مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. شهريور 1395 - 10:38   |   کد مطلب: 18570
مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: سعی می‌کنیم در محتوای فعالیت تشکل‌های دانشجویی دخالت نداشته باشیم.

به گزارش صدای دانشجو، حسام الدین علامه، مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مورد اقدامات معاونت فرهنگی وزارت بهداشت پیرامون توصیه های 12 گانه رهبری به تشکل های دانشجویی تصریح کرد: سعی می کنیم در محتوای فعالیت تشکل های دانشجویی دخالت نداشته باشیم.

 

وی ادامه داد: نگاه ما به تشکل های دانشجویی حمایتی است؛ از این رو حدود چهار نشست توسط چهار اتحادیه موجود به غیر از بسیج دانشجویی برگزار شد که ۲۵ درصد هزینه این نشست های آموزشی را وزارت بهداشت تقبل کرد.

 

علامه اظهار داشت: محتوای آموزشی تشکل ها بدون مداخله است و کار محتوایی را تشکل ها با کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام می دهند.

 

وی با اشاره به یکی از بندهای توصیه رهبری به توسعه مخاطبان دانشجویی تصدیق کرد: یکی از توصیه های ما به تشکل ها و اتحادیه های دانشجویی این است که چتر عضوگیری خود را گسترش دهند.

 

مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «همان طور که ایمان مرتبه ای است، انقلاب گری نیز مرتبه ای است»، خاطر نشان کرد: دانشجویان به راحتی کسی را متهم به ضد انقلابی بودن نکنند. وقتی رهبری تاکید می کنند انقلابی بودن مرتبه ای است، لذا ما باید تشکل های مرتبه ای هم در مسیر انقلاب داشته باشیم.

 

علامه در پایان گفت: اگر تمام تشکل های ما صرفا با نگاه حداکثری انقلابی شکل بگیرند، یک قسمت زیاد جامعه هدف و مخاطب را که تحت عنوان قشر خاکستری معرفی می شوند، پوشش نخواهند داد؛ بنابراین اولین لازمه این است که اتحادیه های موجود که معمولا اتحادیه های انقلابی و حداکثری هستند، گسترش و توسعه یابند و  کسانی هم که معیارهای اولیه انقلاب یعنی استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را تاکید دارند و شاخص ها میزان انقلابی بودن را داراهستند و دارای سلائق مختلف می باشند را جذب کنند.

 انتها پیام/

دیدگاه شما

عناوین پربازدید

آخرین اخبار