مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. تير 1395 - 3:54   |   کد مطلب: 18246
استاد حوزه علمیه قم در غرب به بهانه آزادی بیان هر توهینی را به مسلمانان نسبت می‌دهند، گفت: نتیجه این آزادی می‌شود که بیش از یک و نیم میلیارد نفر با شما دشمن شده و بذر دشمنی کاشته می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امشب در برنامه چشمه معرفت که از شبکه دوم سیما پخش شد، مسئله رابطه آزادی و اخلاق را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که اخلاق جلوی آزادی را گرفته و نمی‌گذارد که آزادی که موجب پرورش استعدادها است گسترش یابد در حالی که چنین برداشتی غلط است.

وی با اشاره به اینکه منظور از آزادی این است که انسان برای حرکت در مسیر تکامل جنبه‌های مادی و معنوی با مانعی روبه‌رو نشود، گفت: در آزادی خطوط قرمزی وجود دارد و امکان ندارد که بدون رعایت خطوط قرمز فرد به جایی برسد.

این مرجع تقلید گفت: وجود برنامه پیشرفت بدون وجود خطوط قرمز امکان ناپذیر است؛ اخلاق در مسئله آزادی خطوط قرمزی را مشخص می‌کند که نمی‌گذارد انسان در دره‌های دروغ، رباخواری و انحراف از مسیر حق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز با تزلزل در مبانی اخلاقی هستیم که مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است، اظهار کرد: وقتی که در مبانی اخلاقی شاهد تزلزل باشیم سیاست، اقتصاد، خانواده و بازار و... متزلزل می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه ملت و دولت باید به حق خود قانع باشند و اگر چنین نباشد مشکلات عدیده‌ای به بار می‌آید، افزود: مسائل اخلاقی و ارزش‌های معنوی فقط برای نجات روز قیامت نیست بلکه برای این دنیا نیز کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: باید ارزش‌های اخلاقی را در دنیای کنونی نگه داریم تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف به پیشرفت برسیم.

استاد حوزه علمیه قم در غرب به بهانه آزادی بیان هر توهینی را به مسلمانان نسبت می‌دهند، گفت: نتیجه این آزادی می‌شود که بیش از یک و نیم میلیارد نفر با شما دشمن شده و بذر دشمنی کاشته می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای دنیا، کشتار مردم بی‌گناه و بدبختی‌هایی که گریبانگیر این کشورها است، بیان کرد: در قرآن کریم به زیبایی آزادی بیان شده و در کنار آن خطوط قرمز نیز مشخص شده است و باید در مسئله آزادی، اخلاق را مد نظر قرار دهیم.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار