مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آبان 1395 - 7:12   |   کد مطلب: 18651
نشریه دانشجویی جریان دانشگاه بوعلی سینا نظرسنجی از دانشجویان این دانشگاه درباره کارآمدی سامانه گلستان داشته است که تنها 10درصد دانشجویان از عملکرد این سامانه راضی بوده اند.

 

به گزارش صدای دانشجو سال تحصیلی94-95 بود که سیستم تحت وب آموزش دانشگاه بوعلی سینا از سما به گلستان تغییر پیدا کرد. از همان ابتدا این تغییر سیستم و از سوی دیگر محیط پیچیده سامانه گلستان موجب نارضایتی در میان دانشجویان شده بود اما تابستان95  و همزمان با انتخاب واحد توسط دانشجویان کارشناسی بود که این نارضایتی ها به اوج خود رسید و بازتاب فراوانی در شبکه های اجتماعی بخصوص تلگرام داشت. از عدم تعریف برخی درسها در سامانه جدید در انتخاب واحد گرفته تا مشکلات پرداخت شهریه دانشجویان شبانه از جمله این مشکلات بود.

 

با افزایش انتقادات در میان دانشجویان، پایگاه خبری-تحلیلی صدای دانشجو در 27شهریور95 مصاحبه ای اختصاصی با دکتر عباس افخمی، عضو هیئت رئیسه و معاون آموزشی دانشگاه بوعلی سینا ترتیب میدهد تا پیگیر مشکلات دانشجویان باشد. عباس افخمی در این مصاحبه تاکید میکند که ما میدانستیم که در نصب سیستم جدید مشکلاتی بوجود خواهد آمد و معمولا دانشگاهی که سیستم جدید را نصب کرده است تا یک سال یعنی با دو نیم سال تحصیلی با مشکل روبرو بوده است و این را هم باید بگویم که مشکلات سامانه هم در حجم و هم در تعداد کمتر ازآن چیزی بود که ما انتظارش را داشتیم.

 

در این مصاحبه دکتر افخمی عملکرد سامانه گلستان در شش ماهه نخست سال 95 را مثبت ارزیابی میکند و همین امر سبب میشود بعدها یکی از فعالین دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در مصاحبه ای با صدای دانشجو به این اظهارات واکنش نشان میدهد.

با گذشت زمان خیلی زود سامانه گلستان به دغدغه مشترک دانشجویان تبدیل میشود و بیشترین حجم انتقادات در شبکه های اجتماعی در این موضوع به اشتراک گذاشته میشود.

 

در جریان همین اتفاقات بود که نشریه دانشجویی جریان، وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در 27مهرمنتشر شد. تیتر یک جریان به مشکلات سامانه گلستان اختصاص داشت و در گزارشی با نام "گلستانم آرزوست..." به بررسی مشکلات این سامانه پرداخته بود.

در بخشی از این گزارش که در صفحه ی 4نشریه جریان منتشر شده است میخوانیم که این سامانه با تمام بدی هایی که برای دانشجو داشت یک برکتی هم داشت که نظرها را متوجه ضعف سیستم آموزشی دانشگاه کند. نه تنها دانشجویان بلکه مدیران ساختمان مرکزی هم یکدیگر و هم کارکنان خود را بهتر شناختند.

نکته قابل تامل گزارش نشریه جریان، نظر سنجی هزار نفری است که بصورت مجازی و توزیع برگه در دانشکده های دانشگاه بوعلی سینا درباره مشکلات سامانه گلستان صورت گرفته است.

 

 

نتایج این نظر سنجی که بصورت دانشکده ای منتشر شده است نشان میدهد دانشجویان جامعه هدف در این نظر سنجی، تنها 2درصدنمره عالی و 12 درصد نمره خوب به عملکرد مدیران آموزشی در اداره سیستم گلستان داده اند. 32 درصد نمره خیلی ضعیف و 36 درصد نیز نمره ضعیفی به عملکرد مدیران داده اند و در این بین نیز 18 درصد نمره متوسط را داده اند.

سوال دوم این نظرسنجی درباره میزان کارآمدی سامانه گلستان در خدمت رسانی بوده است که 55درصد نمره خیلی ضعیف و 25درصد نمره ضعیف داده اند. در این نظرسنجی تنها 2درصد نمره عالی و 8درصد نمره خوب داده بودند و 10درصد نیز نمره متوسطی را به کارآمدی سامانه گلستان داده بودند.

در آخر این نظر سنجی نکته قابل تاملی به نقل از یکی از دانشجویان ذکر شده است و او با استناد به آمارهای نظرسنجی، نتیجه گرفته است که سامانه گلستان نیازمند تغییرات بسیار یا حتی تغییر کلی این سیستم است.

در انتها لازم به یادآوری است که پایگاه خبری-تحلیلی صدای دانشجو در آینده نیز پیگیر مشکلات دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا درباره سامانه گلستان خواهد بود.

 

گزارش از امیرعباس امیدیان

پایان/

 

در همین رابطه بخوانید:

بعضی از مشکلات سامانه گلستان به دلیل عدم آموزش کافی مسئولین بود/ امکان بروز رسانی سامانه سما وجود نداشت

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار