صهيونيست‌ها چپاول ثروت و نواميس ملت‌ها را آزاد مي‌شمارند و آن را تبليغ مي‌كنند و آموزش مي‌دهند، گفت: دولت‌هاي غربي در اين راستا توهين به خودشان را تحمل مي كنند، ولي انتقاد به رژيم صهيونيستي اشغالگر و جنايات او را هرگز تحمل نمي‌كنند.

وي افزود: آنها تمام جنايات و آدم‌ كشي‌هاي رژيم صهيونيستي را توجيح مي‌كنند، چراكه متكي به صهيونيست‌ها هستند، پول تبليغات‌شان را نيز صهيونيست‌‌ها مي‌دهند. در حال حاضر يك حزب هفت هشت هزار نفري منسجم شيطاني همه را اداره مي‌كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه امروز مقابله با موجوديت رژيم صهيونيستيي صيانت از حقوق انساني همه انسان‌ها و باز كردن راه براي نجات بشريت از استكبار و فقر و بدبختي‌هاي است، خاطر نشان كرد: دنيا بايد بداند كه حفظ كيان رژيم صهيونيستي تعهد مشترك اكثر دولت‌هاي استكباري و غربي است، آنها از هرچيزي بگذرند، از اين موضوع نمي‌گذرند.

رييس جمهور تاكيد كرد: ‌در مقابل، روز قدس روز همه انسان‌ها و جامعه بشري براي پاك كردن ننگ صهيونيست‌ها از جامعه بشري است. چند صد سال است كه ملت‌ها با صهيونيست‌ها درگير هستند و حدود يك صد سال است كه ملت‌ها به طور مستقيم و كامل در دست سياست‌هاي و مديريت صهيونيست جهاني اسيرند. نگاه كنيد در كشور بزرگي مثل آمريكا كانديدا‌ي رياست جمهوري تا در برابر صهيونيست‌‌ها زانو نزنند و تعهد ندهند، شانس حضور در رياست جمهوري را ندارند.

وي در ادامه با اشاره به سفر اخيرش به عربستان اظهار كرد: خداي متعال توفيق زيارت حرم نبوي و برگزراي عمره را عنايت كرد و من از جانب همه شما و ملت ايران نائب زياره بودم و براي سعادت و سلامت و عزت شما و آزادي همه بشريت دعا كرديم.

رييس جمهور گفت:‌ تسلط بر فلسطين آرزوي تاريخي صهيونيست‌ها بوده است، ده‌ها و صد‌ها جنگ براي اين هدف برپا شده است و اخيرا حدود 70 سال براي تمهيد مقدمات و تحميل اين رژيم طراحي، عمل و جنايت شده است. همه مرز‌هاي انساني طي 70 سال اخير زير پا گذاشته شد، براي اين‌كه رژيم صهيونيستي تحميل شود. همه توان دولت‌هاي استكباري و استعماري به كار گرفته شد و تاحدود زيادي هم موفق شده‌اند.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: درست در لحظه‌اي كه تصور مي‌كردند، رژيم صهيونيستي تثبيت شده و توسط ملت‌هاي منطقه‌ مورد پذيرش قرار گرفته است، با يك حركت عظيم توسط ملت ايران به نام انقلاب اسلامي و با راهبري يك مرد الهي و به تبع آن با بيداري ملت‌‌ها و امواج عظيم آگاهي ملت‌ها و حركت آنها در برابر صهيونيست‌ها و همچنين زنده شدن مقاومت فلسطين مواجه شدند.

وي گفت: طي دو سه دهه اخير اساس رژيم صهيونيستي در خطر قرار گرفت. فلسفه تاسيس اين رژيم زير سوال رفت. آنها احساس خطر كردند و امروز به دنبال نجات رژيم صهيونيستي هستند. در حالي كه تا قبل از انقلاب ما به دنبال تثبيت و توسعه رژيم صهيونيستي بودند، اما امروز به دنبال نجات اين رژيم هستند تا فرصت تاريخي براي بازسازي خود پيدا كنند.

احمدي‌نژاد در ادامه با مورد توجه قرار دادن علت تاسيس سازمان كنفرانس اسلامي اظهار كرد: مي‌دانيد كه اين سازمان بعد از آتش زدن مسجد‌الاقصي شكل گرفت و هدف‌اش دفاع از فلسطين مقابله با صهيونيست‌ها و نجات مردم فلسطين بود و به اين همين دليل نيز پايه‌ گذاري شد و من نمي‌‌خواهم كاركرد اين سازمان را مرور كنم، شما بهتر از من مي‌دانيد.

وي بار ديگر به اجلاس مكه اشاره كرد و گفت: از ما براي يك جلسه فو‌ق‌العاده دعوت كردند و گفتند جهان اسلام و امت اسلامي و وحدت آن در خطر است. بياييد تا با هم چاره‌جويي كنيم، بنابراين طبيعي بود كه ما بايد مي‌پذيرفتيم و در اين اجلاس شركت مي‌كرديم، اين كار را هم كرديم من به اين جلسه رفتم تا از جانب ملت ايران يكبار ديگر اصل و اساس و فلسفه تاسيس اين سازمان را يادآوري كنم رفتم تا شرايط امروز و ضرورت‌هاي دوران را تشريح كنم و تحليل ملت ايران را از تحولات جاري به طور رسمي و كامل در يك تريبون بين‌المللي بيان كنم.

احمدي‌نژاد گفت: خواهش مي‌كنم توجه كنيد شرايط امروز، شرايط بسيار خطيري است و لحظه‌اي غفلت ممكن است، همه دستاورد‌هاي يك ملت را بر باد دهد و دشمنان را براي صد‌ها سال مسلط كند.

وي با بيان اين‌كه ضرورت تامين حقوق اساسي ملت‌ها و توجه به برنامه‌ريزي‌هاي دشمنان قسم خورده دو موضوع مهم در حال حاضر است، اظهار كرد: حقوق اساسي مردم، عدالت،‌آزادي، كرامت، حق انتخاب از حقوق اساسي مردم و ملت‌ها است كه متاسفانه در جهان در حال لگدمال شدن است.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: امروز خوشبختانه با بيداري ملت‌ها مطالبه حقوقي اساسي مردم شكل گرفته و دنبال مي‌شود و اراده ملت‌ها به سرعت پشت سر درخواست عدالت، آزادي و كرامت انساني مستقر مي‌شود و اكثريت قريب به اتفاق ديكتاتور‌ها حقوق ملت‌ها را سركوب مي‌كنند و اتفاقا اكثريت قاطع آنها به استكبار و صهيونيست‌‌ها وابسته هستند. ديكتاتور‌ها راهي جز وابستگي ندارند، اما اين در حالي است كه خوشبختانه امروز ملت‌ها بيدار شده‌اند و حقوق خود را مطالبه مي‌كنند.

وي گفت: امروز همه ملت‌ها حتي در آمريكا و اروپا اسيرند. در غرب اكثر دولت‌ها تابع صهيونيست‌ها هستند و مردم حق انتخاب ندارند. چند حزب درست كرده‌اند كه مردم وقتي از دست يكي ‌شان به ستوه مي‌آيند به بدل او پناه مي‌برند. سگ زرد برادر شغال است. در واقع حق انتخاب آزادي وجود ندارد و همه‌شان فرمان‌بر و اسير صهيونيست‌ها هستند. امروز فرياد ملت‌ها و مردم در اروپا و آمريكا برپا است، اما فرياد‌رسي وجود ندارد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: اصلاح وضع عالم،‌ برقراري عدالت، آزادي حق همه ملت‌ها است و همه بايد پيگير استقرار اين حقوق باشيم و خوشبختانه ملت‌ها اين موضوع را مطالبه مي‌كنند.

وي با بيان اين‌كه هيچ كس حق ندارد درباره حقوق اساسي مردم مسامحه كند و يا آن را ناديده بگيرد و همه بايد تابع حقوق ملت‌ها باشيم، گفت: برپايي حكومت براي تامين حقوق اساسي مردم، عدالت، كرامت و آزادي انسان‌ها است و الا حكومت به خودي خود اعتبار و اصالتي ندارد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: امروز ملت ايران بايد پرچم‌ عدالت،‌ آزادي و كرامت انساني را در سايه عبوديت و پيروي از پيامبر اسلام همواره برافراشته نگه دارد.

رييس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار كرد: موضوع دوم موضوع وجود دشمنان و مستكبراني است كه نمي‌خواهند ذره‌اي از سلطه آنها كم شود مستكبراني كه اساس ملت‌‌ها را به رسميت نمي‌شناسند و مي‌خواهند فرهنگ و ثروت ملت‌ها را چپاول كنند. البته وجود رژيم صهيونيستي تضمين اين چپاول و سلطه و اصلا قرارگاه و سرپل است.

وي گفت: مستكبران هيچگاه عزت، كرامت و پيشرفت ملت‌هاي نه تنهاي مسلمان، بلكه هيچ ملتي را نمي‌پسندند. يك ملت عزيز مستقل آزاده در سايه عدالت و آزادي بنيان مستكبران را در هم خواهد كوبيد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه عدالت نقطه مقابل استكبار است، افزود: آنها فقط قدرت و ثروت را مي‌شناسند و اگر لازم باشد همه چيز را پاي اين دو قرباني مي‌كنند، بنابراين بايد همه توجه كنند مقابله با اين دشمنان و بيرون راندن آنها از سرزمين‌هاي منطقه، اسلامي و جهان يك ماموريت مهم است و يك لحظه غفلت از دشمن موجب خسارات جبران ناپذير مي‌شود. تامين حقوق مردم و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان در طول هم و لازم و ملزوم يكديگرند و غفلت از هر كدام موجب شكست در هر دو موضوع خواهد بود.

رييس جمهور گفت: روشن است كه اگر دولتي متكي به ملت خود نباشد، نمي‌تواند در برابر مستكبران قد علم كند و از حقوق ملت خود صيانت كند و اگر دولت و ملتي در برابر دشمنان سلطه‌گر مقابله نكند و نايستند قادر نخواهند بود حقوق اساسي خود را تامين كند. بنابراين همه بايد مراقب باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: در تحولات اخيردشمنان ما فريبكاري كردند، همان‌هايي كه ديكتاتور‌ها را مسلط كردند امروز با تغيير نقاب و چهره شعار دفاع از حقوق مردم را سر مي‌دهند و مي‌گويند چه كسي بايد برود و چه كسي بايد بماند و البته هدف‌شان ايجاد تفرقه و تحريك دشمني‌ها و عصبيت‌هاي قومي و ملي و زباني و مذهبي است و در نهايت هدف‌شان نجات رژيم صهيونيستي خواهد بود.

احمدي‌نژاد گفت: با نگاهي به منطقه مي‌توان دريافت كه آنها بسياري از كينه‌هاي تاريخي مسائل شخصي و اختلاف‌هاي قومي، مذهبي و قبيله‌اي را زنده كردند. پول و اسلحه و خون ملت‌‌ها براي كشتن برادر‌هاي ديني و يا هموطنان هزينه مي‌شود. با اين وجود به نظرم دشمنان در تحريك عصبيت‌ها و ايجاد درگيري دروني منطقه‌اي تا حدودي موفق شده‌اند. مي‌بينيم كه براحتي كشتار مي‌شود، حتي با فرياد الله اكبر برادر ديني خود را به نفع مستكبران و صهيونيست‌ها مي‌كشند و سر مي‌برند و گلوله‌باران مي‌كنند.

وي گفت:‌آنها برخي كشورها را به جان هم انداخته‌اند، با پول و رسانه‌ يكي عليه ديگري و با قدرت نظامي ديگري عليه طرف ديگر موضع مي‌گيرد، از هر طرف كه كشته مي‌شود به نفع رژيم صهيونيستي است با اين وجود به نظرم دشمنان منافق همه احمق‌ها را در اين صحنه فعال كردند و من در مكه گفتم كه همه بايد هوشيار باشند.

احمدي‌نژاد گفت: همه بايد توجه كنند كه تامين حقوق اساسي مردم يك ضرورت است و منحصر به يك كشور يا چند كشور نيست همه بايد تسليم حق و عدالت و حقوق ملت باشيم و در اين راستا به خصوص كشورهاي مسلمان بايد از اين جهت پيشتاز باشند؛ چرا كه پيامبر عزيز ما حضرت محمد مصطفي و اسلام عزيز پيشگام اين حقوق‌اند و بدون تامين حقوق اساسي مردم نمي‌توان در مقابل دشمنان ايستاد.

رييس‌ جمهور در ادامه سخنان خود، پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با تاكيد بر لزوم توجه به دشمنان قسم خورده ملت‌ها، گفت:‌ دوستي با دشمنان قسم خورده حاصلي جز ننگ ابدي ندارد، آنها نشان دادند، امين و صادق نيستند و به وقت لازم همه را قرباني مي‌كنند. مگر صدام يا برخي دوستان 30 ساله خود را كه به آمريكا و صهيونيسم خدمت مي‌كردند قرباني نكردند؟‌

وي افزود: بايد مراقب توطئه‌ها بود، مبادا به بهانه تامين حقوق مردم دشمن فراموش شود و به جان هم بيفتيم. البته گلايه‌ها از يكديگر زياد است، ولي وقت براي آن باقي‌ست. بايد مراقب دشمن بود. مبادا دشمن از در رانده، از پنجره وارد شود و مبادا دشمنان جنايتكار ديروز، امروز در لباس دوست وارد شوند كه اين فاجعه‌اي بزرگتر از فاجعه اول است.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه دولت‌هاي متوالي آمريكا به صراحت اعلام كردند كه به حفظ رژيم صهيونيستي متعهدند، تصريح كرد: غفلت از دشمنان فرصت دادن به آنها براي سلطه بر منطقه است.

رييس جمهور رمز موفقيت را وحدت، ‌همدلي و حل مسائل از طريق گفت‌وگو و تفاهم عنوان كرد و افزود: ‌هر كشتار و درگيري تفرقه‌ها را تشديد كرده و كار را خطرناك مي‌كند، لذا بايد همه مراقب باشيم.

وي يادآور شد: من در ديدار برخي روساي كشورهايي كه جديدا به واسطه اين تحولات به قدرت رسيده‌اند، ‌گفتم كه بايد مراقب باشيم حواسمان به درگيري‌ها منحرف نشود و از دشمن غافل نشويم. مراقب باشيم كه كمك دشمن تعهدآور است و بعدا ايجاد مشكل مي‌كند.

احمدي‌نژاد حفظ وحدت را در اين شرايط مهمترين اصل دانست و گفت:‌ همه بايد در فضايي منطقي و برادرانه با گفت‌وگو حقوق اساسي ملت ها را تامين كنند. ملت ايران ذره‌اي از حقوق اساسي خود و ساير ملت‌ها كوتاه نمي‌آيد و اين را براي همه مي‌خواهد.

معنايش اين نيست كه حقوق ناديده گرفته شود، بلكه بحث بر سر روش تامين اين حقوق است. من از آنها سوال كردم آيا دولتي كه با جنگ سر كار مي‌آيد، فردا خودش به همين مصيبت دچار نمي‌شود؟‌

رييس جمهور با تاكيد بر لزوم توجه به طراحي دشمن براي نجات رژيم صهيونيستي اضافه كرد:‌ آنها روزي مي‌گفتند از نيل تا فرات و حتي درباره‌ي فارس، شيراز و ايران هم ادعا مي‌كردند يعني همه جهان، اما افشا شدند، زير سوال رفتند و ملت‌ها حركت كردند، امروز آنها دست به يك طراحي بسيار پيچيده و فريبنده زدند.

وي در ادامه طرح تشكيل دو دولت اسراييلي و فلسطيني را طرحي فريبنده‌ي دشمن عنوان و خاطر نشان كرد:‌ رژيم صهيونيستي و صهيونيست‌ها غده‌ي سرطاني‌اند، حضور صهيونيست‌ها در يك وجب از سرزمين فلسطين هم خطرناك است چه برسد كه بخواهد دولت رسمي و قانوني داشته باشند.

احمدي‌نژاد در ادامه به ارايه تحليل خود از تشكيل دو دولت در سر زمين فلسطين پزداخت و گفت:‌همه بايد حواسشان باشد، من از صحنه اين طور مي‌فهمم، فردا ما را متهم نكنند كه از انقلاب دست كشيده‌اي، من اين طور مي‌فهمم كه آنها به اين شكل طراحي كرده‌اند كه توسط صهيونيست‌ها شلوغ كاري راه بياندازند. سپس رهبران آمريكا آنها را مواخذه كنند و بگويند بايد دو دولت را بپذيريد و بر خورد ظاهري و خيمه شب بازي درست كنند و آنها با منت بگويند كه دو دولت را مي‌پذيريم و حداكثر 18 درصد از خاك فلسطين را به فلسطيني‌ها بدهند و اسراييل مستقر باشد.

رييس جمهور يادآور شد:‌ حتي اگر 80 درصد اين سرزمين را به فلسطيني‌ها بدهند، باقيمانده‌اي كه به صهيونيست‌ها داده مي‌شود در خطر است . آنها به دنبال اين هستند، تشكيل دو دولت يعني يك فرصت تاريخي براي بازسازي خودشان. پذيرش دو دولت يعني برباد دادن صد سال مقاومت، هر كس بپذيرد بداند كه در خط ملت‌ها نيست و در نقطه‌ي مقابل ملت‌هاست.

احمدي‌نژاد معيار صداقت اهالي سياست و دولتمردان را در پايبندي به حقوق مردم از يك سو و ضديت با رژيم صهيونيستي از سوي ديگر دانست و گفت:‌ اگر كسي بگويد طرفدار حقوق مردم هستم، اما به دنبال امضاء با رژيم صهيونيستي باشد، در ادعاي اول خود هم صادق نيست مگر مي‌شود كسي بگويد طرفدار حقوق ملت هستم، اما در نقطه‌ي مقابل صهيونيست‌ها، آمريكا و سلطه آمريكا نباشد. نمي‌شود كسي با رژيم صهيونيستي در تضاد اساسي نباشد و دو دولت را كنار هم بپذيرد و ادعاي طرفداري از حقوق مردم و آزادي را داشته باشد.

رييس جمهور ادامه داد:‌ همه بايد مراقب باشند كه يك باره نيروهاي ناتو مدعي حقوق ملت‌ها و آزادي نشوند. عدالت و آزادي با گلوله اجنبي و نيروهاي ناتو مستقر نخواهد شد. ممكن است جابجايي در قدرت اتفاق بيفتد، اما استقرار حقوق اساسي ملت‌ها قطعا محقق نمي‌شود.

وي خطاب به مستكبران و صهيونيست‌ها گفت: بدانيد بهاري كه شما گفتيد فقط عربي نيست، آغاز آن بهارعربي است. بهارعربي خوب است، اما بدانيد كه بهار بشري و انساني در راه است. بهار غربي و بهار آمريكايي هم در راه است و به لطف خدا به زودي برپا خواهد شد.

احمدي‌نژاد با اشاره به بيداري ملت‌ها اضافه كرد: ملت‌ها در حال بيداري‌اند شما تا كي مي‌توانيد فرافكني و فريبكاري كنيد. اوباما گفت كه مي‌خواهم تغيير ايجاد كنم و جوري گفت كه همه فكر كردند سياست‌هاي دولت آمريكا داخل اين كشور و در رابطه با ملت‌ها تغيير مي‌كند، اما اخيرا گفت كه منظور من از تغيير اتفاقاتي است كه در خاورميانه مي‌افتد.

رييس جمهور خطاب به سران آمريكا اظهار كرد:‌ به نفع شماست كه صهيونيست‌ها را كنار بزنيد، مستقل عمل كنيد، حقوق ملت‌ها را به رسميت بشناسيد و منافع ملت‌هاي خود را در چار چوب مرزهاي جغرافيايي خود دنبال كنيد. اگر به اين نصيحت توجه نكنيد، به زودي زود دست قدرت ملت‌ها كه تجلي قدرت خداست، شما را به زير خواهد كشيد. دست از حمايت از رژيم صهيونيستي بر داريد آنها به درد شما نمي‌خورند.

وي ادامه داد:‌ملت‌هاي منطقه بيدار شده‌اند، البته ممكن است با تحريك عصبيت‌هاي قومي و مذهبي فرصت كوتاهي پيدا كنيد، اما بدانيد كه اين زودگذر است، با ملت‌هاي منطقه صادقانه همراه شويد و بدانيد كه ملت‌ها به زودي زود تكليف صهيونيست‌هاي غاصب در فلسطين را يكسره خواهند كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به تئوري تشكيل خاورميانه جديد تصريح كرد: خاورميانه جديد حتما شكل خواهد گرفت، اما به لطف خدا و ياري ملت‌ها در اين خاورميانه جديد اثري از حضور آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها نخواهد بود.

رييس جمهور خطاب به كشور هاي غربي گفت: ‌دست از توهين به ملت ايران برداريد، ادبيات و رفتار خود را اصلاح كنيد و با ملت ايران دوستي كنيد. اين به نفع شماست ملت ايران همه‌ي دشمنان و بدخواهان خود را در تاريخ دفن كرده و با شما هم كه ضعيف‌ترين آنها هستيد، اين گونه مي‌كنند و شما جز شرمندگي در بر ابر ملت ايران حاصلي نخواهيد داشت.

وي در پايان با ابراز اميدواري نسبت به آزادي قدس خاطر نشان كرد:‌ صهيونيست‌ها خواهند رفت، سلطه آمريكا بر جهان در هم خواهد شكست و روز روشن ملت‌ها در راه است. كمونيسم رفت، سر مايه‌داري هم مي‌رود و به فضل الهي و با اراده و انتخاب ملت‌ها حكومت صالحان به دست مصلح كل و عاشق واقعي انسان‌ها يعني امام عصر (عج)‌ با همراهي حضرت عيسي (ع)، همه‌ي ملت‌ها و صالحان برپا خواهد شد و سعادت حقيقي بشر محقق مي‌شود.

محمود احمدي‌نژاد كه به همراه تعدادي از معاونان خود در راهپيمايي روز قدس حاضر شد، در سخناني كوتاه در جمع خبرنگاران به حضور ميليوني ملت‌هاي مسلمان در راهپيمايي روز قدس اشاره كرد و گفت:‌ اين راهپيمايي و حمايت از ملت فلسطين حمايت از عدالت و كرامت انساني است؛ چرا كه رژيم صهيونيستي در طول حيات خود همواره كرامت انساني و عدالت را زير پا گذاشته است.

رييس جمهور همچنين درباره زلزله آذربايجان با تسليت اين زلزله به مردم ايران و آسيب‌ديدگان اين زلزله بر كمك‌رساني به آسيب‌ديدگان و تمام تلاش دولت براي خدمات‌رساني به آنها تاكيد كرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار