مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. مرداد 1395 - 9:04   |   کد مطلب: 18521
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان نامه‌ای که برای ابطال قراردادهای نفتی تهیه شده بود را به امضا رساندند و دران نامه خواستار آمدن قراردادهای نفتی به صحن علنی شدند تا خانه ملت آن را بررسی کند.

به گزارش صدای دانشجو، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به نامه نمایندگان به هیئت‌رئیسه خانه ملت به منظور ابطال قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه بهارستان برخی از نمایندگان از علی مطهری نایب‌رئیس مجلس در رابطه با پیگیری‌های این نامه سؤالاتی پرسیدند و وی اعلام کرد که این مسئله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی همچنین بیان داشت قراردادهای نفتی می‌تواند به صحن بیاید و چنانچه اشکالاتی در آن باشد آنها را پیگیری و بررسی می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان نامه‌ای که برای ابطال قراردادهای نفتی تهیه شده بود را به امضا رساندند و دران نامه خواستار آمدن قراردادهای نفتی به صحن علنی شدند تا خانه ملت آن را بررسی کند و درصورتی‌که این قراردادها به تصویب مجلس برسند آن زمان وزارت نفت می‌تواند آنها را اجرایی کند.

 

خادمی تأکید کرد: ان شالله این موضوع ظرف چهارشنبه هفته جاری یا نهایتاً یکشنبه هفته آتی انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به موافقان این قراردادها تأکید کرد: منتقدین نسبت به قراردادهای IPC افرادی هستند که از مخازن نفت، بهره‌برداری و.... اطلاع دارند. در حقیقت متخصص‌ترین گروه ایرانی درباره آنها اظهارنظر می‌کنند و این مسائل خارج از مسائل سیاسی مطرح می‌شوند.

 

عضو کمیسیون انرژی در پایان خاطرنشان کرد: مخالفت با قراردادهای نفتی جدید کاملاً فنی و در جهت منافع ملی صورت می‌گیرد. هر کس می‌تواند نظر خود را داشته باشد. برخی از موافقان این قراردادها هنوز آنها را مطالعه نکرده‌اند که اگر مطالعه کنند متوجه اشکالات آن خواهند شد. باید سابقه کار در حوزه نفتی داشت و با شرکت‌های خارجی کارکرده باشیم تا بتوانیم مزایا و معایب آن را ببینیم.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار