مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. آبان 1395 - 0:07   |   کد مطلب: 18662
بهنشان در مصاحبه با صدای دانشجو گفت:
در جلسه پرسش و پاسخ، اجازه صحبت به برخی مسئولین داده نشد
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولین آموزشی دانشگاه بوعلی سینا به تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن چمران برگزار شد.

به گزارش صدای دانشجو، مجتبی بهنشان مسئول نشریات بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی در مصاحبه با خبرنگار صدای دانشجو از حضور و استقبال کم تر از حد انتظار دانشجویان در این جلسه سخن گفت و افزود که هدف از برگزاری چنین جلسه ای اصلاح سیستم آموزشی موجود و تلاش برای رفع مشکلاتی همچون ایرادات سیستم آموزشی گلستان بود که البته هم علت حضور کم تر از انتظار دانشجویان در این جلسه عدم امید به اصلاح این سیستم و همچنین ناامیدی از عدم همکاری مسئولین با صدای اعتراض دانشجویان گفته شد.
بهنشان از حضور معاونت آموزشی، مدیر آموزشی، معاونان آموزشی دانشکده ها و همچنین مدیران و کارمندان آموزشی در جلسه خبر داد و گفت: معاونت آموزشی تنها به برخی از مسئولین همچون مدیر و معاونین آموزشی اجازه حضور روی سن و پاسخگویی به دانشجویان را داد.
وی از مشکلات و موضوعات مطرح شده در این جلسه سخن گفت و افزود: از آنجایی که مشکل جدی سیستم اموزشی امسال به سامانه گلستان مربوط می شد، بحث اصلی جلسه به همین موضوع اختصاص یافت ولی همین مسئله دلیلی شد تا مشکلات و مسائل دیگر همچون مشکلات حذف واضافه نیز مطرح شود.
وی از مطرح شدن مسئله همزمانی امتحانات سال گذشته با ماه رمضان گفت و اینکه مسئولین نتوانستند پاسخ قانع کننده ای در این زمینه به دانشجویان داشته باشند، آن ها مشکل را مربوط به روزه داران دانسته و نه کل دانشجویان و همچنین در پاسخ به این پرسش از دانشجویان خواستار ارائه برنامه ای شدند که بتوان به موجب آن برنامه امتحانات دانشجویان را تغییر داد. که البته خود معاونت نیز از نحوه و زمان برگزاری این امتحانات اظهار نارضایتی داشت.
بهنشان گفت: در رابطه با مسائل و مشکلات ارتباط کارمندان با دانشجویان نیز سوالاتی مطرح شد که البته اجازه صحبت به مسِئولین مربوطه داده نشد. همچنین در این جلسه به مشکلات مربوط به ساعت برگزاری برخی کلاس ها و اینکه در دیر وقت مشکلات وجود حیوانات وحشی در محیط دانشگاه هست و یا تغییر زمان برگزاری برخی کلاس ها یی که با موعد اذان و نماز تداخل دارد. در این بحث مسئولین اظهار عدم وجود فضای کافی راداشتند و تعداد بیش از ظرفیت دانشجو را مربوط به تصمیمات وزارت خانه دانستند.
وی بحث دیگر مطرح شده را مربوط به قوانین و آیین نامه آموزشی دانست که در اکثریت دانشگاه ها نیز اجرا می شود ولی در حال حاضر در این دانشگاه تدبیری برای آن دیده نشده است و آن مسئله عدم تغییر نمره و معدل کلی دانشجو در صورت پاس شدن درس با گذراندن مجدد همان درس است. که البته در این مورد، مدیر سابق آموزشی تا حدی قول همکاری و عدم موضع گیری دادند.
مسئول نشریات بسیج بوعلی، در انتها از برنامه و سیاست کلی بسیج دانشجویی در بررسی مشکلات آموزشی دانشگاه در ارائه نظرسنجی در نشریات قبل و حال برگزاری این جلسه گفت و افزود که بسیج دانشجویی در برنامه های آتی در نظر دارد با مسئولین آموزشی دانشگاه های دیگری چون دانشگاه تهران در خصوص مشکلات سیستم آموزشی گلستان مصاحبه هایی را در نشریات خود داشته باشد.
انتها پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار