مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1395 - 0:42   |   کد مطلب: 18515
مژده در واکنش به نحوه برگزاری انتخابات خانه نشریات:
ای کاش دعایی سخنان رهبری در مورد فتنه را یکبار دیگر مرور کند!
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله(عج) با اشاره به سخنان معنادار دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در نشست نشریات دانشجویی دانشگاه‌های علم پزشکی کشور گفت: پیشنهاد ما به دعایی این است که برخی حرف‌های رهبری در مورد فتنه را یکبار دیگر مرور کنند.

به گزارش صدای دانشجو، ابوالفضل مژده، مسئول سیاسی بسج دانشجویی دانشگاه بقیه الله در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص اعتراضات دانشجویان به نحوه برگزاری انتخابات خانه نشریات دانشگاه های علوم پزشکی گفت: با توجه به اینکه خود وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی تاکید کرده بودند که نباید خانه نشریات به سمت سیاسی کاری کشیده شود؛ اما ظاهرا خودشان بستر را طوری فراهم کرده بودند که این شرایط فراهم شد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ در صد از افراد موجود در نشست نشریات از طیف فکری اصلاح طلبان بودند، گفت: حاشیه های این نشست از همان روز اول که لابی های سیاسی حضور داشتند، مشخص بود و از آنجایی که دانشجویان ارزشی در اقلیت بودند، بستر برای طیف مطبوع وزارت بهداشت بیشتر فراهم بود.

 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نمایندگان سال گذشته مناطق ۱۰ گانه گلایه داشتند که وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی اصلا به آن ها توجهی در طول این یک سال نداشته و فقط یک بار با دکتر فراهانی جلسه داشتند، افزود: بسیاری از دانشجویان ارزشی به انتخابات سال گذشته نیز اعتراض داشتند؛ چرا که اول گفته بودند نفرات اول فقط نماینده هستند و بعد که دیدند اصولگراها رای بیشتری آوردند، گفتند که نفرات دوم نیز باید به عنوان نفر اصلی انتخاب شوند.

 

مژده با بیان اینکه ای کاش معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، نشریه هایی که حداقل رای را داشتند یا دانشگاه و اسامی نشریات را مشخص می کردند، تا دانشجویان دو روز فرصت داشته باشند که اعتراض کنند، گفت: متاسفانه در دقیقه ۹۰ بعضا به برخی دوستان در دانشگاه ها گفتند که هیچ کدام حق رای ندارند چه برسد به اینکه کاندیدا شوند.

 

وی با اشاره به عدم توجه آقای رهبر، سرپرست اداره مشارکت های دانشگاهیان وزارت بهداشت و علامه، مدیر کل امور فرهنگی وزارت بهداشت به برخی نامه های دانشجویان ارزشی گفت: در همان شب ابتدای نشست آقای رهبر به بنده گفتند که حق رای ندارید چون نامه نفرستادید؛ در حالی که خود معاونت فرهنگی گفته بود می توانید نامه را ایمیل کنید و ما هم نامه را ایمیل کرده بودیم.

 

مسئول سیاسی بسج دانشجویی دانشگاه بقیه الله ادامه داد: به ما گفتند باید باز هم نامه بیاورید و زمانی که من روز دوم نامه را پیش آقای رهبر بردم، وی تنها به نامه‌هایی که مربوط به طیف فکری خود بود اجازه حق رای می داد؛ اما نامه ما را چون سربرگ دانشگاه بقیه الله داشت، امضا نکرد و باز زمانی که نامه را نزد دکتر علامه بردم وی هم بعد از دیدن سربرگ دانشگاه آن را برگرداند.

 

مژده با بیان اینکه در فضای انتخابات به اعتراض دانشجویان ارزشی هیچ پاسخی داده نمی شد، گفت: اگر هم می خواستند به اعتراضات پاسخ بدهند، فقط به آنهایی که حق رای داشتند پاسخ می دادند.

 

وی با اشاره به حواشی اختتامیه این نشست تصریح کرد: یکی از حواشی قابل توجه در روز اخر این نشست مربوط به اصرار دعایی بر بوسیدن دست وزیر بهداشت بود، که نمی دانیم آقای دعایی چه اصراری داشتند که دست وزیر بهداشت را آن هم در چند شرایط مختلف ببوسند.

 

مسئول سیاسی بسج دانشجویی دانشگاه بقیه الله با اشاره به اجرای کنسرت موسیقی اصفهانی در سالن گفت: وقتی این کنسرت برگزار شد چون چراغ ها خاموش شد، فضای بسیار بدی به وجود آمد که تصمیم گرفتند نور سالن را برگردانند.

 

مژده ادامه داد: یکی دیگر از حاشیه های روز آخر این برنامه مربوط به سخنان ریگی، نماینده منطقه جنوب شرق بود که تا آنجایی که ما اطلاع داریم نشریه وی به خاطر انتشار عکس سران فتنه چند ماهی است که متوقف شده؛ اما این در حالی است که وی می تواند هم کاندید شود و هم رای بیاورد و هم بتواند مقابل وزیر صحبت کند!

 

وی افزود: زمانی که ریگی صحبت از حصر سران فتنه در این نشست کرد، طیف فکری اصلاح طلبان که ۷۵ درصد از افراد را تشکیل می دادند، شروع به کف زدن کردند  و شعار زنده باد روحانی و خاتمی پاینده باد سردادند.

 

مسئول سیاسی بسج دانشجویی دانشگاه بقیه الله با اشاره به سخنان معنادار دعایی در این مراسم، خطاب به دانشجویانی که مخالف برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه ها بودند، گفت: در یک مراسمی نزد امام راحل بعضی از سازها را نواختند و امام هیچ اعتراضی نکرد پس شما هم کاسه داغتر از آش نباشید.!

 

وی افزود: زمانی هم که دعایی می اید و در مورد کراوات و بحث های دیگر صحبت می کند، فقط جو غالب کف می زنند و باز هم شعار زنده باد روحانی و پاینده باد خاتمی سر می دهند.

 

مژده تصریح کرد: اتفاق دیگری که در این مراسم افتاد این بود که قبل از تجلیل از دعایی، کلیپی از وی پخش شد که از اول انقلاب عکس وی کنار امام راحل، رهبر معظم انقلاب، هاشمی و روحانی بود که عکس دو رئیس جمهور یکی به خاطر ممنوع التصویر بودن حذف شده بود و آقای دعایی بعد می گوید ای کاش عکس وی حذف نشده بود.

 

وی با بیان اینکه علاقه آقای دعایی به رئیس دولت اصلاحات که جزو تاثیرگذارترین افراد در فتنه بودند، برای ما جای سئوال دارد، تصریح کرد: حال پیشنهاد ما به آقای دعایی این است که برخی حرف های رهبری در مورد فتنه را یکبار دیگر مرور کنند.

 

مسئول سیاسی بسج دانشجویی دانشگاه بقیه الله گفت: طول کشیدن اختتامیه تا حدود نیم ساعت بعد از اذان مغرب بود و ای کاش آقای دعایی به جای اینکه هنگام اذان دانشجویان ارزشی را کاسه داغ تر از آش خطاب کنند، دانشجویان را به نماز اول وقت دعوت می کردند و می گفتند درس عاشورا مذاکره نیست یکی از درس های آن نماز اول وقت است که امام حسین(ع) در آن شرایط در مقابل تیرهای دشمن به نماز ایستادند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار