مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. مرداد 1395 - 2:10   |   کد مطلب: 18448
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فاجعه کشمیر اعلام کرد: چرا روشنفكر نماهايي كه براي حادثه فرانسه شمع روشن كردند و خود را منادي حقوق بشر و انسانيت مي دانند در قبال شهيدان مظلوم كشمير سكوت كرده اند؟!

به گزارش صدای دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فاجعه کشمیر اعلام کرد:  چرا روشنفكر نماهايي كه براي حادثه فرانسه شمع روشن كردند و خود را منادي حقوق بشر و انسانيت مي دانند در قبال شهيدان مظلوم كشمير سكوت كرده اند؟!  

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

َما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ... 

چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟!.../ النساء آیه ۷۵

 

كشتار مسلمانان كشمير در حالي اتفاق مي افتد كه نه تنها جامعه ی جهاني و در رأس آن سازمان ملل كه خود را مدافع حقوق بشر و دفاع از انسان هاي مظلوم مي دانند نسبت به آن بي تفاوت اند بلكه سكوتي عجيب جهان اسلام را فراگرفته است و تأسف بارتر از آن اينكه از نگراني ها،تسليت گويي ها و تماس های پی در پی دولت تدبير و اميد كه تنها در شرايط خاص اتفاق مي افتد خبري نيست.

در اين ميان بزرگترين سوالي كه مطرح است دليل سكوت مرگبار جامعه ی جهاني اسلام است كه چشم بر روي همه اين اتفاقات بسته و حتي كوچكترين واكنشي نسبت به كشتار وحشيانه ی مسلمانان مظلوم كشمير نمي دهد.

 

در این بین، از ايران كه خود را سردمدار اسلام ناب محمدي(ص)مي داند و معتقد است كه دولت حاكم بر آن  دولتي است از جنس حكومت حضرت اميرالمومنين(ع) و باز پس گيرنده حق مظلومین از ظالمان نه تنها هيچ صدايي بر نمي خيزد بلكه تنها درگير فحاشي به منتقدين خود و دادن وعده هاي واهي به مردم و متهم كردن گذشتگان  و لبخند زدن به استكبار جهاني است.

به راستي چرا دولت جمهوري اسلامي كه خود را دولت تدبير و اميد مي نامد تنها هنگامی كه در كشور هاي غربي حادثه اي رخ مي دهد پيام تسليت و ابراز هم دردي خود را اعلام مي دارد؛ اما زماني كه عده اي مسلمان و هم كيش خود به خاك و خون كشيده مي شوند، حتی به خود زحمت یک مصاحبه ساده را نمی دهد آيا اين به غير از دياثت سياسي است؟ چرا روشنفكر نماهايي كه براي حادثه فرانسه شمع روشن كردند و خود را منادي حقوق بشر و انسانيت مي دانند در قبال شهيدان مظلوم كشمير سكوت كرده اند؟

به راستي ظريف و تيم خارجه آن تا كي مي خواهند با بهانه هاي واهي مردم را با برجامي كه هيچ فرجامي براي آن ها به جز از دست رفتن عزت ملي نداشته است مشغول كنند و از وظايف اصلي خود كه حمايت از مظلوم، ايستادگي در برابر استكبار جهاني و بالا بردن عزت ملي است غافل باشند؟

گويا بايد براي جناب ظريف و دولت براي بار چندم كلاس گفتمان انقلاب اسلامي و دلايل اصلي شكل گيري انقلاب را برگزار کنیم تا بدانند انقلاب اسلامي شكل گرفت تا در مقابل ظالم ايستادگي كند نه اينكه با لبخندهاي بي جا و بي مورد به آن ها اجازه دست اندازي به حق مظلوم را بدهد.

گذشته از رفتارهاي دولت و جهان اسلام نسبت مظلومين، انچه در راه اصيل حضرت امام(ره)و رهبر انقلاب اسلامي (مدظله العالی) نيست تنها گذاشتن مظلومان و خوش رفتاري با شرك و كفر است، لذا به عنوان دانشجويان خط امام و مدافعان راه حق و حقيقت تمامي مواضع انفعالي دولت و جهان اسلام را نسبت به مسلمانان مظلوم كشمير محكوم مي كنيم و اعلام مي داريم سكوت در برابر ظلم به مسلمانان خيانت به آرمان هاي امام راحل است، جهان اسلام هم اكنون بيشتر از هر چيز نياز اساسي به وحدت و پشتيباني از مسلمانان مظلوم كشمير دارد تا بتواند در مقابل استكبار جهاني بايستد.

 

و من الله التوفيق

دیدگاه شما

آخرین اخبار