مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. شهريور 1395 - 16:17   |   کد مطلب: 18542
کمتر از یکماه تا آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها؛
از آئین نامه اجرایی نشریات دانشجویی چه می‌دانید؟ +دانلود
کمتر از یک ماه تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و دانشجویانی که عضو تشکل‌های دانشجویی یا کانون‌ها و نشریات هستند، خوب می‌دانند که این روزها، روزهای مهم و سرنوشت‌سازی برای آغاز مجدد فعالیت‌های سالانه تشکیلات متبوعشان است.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با احتساب حاشیه‌های آغاز سال تحصیلی جدید و نیمه دایر بودن کلاس‌های درسی می‌شود گفت که حداکثر یکماه تا آغاز جدی سال تحصیلی و کلاس‌های درسی و حضور جدی دانشجویان در صحن دانشگاه باقیمانده است.

یکی از مهمترین مسائل جاری در دانشگاه که ارتباط مستقیمی با بدنه تشکل‌ها، کانون‌ها و شوراهای دانشجویی دارد، نشریات دانشجویی است که در سطح دانشگاه منتشر می‌شوند.

برای خیلی‌ها جذاب است که در همان روزهای ورود به دانشگاه بتوانند در نشریات مهم دانشگاه‌شان قلم بزنند، به خصوص اینکه طالب مطالعه و دنبال کردن نشریات در دانشگاه‌ها زیاد است. نشریاتی که نبض دانشگاه را در دست دارند و یک مطلب و حتی تیتر آنها می‌تواند فضای دانشگاه را از این رو به آن رو کند.

از طرفی سردبیران و مدیران مسئول نشریات دانشجویی نیز به دنبال جذب و استفاده بهینه از دانشجویان خوش فکر و قلم هستند تا بتوانند فضای خالی نشریات خود را با مطالب جذاب و دوست داشتنی ببندند و نظر دانشجویان را جلب کنند.

نشریات حتی فقط محدود به دانشجویان نیست؛ نشریات دانشگاهی غالبا به دست اساتید و کارمندان دانشگاه هم می‌رسد تاثیری که باید را می‌گذارد. حتی در برخی از دانشگاه‌ها، اساتید هم در تهیه محتوا به دانشجویان کمک و مشورت می‌دهند به این صورت، جریان نشریات دانشجویی در دانشگاه را می‌توان پویا و جاری دانست.

نشریات دانشجویی در کنار این محاسن، آفت‌هایی دارد که می‌تواند مایه دردسر و ناراحتی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی شود. دردسرهایی که حتی بعضا کار را به کمیته انظباطی، تعلیق و حتی محرومیت از تحصیل می‌کشاند.

بر همین اساس، خبرنامه دانشجویان ایران، مهمترین بخش‌های آئین نامه اجرایی نشریات دانشجویی وزارت علوم را برای مخاطبین گرامی منتشر می‌کند تا از حداقلی‌ترین قوانین لازم برای تهیه، تنظیم و توزیع نشریات دانشجویی در دانشگاه‌ها اطلاعات کافی داشته باشید.

برای دریافت آئین نامه اجرایی نشریات دانشجویی، اینجـــــــا را کلیک کنید.

انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار