مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1395 - 17:10   |   کد مطلب: 18674
گزارشی از یک اقدام ابتکاری در دانشگاه بوعلی سینا
انتشار و ضمیمه یک نامه بایکوت شده در نشریه بسیج دانشجویی+عکس
نشریه جریان وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا درجدیدترین شماره خود متن کامل پیام رهبرانقلاب اسلامی در سال81 را در داخل یک پاکت نامه با مهر بزرگ "بایکوت شد" قرار داده و ضمیمه نشریه کرده است.

 

به گزارش صدای دانشجو نشریه جریان وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا درجدیدترین شماره  خود که 15آبان آن را در سطح دانشکده های دانشگاه بوعلی سینا توزیع کرده است، در یک اقدام ابتکاری به مناسبت سالروز پیام عدالتخواهی رهبر انقلاب اسلامی در 6آبان1381 به دومین همایش سراسری جنبش دانشجویی، متن کامل پیام رهبرانقلاب اسلامی را در داخل یک پاکت نامه با مهر بزرگ "بایکوت شد" قرار داده و ضمیمه نشریه کرده است.

در پی این اقدام ابتکاری و بازتاب گسترده آن در شبکه های اجتماعی موبایلی، خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای دانشجو با مهدی صفایی منش سردبیر نشریه  دانشجویی جریان مصاحبه ای کوتاه انچام داده تا علت انتشار این نامه آن هم در یک قالب کاملا جدید و ابتکاری جویا شود.

 

 

سردبیر نشریه جریان درباره علت انتشار این نامه گفته که اگر شما تاریخ نامه را نگاه کنید مربوط  به 6آبان 81 است و ما تقریبا در ایام سالروز این پیام قرار داریم در صورتی که حقیقتا کسی از این نامه اطلاعی نداشت و میتوانم بگویم که این نامه بایکوت شده بود در حالی که یک متن فوق العاده ای دارد و نکته ها و مطالبات مهمی در آنجه مطرح شده است. رهبری در بخشی از آن بر مسائل مهمی همچون مسابقه رفاه میان مسئولین، بی اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه ریزان، ثروت های بادآروده در دستان کسانی که تا چندی پیش تهی بودند و همه مصادیق تروت اندوزی و اشرافیگری مسئولین تاکید کرده است و لذا با توجه به متن مهم نامه و عدم اطلاع بسیاری از دانشجویان از وجود چنین پیام  و مطالبه ای از سوی رهبری، ما در تحریریه نشریه تصمیم گرفتیم که در کنار انتشار گزارش نقد عملکرد دولت درنشریه، همین نامه رهبری که مشخص کننده یک وظیفه دانشجویی بود در ضمیمه آن منتشر کنیم.

مهدی صفایی منش در پاسخ به سوال ما درباره علت انتشار خاص این نامه در داخل یک پاکت نامه با مهر "بایکوت شد" و ضمیمه کردن آن به نشریه گفته چون این نامه بایکوت شده بود و کسی از متن این نامه اطلاعی نداشت، دقیقا بصورت یک نامه طراحی کردیم و در داخل پاکت با مهر بایکوت شد قرار دادیم تا یک جذابیتی برای مخاطب دانشجو ایجاد شود و دانشجویان متن کامل پیام را مطالعه کنند.

 

 

گفتنی است جریان، نشریه ای دانشجویی وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا است که به مدیرمسئولی مجتبی به نشان و سردبیری مهدی صفایی منش در 8 صفحه منتشر شده است. تیتر یک این نشریه "دولت مست" درباره گزارشی در انتقاد از عملکرد دولت یازدهم میباشد و در کنار آن چندین گزارش،یادداشت دانشجویی و مصاحبه تفصیلی در این نشریه8ضفحه ای منتشر شده است.

 

پایان/

دیدگاه شما

آخرین اخبار