مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. مرداد 1395 - 7:10   |   کد مطلب: 18492
ادامه اعتراض‌ها به وعده‌های استخدامی وزارت نفت؛
خون دانشگاه «دلفت» رنگی‌تر از صنعت نفت!/ یکشنبه تجمع می‌کنیم
دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به آنچه بدعهدی های مجدد وزارت نفت می دانند، روز یکشنبه 17 مرداد مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع برگزار خواهند کرد.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ ماجرای پر حاشیه لغو استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، نزدیک به یک سال است که دانشسجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه را درگیر به خود کرده است.

تحصن شبانه روزی یک هفته‌ای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که دی ماه سال گذشته در صحن این دانشگاه برگزار شد و امتحانات را لغو کرد، شورای اداری و استخدامی وزارت نفت را مجبور نمود تا در برابر خواسته دانشجویان کوتاه بیاید. اما علی رغم حل شدن مشکل دانشجویان روی کاغذ، هنوز دانشجویان معتقدند که در عمل، کارشان گیر است.

بر همین اساس مجدداً جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت اعتراض خود را به عدم تحقق وعده ها اعلام کردند.

یکی از مسائلی که وزارت نفت از بار «وعده»ای که به دانشجویان داده است، شانه خالی کرده است، عدم نیاز به نیرو و به نوعی «ظرفیت تکمیل» این وزارتخانه برای استخدام های جدید است؛ که این دانشجویان در نامه ای آن را رد کردند.(اینجـا)

اما خبر جدید همکاری وزارت نفت با یک دانشگاه در هلند بار دیگر این دانشجویان را وادار به واکنش داد؛ یکی از دانش آموختگان این دانشگاه در گفتگویی درباره این همکاری، گفت: چندی پیش خبری مبنی بر همکاری وزارت نفت ایران و دانشگاه دلفت هلند به گوشمان رسید (1)که ما را متعجب ساخت چرا که بین این همه دانشگاه داخلی قدرتمند چرا باید با دانشگاه دلفت قرار داد همکاری امضا شود.

وی افزود: گذشته از این درصورتی که نیاز به همکاری های خارجی می بود چرا از ظرفیت دانشگاه های مطرحی همچون IFP فرانسه، Heriot Watt و Imperial College London  انگلستان، Memorial ،Calgary و Alberta کانادا استفاده نگردید؟ در عجب بودیم در حالی که وزیر نفت نسبت به دانشگاه داخلی و ۷۷ ساله صنعت نفت کاملا بی توجه است چه عاملی سبب این همه توجه وزیر به دانشگاه دلفت گردیده است تا اینکه شنیدیم یکی از نزدیکان وزیر با بورس تحصیلی وزارت نفت ایران در دانشگاه دلفت مشغول به تحصیل می باشند (2) همچنین گفته می شود که مدیران فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت وی را غیر نفتی دانسته و شایسته وزارت نمی‌دانند پس بی‌دلیل نیست که جناب وزیر از دانشگاه صنعت نفت متنفّر و به دانشگاه دلفت علاقه‌مند است.

این دانشجو ادامه داد: لازم به ذکر است جناب وزیر در ابتدای وزارتشان ۷۴ نفر از مدیران فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت را برکنار کرده است(3). همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت علت خصومت وزیر با دانشگاه صنعت نفت را علقه خاطر ایشان به دانشگاه تهران اعلام نموند(4)که وزیر نفت در جواب، فارغ التحصیلان را افرادی فاقد حداقل سواد خطاب کردند(5). در حالی که تلاش ایشان جهت جذب شدن در دانشگاه تهران به عنوان هیات علمی (6) این گفته فارغ التحصیلان را تایید می کند.

خاطر نشان می شود، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به آنچه بدعهدی های مجدد وزارت نفت می دانند، روز 17 مرداد مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع برگزار خواهند کرد.  گفته شده 1000 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت برای این تجمع اعلام آمادگی کرده اند.

1- nioc.ir/Portal/home/?news/100193/100207/172860/
2- citg.tudelft.nl/index.php?id=21453&L=1
3- tasnimnews.com/fa/news/1393/06/28/501962/
4- taadolnewspaper.ir/print/36519
5- iusnews.ir/fa/news-details/190598/
6- farsnews.com/newstext.php?nn=13950512000098

 

 

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار