مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. شهريور 1395 - 12:58   |   کد مطلب: 18565
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه باید روحیه دانشجویان انقلابی و ارزشی در دانشگاه ها حفظ شود، گفت: نمی‌توان نسبت به حضور دانشگاهیان در فضای مجازی بی تفاوت بود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرگزاری فارس، نشست مسئولان استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با حضور رئیس و معاونین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئولان استانی این نهاد در دفتر مرکزی نهاد برگزار شد.

بنابراین گزارش در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ضمن خیر مقدم به مسئولان استانی دفاتر نهاد با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید هستیم لذا امیدواریم با عزم‌های راسخ کار را شروع کرده تا فضای خوبی را در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم در روایات و اشاره‌های قرآنی کلید واژه‌ها و کلماتی مانند «افضل» و «احسن» وجود دارد که احسن اعمال یکی از این عبارات قرآنی است. در نهج البلاغه هم در خصوص افضل اعمال آمده است: « افضل ما اطهرت نفسک علیک» یعنی« افضل اعمال آن اعمالی است که در انجام آن به نفست فشار آورده شود».

محمدیان ادامه داد: اگر تمام کارهایی که ما انجام می‌دهیم کارهای خوشایند ما باشد، معلوم نیست چیزی گیر ما بیاید و هر چه کار سخت را دنبال کنیم، از انجام آن کار بیشتر عاید ما می‌شود. در جای دیگر از روایات اشاره شده است که اعمالی که موجب کراهت انسان می‌شود را انجام ندهید و نیز از انجام کاری که موجب نفرت شما می شود، پرهیز کنید.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: نفس انسان علاقه زیادی به آسایش و راضی بودن دارد و دنبال کار سخت نمی‌رود و این جایی است که انسان می گوید «من خوشم می‌آید» آن کار را انجام دهم.

وی افزود: جناب عمار یاسر از یاران خوب امام علی علیه‌السلام در بین اعمال آنکه سخت بود را انتخاب می‌کرد تا نفس را وادار کند برخلاف آسایش که خواسته نفس است کار انجام دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به روایتی دیگر در هر چه بهتر انجام شدن کارها افزود: در روایتی از ائمه اطهار (ع) آمده است که اگر دوست دارید انجام کارها ختم به خیر شود و افضل اعمال را به جا آوری، حق خدا را بزرگ بشمار؛ مبادا نعمت‌های او را در مسیر معصیت به کار گیری و مبادا مغرور به حلم خدا شوی. روزمرگی آسیب بزرگی است و تأکید زیادی که به مجالس ذکر شده است برای این است که از روزمرگی به دور باشیم.

محمدیان در ادامه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها و آمادگی مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: دفاتر نهاد باید با در نظر داشتن این مطالبات و شناسایی نقاط ضعف و قوت خویش، کارها را با عمق بیشتر انجام دهند. این نگاه عمیق بتدریج منجر به این خواهد شد که از تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در پیگیری مطالبات بخوبی استفاده شود. اولویت سنجی در برنامه‌ها موجب می‌شود که دانشگاه‌ها در حوزه گوناگون فرهنگی و دینی رشد بیشتری داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از نیروهای ارزشی و انقلابی در دانشگاه ها افزود: باید روحیه دانشجویان انقلابی و ارزشی در دانشگاه ها حفظ شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، باید روحیه انقلابی و ارزشی در بین دانشجویان تقویت شود.

وی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری که در ماه مبارک رمضان به آن اشاره داشته اند باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در طول سال تحصیلی باید از آن استفاده کرد چرا که خیلی ها منتظر شروع کار از سوی ما هستند. لذا محورهای صحبت های مقام معظم رهبری از اولیت کارهای ماست.

وی ادامه داد: نیروهای ارزشی در دانشگاه‌ها طرفداران زیادی دارند و کم هم نیستند و مخاطب آنها خیلی زیاد است.

محمدیان با اشاره به آغاز سال تحصیلی و همراهی آن با آغاز ماه محرم و عزاداری سیدالشهداء تأکید کرد: ماه محرم در آغاز سال تحصیلی است و باید به آرمان‌ها و اهداف این ماه توجه ویژه‌ای در دانشگاه‌ها شود و از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده باید نهایت استفاده را کرد.

وی در خصوص فضای مجازی که در سخنان مقام معظم رهبری چندین بار به آن تأکید شده است، گفت: در آمارها درصد زیادی از مردم در فضای مجازی حضور دارند اما این آمار در دانشگاه‌ها بالاتر است که دارند با این فضا زندگی می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین به برخی سخنان که در فضای رسانه ای منتشر می شود که اصلا در اولویت کشور نیست اشاره و تأکید کرد: ما باید مراقب باشیم که درگیر برخی از حرف‌ها که در رسانه‌ها به چشم می‌خورد نشویم چرا که برخی این موضوعات موضوعات فرعی است و مشکلات کنونی جامعه اینها نیست.

گفتنی است در این نشست مسئولان استانی دفاتر طی گزارشی از عملکرد استان خود به بحث و بررسی در خصوص نحوه عملکرد دفاتر در سال تحصیلی جدید پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار