مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. مرداد 1395 - 2:46   |   کد مطلب: 18486
دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی در گفتگو با صدای دانشجو اعلام کرد:
استانداری فقط به دنبال اتلاف وقت بوده و برنامه ای برای حضور در دانشگاه ندارد
فرامرز ابوطالبی نسبت به صحبت های اخیر معاون استاندار در خصوص اهدای لوح بی خیالی به استاندار همدان واکنش نشان داد.

به گزارش صدای دانشجو، چندی پیش معاون سیاسی امنیتی استاندار محترم همدان در مصاحبه ای، اهدای لوح بیخیالی به استاندار همدان توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی را اقدامی شتاب زده وعجولانه دانسته بود که با روح همدلی و همزبانی با دولت منافات دارد.

پیرو این صحبت ها، فرامرز ابوطالبی دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی در گفتگویی با صدای دانشجو اعلام کرد: در پاسخ به عجولانه خواندن این اقدام عرض می کنیم، همان طور که چند بار گفتیم، از قرار معلوم گوش مسئولان استانی بدهکار نیست، ما پیگیری حضور استاندار در دانشگاه، و پاسخ گویی به دانشجویان را از آبان ماه سال 92 آغاز کردیم.

 ابوطالبی گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و عهد شکنی های مکرر از سمت استانداری و همچنين فشارهای نهاد های امنيتي، به این موضوع واقف شدیم که استانداری فقط به دنبال اتلاف وقت بوده و برنامه ای برای حضور در دانشگاه ندارد، لذا در اردیبهشت ماه سال 95 این لوح را به ایشان تقدیم کردیم.

وی گفت: با توجه به فاصله زمان شروع پیگیری تا اهدای لوح بیخیالی، یعنی زمانی حدود 915 روز، کاملاً واضح است که این عمل شتاب زده نبوده و تا حد امکان با استانداری همکاری لازم را کرده ایم.

ابوطالبی گفت: ای کاش مسئولان استانداری که الگوی مسئولان سطح پایین تر هستند حداقل به خود زحمت داده و با اطلاعات جزئی نسبت به این موضوع اظهار نظر کنند.

وی در خصوص قسمت دیگری از صحبت های معاون استاندار که این عمل را با روح همدلی و همزبانی در تضاد عنوان کرده بود، اعلام کرد: باید یادآور شويم که همدلی و همزبانی مد نظر رهبری به معنای سکوت منتقدین نیست، چرا که ایشان به دولت سفارش کرده اند که پذیرای حرف منتقدین باشد. گاهی اختلاف سلائق بین منتقدین و دولت باعث دو قطبی شدن و انحراف کشور از خط پیشرفت می شود که این همدلی، برای جلوگیری از آسیب به کشور است نه این که ساکت باشیم تا عده ای هرکاری که دلشان می خواهد بکنند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی اعلام کرد: گویی عده ای از سخنان رهبری فقط همدلی و همزبانی را می شنوند و نسبت به دیگر سخنان و سفارشات ایشان بیخیال هستند. رهبری از مسئولین عالی رتبه کشور خواسته است به دانشگاه ها بروند و به سوالات دانشجویان پاسخ بدهند و در آخرین دیدار با نمایندگان تشکل های دانشجویی، علاج مشکلات کشور را مطالبه گری معرفی کرده اند. با این اوصاف، استاندار که بالاترین مقام اجرایی استان است نسبت به این مسئله با اهمیت بی تفاوت بوده و تنها با سخنانی بی پایه در حال رفع تکلیف است که این اظهارات معاون ایشان نیز هم از این دست سخنان است.

ابوطالبی گفت: خوب است رهبری را سلیقه ای نخواهیم و مطیع تمام فرامین ایشان باشیم. چیزی دردناک تر از این نیست که عده ای از مسئولین در آگاهی از سخنان رهبری در سطحی باشند که ما محبور شویم آنان که عنان کار را در دست دارند توجیه کنیم.

وی در خصوص بخش دیگری از صحبت های معاون استاندار در خصوص زمان حضور استاندار در دانشگاه گفت: یادآور می شویم که از این دست وعده و وعیدها در طی این مدت زیاد به ما داده شده است اما هر دفعه با عهد شکنی رو به رو شده ایم.

ابوطالبی با ابراز تاسف از وجود برخوردهای دوگانه با تشکل های دانشجویی افزود: جالب است استانداری که برای فارغ التحصیلان خارجی و اساتید اصلاح طلب وقت دارد، برای دانشجویانی که تمام فکر و ذکرشان انقلاب و راه امام راحل است وقت ندارد. بالاخره سابقه انقلابي و ولایت مداری جامعه اسلامی دانشجویان و بسيج دانشجویی بر کسی پوشیده نیست. حتما در نظر آنها انقلابی بودن ملاک نیست بلکه تنها باید تشکل غیر انقلابی باشیم تا به ما نظر کنند!

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار