مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. شهريور 1395 - 11:54   |   کد مطلب: 18601
دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی با بیان اینکه ننگین‌نامه FATF کاپیتولاسیون دوم است، گفت: نباید به سادگی از کنار اظهارات هاشمی گذشت.

به گزارش صدای دانشجو محمدصادق تمهیدی در گفت‌وگو با فارس در خصوص صحبت‌های هاشمی رفسنجانی مبنی بر کاهش قدرت نظامی و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: بعد از شنیدن صبحت‌های اخیر آقای هاشمی یاد موضع‌گیری ایشان که در تاریخ 25 تیر سال 62 در روزنامه اطلاعات چاپ شده بود، افتادم که گفته بود «چطور می‌شود ما حکومت اسلامی تشکیل دهیم اما در عمل اگر جنگ شد و دشمن ما موشک آورد و ما موشک نداشتیم، خیال کنیم که به دستور اسلام عمل کرده‌ایم و امروز باید همه بر تقویت موشکی توجه کنیم»!.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها هاشمی رفسنجانی بر تقویت توان موشکی تأکید داشت، اما امروز شاهد موضع‌گیری‌های جدیدی خلاف صحبت‌های قبلی هستیم.

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی بیان کرد: هاشمی رفسنجانی دانسته یا ندانسته برنامه‌ای را دنبال می‌کند که ایران را به دوران عقب‌افتادگی و فلاکت دوران طاغوت می‎کشاند.

وی، اظهارات هاشمی را نوعی چراغ سبز نشان دادن به آمریکایی‌ها و دنیای استکبار دانست و افزود: هاشمی چند ماه قبل هم در صفحه توئیت خود نوشته بود، «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها»؛ این بار نمی‌شود از کنار صحبت‌های او عبور کرد که دنبال حذف برنامه موشکی و نظامی ایران است.

تمهیدی اضافه کرد: صحبتی که آقای هاشمی داشت این است که کشورهایی که در جنگ جهانی بودند، وقتی پیشرفت کردند که توان نظامی خود را کنار گذاشتند!

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی اضافه کرد: این اظهارات جز کمک به آمریکا و همکاری با دنیای استکبار چیز دیگری ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به قرارداد FATF اشاره کرد و گفت: در رابطه با این قرارداد هم یاد سخنان امام(ره) در قطعنامه کاپیتولاسیون افتادم که عنوان کردند من قلبم در فشار است و باید بیرق سیاه بالای سر بازارها بزنند، چراکه عزت ما پایکوب شد و عظمت ما از بین رفت.

تمهیدی با بیان اینکه این قرارداد را کاپیتولاسیون آن زمان می‌دانم، گفت: چرا باید ما به جایی برسیم که قرارداد ننگینی امضا شده باشد و خودمان را به خودتحریمی بزنیم.

وی اضافه کرد: ما خود می‌دانیم که سپاه پاسداران چه خدمات ارزشمندی به انقلاب و جهان اسلام کرده است؛ آیا مسؤولان به این مفهوم پی نبرده‌اند و در راه آمریکا قدم برمی‎دارند؟

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید همدانی با طرح این سئوال که مگر در قانون اساسی اشاره نشده که در تمامیت ارضی جمهوری اسلامی هیچ یک از کشورها حق دخالت ندارند، گفت: ما چگونه به راحتی قراردادی را امضا کرده و نهادهای انقلابی‌مان را تحریم می‌کنیم؟

وی در پایان ضمن درخواست از نمایندگان مجلس در موضع‌گیری و مقابله با انعقاد این قرارداد اظهار کرد: اگر نمایندگان از این مسئله گذر کنند، ما شاهد رویدادهای دیگری در کشور توسط جریان‌های انقلابی دانشجویی خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار