مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. شهريور 1395 - 8:19   |   کد مطلب: 18604
وزیر اطلاعات گفت: حفظ شأن و حرمت انسانها از تاکیدات دین اسلام است و علاوه بر آن احترام به کرامت انسانی، آرامش جامعه را در پی دارد از این‌رو در دانشگاه‌ها باید کرامت و شخصیّت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی حفظ شود.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در همایش نمایندگان وزیر علوم در هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها گفت: آنچه که باعث شد در سال‌های اخیر شاهد آرامش و امنیّت در محیط‌های دانشگاهی باشیم، رفتار توام با احترام و کرامت با دانشجویان و پرهیز از برخوردهای سلبی بود.

علوی اظهار داشت: آنچه که موجب بی نظمی و ناهنجاری می‌شود تحقیر شخصیت انسان‌ها و بی‌احترامی است و آنچه که موجب آرامش و امنیّت است احترام به همدیگر و پرهیز از تخریب شخصیت دیگران است و برهمین اساس در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته نیز وزارت اطلاعات کوشید تا فضای جامعه شاهد تخریب نامزدهای انتخاباتی نباشد و نتیجه این اقدام نیز همانگونه که مشاهده شد برگزاری با آرامش انتخابات در سراسر کشور بود.

وی با تاکید بر حفظ حرمت و شخصیت دانشجویان در همه  محیط ‌های دانشگاهی گفت: اگر با سوالات و شبهه دانشجویان مواجه شدیم باید با استدلال و منطق آنها را اقناع کنیم زیرا قطعا در صورت  برخورد سلبی، با همراهی آنان مواجه نخواهیم شد.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: حفظ شاٌن و کرامت انسان‌ها یک تاکتیک ابزاری نیست بلکه دستور دین مبین اسلام است و حفظ شاٌن انسانها اقتضا می‌کند که با او با احترام  و ادب رفتار شود.

علوی افزود: آنچه که ما در جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنیم حفظ امنیّت جامعه در کنار آرامش روانی و احساس امنیّت است زیرا در این نوع از نظم و امنیّت است که فرهنگ جامعه رشد می‌کند و جامعه روز به روز دین مدارتر و با ایمان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار