مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. مهر 1395 - 15:52   |   کد مطلب: 18636
دکتر عروتی در این مصاحبه با اما و اگرهای فروان صحبت کرد و هر چند دقیقه یکبار بر این مساله تایید میکرد که این تشکل دانشجویی هنوز در مراحل اخذ مجوز است.

به گزارش صدای دانشجو دکتر غلامی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در اولین مجمع انجمن اسلامی معتدل دانشگاه بوعلی سینا در سالن شهید ایزدی ساختمان مرکزی بود که خبر از تشکیل و اضافه شدن یک تشکل جدید دانشجویی به دانشگاه  بوعلی سینا خبر داد.

پیش از این اما هیچ اظهار نظری درباره این موضوع نشده بود و همین مساله باعث تا به گفتگو با دکتر عروتی، عضو هیئت رئیسه و معاون فرهنگی اجنماعی دانشگاه بوعلی سینا بنشینیم تا از جزئیات بیشتری از این تشکل دانشجویی مطلع شویم.

دکتر عروتی در این مصاحبه با اما و اگرهای فروان صحبت کرد و هر چند دقیقه یکبار بر این مساله تایید میکرد که این تشکل دانشجویی هنوز در مراحل اخذ مجوز است.

آنچه را که در ادامه میخوانید متن کامل مصاحبه صدای دانشجو با دکتر عروتی است.

 

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اعلام کرده اند که یک تشکل جدید دانشجویی تشکیل شده است و این مسئله بازتاب فراوانی در شبکه های اجتماعی داشته است. جزئیات بیشتری از روند تشکیل این تشکل جدید دانشجویی در اختیار ما قرار دهید.

الان هم اطلاعاتی داده نخواهد شد چرا که هنوز رسمیت نیافته است و مجوز اخذ نکرده است که بخواهیم اطلاع رسانی عمومی کنیم و طبیعتا این منوط بر این است که آنها مراحل آیین نامه تشکل های اسلامی را طی کنند اگر نهایتا مراحل را پشت سرگذاشتند، ما رسما اعلام خواهیم کرد. آنچه را که آقای دکتر غلامی اشاره داشته اند این بوده است که یک گروهی از دانشجویان تقاضا داده اند که ما میخواهیم یک تشکل دانشجویی را راه اندازی کنیم.

 

این روال اداری جعت اخذ مجوز مبتنی بر آیین نامه ای که وجود دارد چه جیزی است؟

فرآیند کار به این روال است که ابتدا باید تقاضایی از سوی هیئت موسس داده شود و در ادامه باید استعلام از نهادهای دانشگاه گرفته شود و اعضای هیئت موسس نیز تایید صلاحیت شوند و در نهایت اساسنامه پیشنهادی و حتی نام تشکل دانشجویی نیز به تایید برسد که در آن صورت بصورت رسمی این مسئله  اطلاع رسانی خواهد شد.

 

این تشکل جدید که قرار است تشکیل شود در کدام یک از این مراحل قرار دارد؟

برای این تشکل هم یک سلسه اقداماتی صورت پذیرفته است و تقریبا دو سه ماهی هست که تقاضا داده اند و هم خود هیئت موسس در پیگیری این تقاضا کم کاری انجام داده است و تذکر لازم نیز در این باره به آنان داده شده است و در نهایت باید گفت که در حال حاضر در مراحل اولیه هستند.

 

اولین مرحله اخذ مجوز همانطور که اعلام کردید ارائه تقاضا به هیئت نظارت است. این تقاضا از سوی هیئت موسس دقیقا چه زمانی ارائه شد؟

آخر بهار سال جاری بود که تقاضا را بصورت رسمی ارائه دادند که به تعطیلات تابستانی منجر شد  که به دلیل عدم حضور دانشجویان در طول تابستان هنوز هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی نشستی با هیئت موسس تشکل نداشته تا اگر تایید صلاحیت شدند وارد مراحل دیگر اخذ مجوز شوند.

 

گرایش سیاسی این مجموعه با توجه به اینکه اعضای هیئت موسس مشخص است چگونه است؟

گرایش سیاسی تشکل در مصاحبه حضوری هست که دقیقا مشخص میشود اما حدس ما بر این است دارای گرایشات اصلاح طلبانه هستند اما این مسئله را هنوز به قطعیت نمیتوان گفت.

 

نام پیشنهادی که این مجموعه برای تشکل جدید انتخاب کرده اند چه بوده است؟

هنوز چیزی تایید نشده است و شاید در روند صدور مجوز این نام تایید نشود و رسانه ای شدن این موضوع در حال حاضر مناسب نباشد.

 

مصاحبه از امیرعباس امیدیان

پایان/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار