مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. مرداد 1395 - 18:07   |   کد مطلب: 18438
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دستورالعمل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ورشکسته آماده است و بر این اساس مشکل شرکت‌ها برطرف می‌شود تا بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

به گزارش صدای دانشجو، بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در رابطه با چگونگی حمایت این صندوق از شرکت‌های ورشکسته دانش‌بنیان گفت: برخی شرکت‌ها بدهی مالی بسیار زیادی دارند که ما نمی‌توانیم به آنها وام بدهیم تا از طریق وام بدهی خود را پرداخت کنند زیرا آن وام فقط صرف بدهی می شود و هیچ طرحی به اجرا نمی‌رسد در حالیکه وام‌های ما برای اجرای طرح‌ها است که در این شرایط ما می‌توانیم پیگیری کنیم تا اگر شرکت از وزارتخانه‌ای طلبی دارد آن طلب پرداخت شود.

وی افزود: پیگیری طلب شرکت‌های دانش‌بنیان از وزارتخانه‌ها به این صورت انجام می‌شود که ما این مسئله را به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گزارش می‌دهیم و وی از وزیر مربوطه پیگیری می‌کند تا طلب شرکت زودتر وصول شود.

سلطانی ادامه داد: البته در حال تهیه یک دستورالعمل هستیم تا شرکت‌هایی که به لحاظ مالی با بحران مواجه شدند اگر قابل احیا باشد به صورت خاص بررسی کنیم تا احیا شوند، البته این مسئله به این معنی نیست که بدهی شرکت‌ها از طریق صندوق پرداخت شود بلکه ما کمک می‌کنیم که مشکل شرکت‌ها برطرف شده و این شرکت‌ها احیا شوند تا خودشان بتوانند علاوه بر اجرای طرح‌ها، بدهی‌شان را هم پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل ما بررسی می‌کنیم تا بدانیم مشکل شرکت از کجاست و سپس مشکل را برطرف کنیم.

به گفته سلطانی، دستورالعمل حمایت از شرکت‌های دارای بحران مالی آماده شده است و از این طریق می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار