مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. شهريور 1395 - 16:31   |   کد مطلب: 18547
در دیدار مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی با دادستانی مشهد، دانشجویان ضمن قدردانی از اقدامات اخیر دادستانی در حوزه های مبارزه با مفاسد و تخلفات اقتصادی، برخورد با جرم و جنایت از جمله قتل، سرقت، مواد مخدر و مقابله با جریان ابتذال فرهنگی در مشهد الرضا (ع)، مطالبات دانشجویی خود را مطرح کردند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری دانشجو، در دیدار مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی با دادستانی مشهد، دانشجویان ضمن قدردانی از اقدامات اخیر دادستانی در حوزه‌های مبارزه با مفاسد و تخلفات اقتصادی، برخورد با جرم و جنایت از جمله قتل، سرقت، مواد مخدر و مقابله با جریان ابتذال فرهنگی در مشهد الرضا(ع)، مطالبات دانشجویی خود را مطرح نمودند.

 

در این دیدار دانشجویان با اشاره به ظرفیت عظیم مشهد الرضا در خصوص تمدن سازی نوین و شکل گیری دولت اسلامی به برکت وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، نقش قوه قضاییه و دادستانی را در پیاده سازی نظام قضایی عدالت محور و برپایی قسط در جامعه مهم دانسته و از دادستانی خواستند با شناسایی و برداشتن موانع و مشکلات موجود در این مسیر، الگویی برای سایر شهرهای کشور ایجاد نماید. دانشجویان در ادامه نسبت به کمک و همکاری در تدوین محتوای پژوهشی لازم برای رسیدن به هدف مذکور اعلام آمادگی کردند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی ضمن تأکید بر پیگیری اوامر رهبری در خصوص برخورد با فساد اقتصادی، قاچاق و فیش های نجومی از دادستانی مشهد به خاطر عملکرد مدبرانه و به موقع تقدیر و تشکر کرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ضمن تشکر از پیگیری دانشجویان انقلابی، با تأکید بر مطالبه گری دانشجویی از ارگان‌ها و سازمان ها، خواستار تداوم برگزاری این جلسات شد و در ادامه افزود: در عرصه جنگ نرم همه جانبه علیه انقلاب اسلامی مسائل فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و مشهد الرضا (ع) و خاصه فضای دانشگاه ظرفیت قابل توجهی در این خصوص دارد که با استفاده از ظرفیت موجود می توان در عرصه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی توسط دانشجویان انقلابی اقدامات قابل توجهی انجام داد.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی در فضای فرهنگی و سیاسی کشور و اقدامات جریان غیر انقلابی در این خصوص، به لزوم ورود هر چه بیشتر نخبگان انقلابی در این عرصه تاکید کرد و در این خصوص گفت: پمپاژ خبری طیف رسانه های مقابل نظام در فضای مجازی در پی ایجاد تشکیک در اعتقادات و باورهای مذهبی و انقلابی مردم و جوانان هستند و همچنین متاسفانه در زمینه فضای مجازی به طور کلی، میزان جرایم در حال افزایش است.

 

صادقی ضمن اشاره به مسئله حجاب و عفاف در دانشگاه و جبهه گیری برخی مسئولین در برابر قوانین و اسناد بالادستی در این خصوص، در بیان اهمیت نقش دانشجو و جریان دانشجویی به عنوان مؤذن جامعه گفت: اکنون زمان آن است که بحث های فرهنگی در محیط های دانشجویی پیگیری شود؛ چرا که قوانین و مصوبات خوبی در این موارد وجود دارد که باید از مسئولین مطالبه شود.

 

دادستان مشهد همچنین در خصوص برخورد با هنجارشکنی های فرهنگی در مشهد گفت: در برخورد با جریان های ضدفرهنگی و جلوگیری از فعالیت هایی چون کنسرت که حواشی آن منجر به ابتذال خواهد شد و به هیچ وجه در شان مشهدالرضا(ع) نیست مجموعه دادستانی و قوه قضائیه مسامحه نخواهد کرد.

 

وی با ارائه  گزارش از عملکرد مجموعه قوه ی قضاییه و اقدامات دادستانی در مشهد برخورد با جرائم خاص را  اولویت دادگستری دانست و افزود: باید افرادی بررسی کنند که اجرای احکام در ملأ عام چه تأثیراتی در کاهش جرم و جنایت داشته است. کاهش ۵۰ درصدی قتل و۷۵ درصدی تجاوز به عنف و صفر شدن سرقت های مسلحانه با همین رویکرد دادگستری به دست آمده است.

انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار