مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. مرداد 1395 - 23:58   |   کد مطلب: 18510
در گفتگو با 9 دبیر انجمن اسلامی دانشگاه‌های کشور مطرح شد؛
آغاز فعالیت انتخاباتی تشکل‌های دانشجویی همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها
با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید تشکل های دانشجویی با برنامه های تنظیم شده و جدید که مبتنی بر بافت زمانی و موقعیتی و شرایط جدید تر است سال تحصیلی را آغاز می کنند و بسیاری از برنامه های آنان برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ کلید واژه «انتخابات 96» یکی از مشترکات تشکل های دانشجویی سال تحصیلی جاری خواهد بود.

 در این راستا در ادامه به بررسی برنامه های انجمن های اسلامی در شهرهای ارومیه، شهرکرد، همدان، کرمانشاه، یزد، سیستان و بلوچستان، قم، آیت الله بروجردی و شاهد می‌پردازیم:

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه: آمادگی لازم برای میزگرد انتخابات
فرهاد عبدزاده در رابطه با اولویت های تشکل در سال جدید تحصیلی دانشگاه ارومیه عنوان کرد: سه برنامه کلیدی را دنبال می‌کنیم ابتدا مراسم 13 آبان و سپس 16 آذرماه که استکبارستیزی جز برنامه های اصلی ما است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه افزود: در ترم دوم هم به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای میزگرد های انتخاباتی خواهیم بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد واحد شهرکرد: بازخوانی خط امام و رهبری از برنامه های ویژه سال جدید تحصیلی
مهدی شادگان‌پور در رابطه با برنامه های سال جاری خاطر نشان کرد: بازخوانی خط امام و رهبری که یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از دانشجویان است را دنبال میکنیم در کنار این مهم، و در حوزه سیاسی دوری از تنش در دستور کار قرار دارد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد واحد شهرکرد افزود: در فضای انتخابات هر کاندیدی که مورد توجه بیشتر مردم و مورد اجماع اکثریت باشد را حمایت می‌کنیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: از مسئولین دانشگاه آزاد می‌خواهیم به حقوق حقه دانشجویان و مطالبات به حق تشکل‌ها بیش از پیش توجه داشته باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان: از برنامه ریزی برای انتخابات تا دوره های آموزشی برای اعضا
مجتبی مرادی در رابطه با سوالی پیرامون اولویت های کاری سال جدید اظهار داشت: یکی از کارهای اصلی آموزش  اعضای اصلی و نیروسازی در حوزه های مختلف میباشد،

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف بلند مدت ما ایجاد واحد بین الملل درون مجوعه است که از اساتید بهره خواهیم گرفت از اعضایی که به زبان خارجه مسلط هستند را در فضای مجازی به کار خواهیم گرفت و در بخش دیگری برای دوستانی که استعداد دارن کلاس های آموزشی خواهیم گذاشت.

وی افزود: انتخابات سال 96 رو هم در برنامه های خود داریم و روی آن داریم فکر میکنیم، مناظرات مکتوب رو خواهیم داشت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه: ماهیت انجمن فارغ از جهت گیری‌های سیاسی-جناحی است
ابوذر صفره گفت: بنابر برنامه ریزی اعضای شورای مرکزی یک سری برنامه هایی را در امور مختلف تدوین کردیم، که بخش های سیاسی-اقتصادی و فرهنگی را شامل میشود.

وی خاطر نشان کرد: در عرصه سیاست، ما ماهیت انجمن را فرا جناحی می دانیم که با هدف روشنگری و شناخت جریان های گوناگون برای جامعه مطالب را برنامه ریزی کرده ایم که از رهگذر این نگاه از تمامی جریان ها و گروه های سیاسی دعوت میکنیم تا برنامه های خودشون را ارائه بدهند و در بخش مناظره های انتخاباتی طرفین حضور خواهند داشت و این باعث جذابیت برای عموم مردم خواهد شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش اقتصادی که مقام معظم رهبری هم به شدت تاکید دارند و مطالبه جدی اسان هم است ما در تلاش هستیم بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کنیم که در این زمینه کاگروه هایی هم تشکیل شده است که در ذیل این ارتباط به دنبال کمک به تولید در داخل هستیم.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگ هم اکران فیلم هایی از مدافعان حرم را در ددستور کار داریم و موسساتی بماندد عمار-فجرو ظلوع فیلم های خوبی تولید کردند که ما دنبال میکنیم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد: آغاز نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از هفته آینده
امیررضا بشیری در رابطه با محوری ترین برنامه تشکل در این روزها عنوان کرد: نزدیک به یک ماه است که برای نشست شنبه هفنه آینده اتحادیه برنامه ریزی کرده ایم که تا 3 شهریورماه ادامه خواد داشت.

این فعال دانشجویی پیرامون بحث انتخابات هم مطرح کرد: برای انتخابات هم فکرهایی شده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان: انتخابات را در بهمن ماه به شکل جدی دنبال خواهیم کرد
محمد رضا نظری در رابطه با شرایط انجمن عنوان کرد: تشکیلات ما نوپا است و یکی از اهداف ما جذب نیرو است که به شکل درون سازمانی بتوانیم  دانشجویان را  با انجمن آشنا کنیم.

وی در ادامه افزود: بحث انتخابات را در بهمن ما به شکل جدی دنبال خواهیم کرد اما نگاهی هم به مسائل اقتصادی خواهیم داشت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم: جشن، ورودی های مهرماه را انجمن بر عهده خواهد گرفت
فاطمه تقی زاده در رابطه با سوالی پیرامون برنامه های انتخاباتی عنوان کرد: فعلا در برنامه های ما انتخابات به شکل اشکار وجود ندارد و بیشتر مباحث تئوری و فکری انتخابات مد نظر است.

وی افزود: جشن ورودی های مهرماه را انجمن بر عهده خواهد گرفت و در ادامه ترم اول هم ما مراسم استکبار ستیزی را خواهیم داشت یعنی روز های 16 اذر و 13 آبان ماه که در این میان توجهاتی هم برگزاری نمایشگاه کتاب و ایجاد نمایشگاه لوازم التحریر تولید داخل خواهیم داشت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آیت الله بروجردی: کرسی های آزاد اندیشی اولویت انجمن در انتخابات است
علی گودرزی در رابطه با فضای انتخابات در انجمن مطرح کرد: با توجه به شرایط جدید دانشگاه، کرسی های آزاد اندیشی اولویت انجمن در انتخابات است.

وی گفت: تثبیت جایگاه واقعی کرسی های آزاد اندیشی هدف اصلی انجمن است چرا که سال های قبل به شکل صد در صدی عملی نشد.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث فرهنگی چون به نوعی تازه تاسیس هستیم و نشریه قوی هم نداریم بدنبال بستر سازی برای نشریه هستیم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد: در انتخابات بدنیال گفتمان مطلوب و کارآمد هستیم
رضا گلرو مفرد در رابطه با برنامه های انتخاباتی عنوان کرد: در انتخابات به دنبال گفتمان مطلوب و کارآمد هستیم که این توسط کاگروه های مختلفی عملیاتی خواد شد و در ادامه در رابطه با تمدن اسلامی برنامه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در ترم ابتدایی سال کاگروه کتاب را خواهیم داشت که در ذیل خود دوره های مطالعاتی – اردوهای غدیر و مشهد مقدس را دنبال خواهیم کرد.

این فعال دانشجویی همچنین در رابطه با سفر مشهد خاطرنشان کرد: اردوی مشهد در دو دسته ی برادران و خواهران را خواهد بود.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار